K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-06-2017, 03:36   #1
elton
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 13
Styrke: 11
elton er ny på vejen
de beskylder mig for bedrageri

for at gøre en lang historie kort. er jeg ved at afslutte et 3 årig ressourceforløb. det er nu kommet den faglige koodinator for øre at jeg opholder mig i mit sommerhus så meget jeg nu kan. alle de sagsbehandler jeg efterhånden har haft er blevet gjort opmærksom på det og har sagt det ikke har betydning når bare jeg er til at få fat i, kommer til de møder jeg skal og hvad de ellers har sagt jeg skal ud i. sommerhuset ligger lidt uden for kbh og jeg høre til inde på lærkevej. så jeg kan uden problemmer komme indenfor 45 min. min psykolog syntes det er godt jeg har et fristed at opholde mig i. men nu har de meldt mig til betaling og kontrol, for at undersøge om jeg rigtig har en bopæl i kbh. jeg bor hos min far. er det forbudt at opholde sig i sommerhus når man er til rådighed????
derud over vil de også se på om jeg overhovdet har været berettiget til ressourceforløbet, fordi de har hørt jeg har været på nogle hundeudstillinger og det mener de jeg ikke kan, når jeg blandt andet har angst. men det er netop igen min psykolog, der har anbefalet jeg skal prøve at komme noget mere ud, og vælge noget der kunne gøre det lettere for mig. jeg elsker hunde og har derfor taget til et par udstillinger. de truer med at det kan ende med, tilbage betaling af min ressourceydelse og har forlangt at se min nemkonto for 3 år tilbage. hvordan står jeg i denne her sag?? er temmelig chokeret. og undre mig over hvorfor alt det her først bliver taget op nu, hvor jeg skal have en afklaring på ressurceforløbet, og har været til vurdering på socialmedicinsk enhed.
elton er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2017, 07:54   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af elton Se meddelelser
for at gøre en lang historie kort. er jeg ved at afslutte et 3 årig ressourceforløb. det er nu kommet den faglige koodinator for øre at jeg opholder mig i mit sommerhus så meget jeg nu kan. alle de sagsbehandler jeg efterhånden har haft er blevet gjort opmærksom på det og har sagt det ikke har betydning når bare jeg er til at få fat i, kommer til de møder jeg skal og hvad de ellers har sagt jeg skal ud i. sommerhuset ligger lidt uden for kbh og jeg høre til inde på lærkevej. så jeg kan uden problemmer komme indenfor 45 min. min psykolog syntes det er godt jeg har et fristed at opholde mig i. men nu har de meldt mig til betaling og kontrol, for at undersøge om jeg rigtig har en bopæl i kbh. jeg bor hos min far. er det forbudt at opholde sig i sommerhus når man er til rådighed????
derud over vil de også se på om jeg overhovdet har været berettiget til ressourceforløbet, fordi de har hørt jeg har været på nogle hundeudstillinger og det mener de jeg ikke kan, når jeg blandt andet har angst. men det er netop igen min psykolog, der har anbefalet jeg skal prøve at komme noget mere ud, og vælge noget der kunne gøre det lettere for mig. jeg elsker hunde og har derfor taget til et par udstillinger. de truer med at det kan ende med, tilbage betaling af min ressourceydelse og har forlangt at se min nemkonto for 3 år tilbage. hvordan står jeg i denne her sag?? er temmelig chokeret. og undre mig over hvorfor alt det her først bliver taget op nu, hvor jeg skal have en afklaring på ressurceforløbet, og har været til vurdering på socialmedicinsk enhed.
Det lyder som om kommunen betragter din folkeregisteradresse mere som en teknisk foranstaltning end en egentlig bolig... Men når du beviser at du faktisk bor der, er det svært for kommunen at gøre noget, så du skal ikke være nervøs.

Ang.arbejdsevne ved hundeudstillinger, så er det vigtigt at det udnyttes positivt og som dokumentation i forhold til at din arbejdsevne afklares og bliver fremlagt ved næste møde i rehabiliteringsteamet.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2017, 08:50   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Fremover......

Kære Elton.

.... foregår al kommunikation imellem dig og kommunen skriftligt.

..... fremover tager du aldrig til møder med kommunen uden en bisidder.

Punktum, længere er den ikke.

Du søger aktindsigt i alt fra alle du har været i forbindelse med læger, speciallæger, psykologer, hospitaler, fysioterapien og kommunen.

Hvis din sag havner på et tidspunkt ved Ankestyrelsen søger du også aktindsigt der.

Du skal vide og forstå alt hvad andre skriver om dig i dine journaler, ellers kan du ikke kontrollerer om der mangler væsentlige oplysninger eller skrives fejlagtigt om dig. Ingen andre kontrollerer din sag.

Aktindsigt

http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

https://www.k10.dk/showthread.php?t=30401

Gode råd:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Lyt ikke til hvad omgivelser siger, men læs hvad de skriver med lov-henvisninger, vær aktiv og tag din sag i egen hånd og begynd at sætte dig ind i lovgivningen.

Held og lykke med vovserne og nyd sommerhuset.

Hilsen Peter

Bilag

Du er ikke alene.

http://jyllands-posten.dk/debat/kron...k-eksperiment/

Sidst redigeret af phhmw; 05-06-2017 kl. 08:53.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-06-2017, 10:35   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Cpr loven:
"§ 6. Kommunalbestyrelsen skal i CPR registrere enhver på dennes bopæl i kommunen, hvis vedkommende efter kapitel 4-6 skal være registreret her i landet. Ved bopæl forstås det sted (bolig), hvor en person regelmæssigt sover, når denne ikke er midlertidigt fraværende på grund af ferie, forretningsrejse, sygdom eller lignende, og hvor denne har sine ejendele.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen skal registrere den, der ingen bopæl har, på vedkommendes faste opholdssted i kommunen uanset dettes karakter. For at opholdsstedet kan anses for fast, skal opholdet have en vis varighed, hvorunder opholdsstedet ikke bevæges, jf. § 9. "

Så spørgsmålet er hvor meget du er i det sommerhus, og derfor om du i stedet burde have adresse der. Og det er nok det de skal undersøge

http://www.socialjura.dk/content-sto.../love/cpr-lov/
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2017, 11:24   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Godt du har opfyldt din oplysningspligt ved at informere sagsbehandler om, hvor du opholder dig og hvad du foretager dig fx hundeudstillinger.

Håber det er sket skriftligt, da kan være ret så svært at bevise en mundtlig meddelelse og anføre, du var i god tro.

Der er vel ikke nogen, der beskylder dig for ligefrem bedrageri.

Kommunerne er jo også så pressede i dag, at skulle udbetalinger/sagsbehandling have været afholdt af en anden kommune, skal de jo prøve at placere "sagen". Også selvom kommunerne kompenseres af staten.

Held og lykke for en en god løsning for dig.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2017, 11:59   #6
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Elton

1. Søg aktindsigt hurtigst muligt:
Du bør, som Peter skriver, med det samme evt. pr. mail (hvis du er tilmeldt digital post, så brug den ellers [email protected], hvis denne giver en kvittering for modtagelse ellers ville jeg aflevere brev om aktindsigt på Lærkevej mod kvittering af dit eget kopi, som du tager med hjem) og beder om fuld aktindsigt i henhold til § 7 LOV nr 606 af 12/06/2013 (Offentlighedsloven) i din sag på Lærkevej.

Se efter om din aktindsigt også indeholder papirer fra Socialmedicinsk enhed! Hvis ikke, må du igen bede om FULD aktindsigt.

Hvis du ikke har det i forvejen. Eller du ikke har de nyeste papirer i din sag!

Hvis du har alle dine papirer, el. den del hvor du tidl. oplyst SB'erne om, at du noget af tiden bor i dit sommerhus, så find disse dokumenter frem, hvor denne oplysning står.

2. Henvend dig på tirs. hos Kbh.s Borgerrådgiver og tal m. en jurist:
Du tager på tirs. hen til Borgrådgiveren og beder om at tale med en jurist pga. Kbh. kommune uretmæssigt nu vil starte en sag om socialt bedrageri. Du har brevet med fra Københavns kommune og andre sagsakter, som kan have relevans. Hvis du er i tvivl, så tag alle dine sagsakter med.

Har du endnu ikke et kopi af din sag, så søg aktindsigt, men tag alligevel ind til Borgerrådgiveren, som åbner kl. 10.00 for personlig henvendelse. Bed evt. Borgerrådgiveren om at søge aktindsigt i din sag, så vil kommune meget hurtigt forstå, at du har henvendt dig til Borgerrådgiver og denne følger sagen. Bemkr. du skal give Borgerrådgiveren fuldmagt til dette inden du går derfra.

Link: http://www.kk.dk/artikel/om-borgerr%C3%A5dgiveren

Husk at meddelle evt. praktiksted el. andet, hvor du har mødepligt, at du ikke kommer pga. møde med Borgerrådgiveren ang. Kbh. kommune.

Bare for at få det på det rene: man kan ikke "melde" nogen til afsnit under Kbh.kommune, som arbejder med undersøgelse og afklaring omkr. bl.a. uretmæssigt modtaget sociale ydelser.

Du bør være opmærksom på, at kommunen og mange af deres instanser desværre anvender standard breve el. dele af sådanne, hvor de kun udskifter navn, adr. ect.

Du har desværre ikke copy pastet den el. de sætninger ind, hvor der konkret står, hvad de mener du har gjort forkert el. hvilken lov og paragraf de henviser til. Men du skriver dog, at det drejer sig om flg.:

Citat:
..undersøge om jeg rigtig har en bopæl i kbh.
Og:
Citat:
.. jeg opholder mig i mit sommerhus så meget jeg nu kan.
og
Citat:
..jeg bor hos min far.
Dvs. at du har folkeregisteradr. hos din far. Hvorfor jeg tror, at denne sag handler om (ud over den emsig person, der pludselig tager initiativ til denne sag, som tidl. har været oplyst og må betragtes som indgået aftale mel. dig og Lærkevej) hvem der er såkaldt "handlekommune", dvs. om hvilken kommune man reelt tilhører og som skal betale den ydelse man er tildelt.

Når der rejses en sådan sag, skal der iflg. lovgivning foretages en særskilt bedømmelse af om din folkeregisteradr. er korrekt tilmeldt. Jeg går ud fra det er en sådan sag, de vil undersøge. Du bør i denne sammenhæng være opmkr. på ordet "midlertidig" ophold, dvs. man har ikke sin base der ej heller har man det meste af sit inbo ect. på et midlertidig sted.

Desværre bliver det ret "langhåret" i forhold til netop denne konkrete afvejning af i sociale sager, hvorfor jeg netop anbefaler dig på TIRS., at tage ind i Borgerrådgivningen og tale med en jurist og bede dem om umiddelbar hjælp. F.eks. at de allerede nu sender et brev til Kbh.s kontrol og betalingsenhed, hvor de beder dem forklare deres initiativ til denne undersøgelse og aktindsigt på dine vegne i hele din sag på Lærkekevej.

Vejledning omkr. cpr. og bopæl foreskriver dog generelt dette:

Citat:
Bopælen, jf. CPR-lovens § 6, stk. 1, er det sted (bolig), hvor man regelmæssigt sover, når man ikke er midlertidigt fraværende på grund af ferie, forretningsrejse, sygdom eller lignende, og hvor man har sine ejendele, dvs. der hvor man har sit hjem. Om stedet efter almindelig sprogbrug kan kaldes en bolig, eller om stedet er registreret i Bygnings- og Boligregistret (BBR), er uden betydning, hvis en person benytter stedet som sit hjem. Sommerhuse, erhvervslejemål, hotelværelser og kolonihavehuse, der anvendes som et hjem, kan således danne grundlag for bopælsregistrering efter lovens § 6, stk. 1.
Citat:
Ved vurderingen af, om et fravær fra bopælen er midlertidigt, eller om man er flyttet, må der ske en vurdering af, om der er hensigt til tilbagevenden til bopælen, f.eks. om der er taget skridt til at afvikle den tidligere bolig. Herudover er længden af fraværet af betydning. Et fravær fra bopælen, mens man er i sommerhus, betragtes efter fast praksis som et midlertidigt fravær, og der skal aldrig ske tilmelding til sommerhuset i sommerperioden. I øvrigt kan der ikke gives nogen fast tidsgrænse for, hvor langt fraværet fra bopælen kan være, når den pågældende opholder sig her i landet.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=152201

Du bør dog stadig være opmærksom på, som jeg tidl. har nævnt:

Citat:
Inden for en lang række lovområder (skattelovgivning, sociallovgivning m.v.) skal der foretages en særskilt bedømmelse om bopælsspørgsmål i sagerne uafhængig af registreringen i CPR. På det sociale område foretages således f.eks. en vurdering af, hvilken kommune der er handlekommune og dermed har pligt til at yde en borger hjælp efter den sociale lovgivning. I denne bedømmelse indgår andre kriterier end selve folkeregistreringen. Registreringen i CPR er dog ved disse afgørelser normalt tillagt stor betydning. Det er derfor vigtigt at understrege, at bopælsregistreringen altid alene skal ske ud fra folkeregistreringsreglerne. De retningslinier, som er optaget i nærværende vejledning, er ikke udtømmende. Andre forhold end dem, som er omtalt i vejledningen, kan således i en konkret sag tillægges betydning ved registreringen af en persons bopælsadresse i CPR.
Samme link/kilde og alle mine fremhævninger.

3. "adgang" til din nemkonto 3 år tilbage i en sag, der vedrører bopæl:
Hvis min antagelse er rigtig, at Kbh.kommunen via deres kontrolenhed (betaling og kontrol) kun har til hensigt, at undersøge, om hvorvidt de er "handlekommune" (dvs. den har skal udbetale dig dine tilkendte ydelser), så kan jeg ikke se, hvad de skal have oplysninger om fra din bank de seneste 3 år.

Ang. dette ville jeg under ingen omstændigheder udlevere disse. Men tag også dette op med Borgerrådgiveren, og spørg med hvilken lovhjemmel dette der henvises til i en sag, som drejer sig om bopælskommune.

4. Bed din psykolog om skriftligt at bekræfte dennes anbefaling om at forsøge dig med enkelte hundeudstillinger:

Tag hurtigst muligt kontakt til din psykolog om ovenstående, og bed denne sende det til dig (som quickbrev/el. mail) el. direkte stile det til betaling og kontrolenhed, hvis disse har oplyst SB. på sagen og mail.

Find dokumentation på de enkelte gange du har deltaget i hundeudstillinger frem, hvis dette altså er muligt.

5. hvis kommunen fastholder el. der i brevet står noget som helst om socialt bedrageri el. en henvisning til en sådan paragraf, så vær opmærksom på flg., som Ombudsmanden har gentaget mange gange:

Citat:
På det sociale område er borgerne forpligtede til at give oplysninger til myndighederne. Men den pligt gælder ikke, hvis en myndighed har konkret mistanke om, at en person har begået en lovovertrædelse, der kan medføre straf. Det følger af § 10 i tvangsindgrebsloven. Hvis kommunen under en sag får konkret mistanke om, at borgeren har begået socialt bedrageri, gælder borgerens oplysningspligt altså ikke længere – og det skal myndigheden oplyse borgeren om.

Det er i princippet ganske enkelt, men i realiteten opstår spørgsmålet om, hvornår myndigheden så har en sådan ”konkret mistanke”. Det afgørende er, om myndighedens mistanke er så stærk, at der ville være grundlag for inden for strafferetsplejen at rejse en sigtelse eller tillægge borgeren en sigtets rettigheder. Det betyder altså ikke noget, om myndigheden rent faktisk har anmeldt borgeren til politiet.
http://beretning2012.ombudsmanden.dk...retssikkerhed/

Min fremhævning.

6. Kan kommune kræve tilbagebetaling af tidl. ydelse:

Det er en forudsætning for at kræve tilbagebetaling, at du har modtaget disse penge i "ond tro". Hvilket på dansk vil sige, at du har modtaget disse penge selvom du var vidende om du ikke var berettiget til dem.

Som jeg læser dit indlæg har du informeret KBh.s kommunens skiftende SB'erne om at du bor hos din far (dvs. du har din faste boplæ der med det nu indebærer af værelse, møbler toiletting ect.), men ind i mellem opholder dig i sommerhuset. Du har derfor ikke været i "ond tro", men derimod har du efter oplysning til rette instans haft den forståelse, at SB'erne og du har indgået en aftale om, at dette var efter fælles overenskomst.

Dette punkt bør du også tale med Borgerrådgiveren om, og meget gerne have kopi af sagsakter med, hvor det evt. fremgår, at SB'erne er blevet oplyst om dette. El. få aktindsigt også på dette.

Yderligere kan man sige, at du iflg. lovgivning ville have været berettiget til ressourreceforløbsydelse også i en anden kommune, da lovgivning omkr. dette jo gælder hele landet. Hvorfor spørgsmål omkr. hvorvidt du har modtaget denne ydelse uberettiget næppe er gangbar. Tal også med Borgerrådgiveren om dette.

Ang. det strafferetslige kan jeg slet ikke se, at de på nogen måde kan rejse en sag, men igen tal også om dette med Borgerrådgiveren. Men jeg tror (desværre) at disse breve har en alt for generel tekst, som enten har intention til at skræmme borgerne el. de "bare" udviser magt for at få så mange oplysninger som muligt, måske endda uden reel lovhjemmel til dette.

Ang. dine konkrete spørgsmål:

Ophold i sommerhus og rådighed har intet har intet med hinanden at gøre i denne sag, hvor du jo som du selv skriver altid står til rådighed.

NEMkonto, se ovenfor. Du kan selvfølgelig vælge at give dem alle de oplysninger de nu kan finde på at stille krav om, men personligt har jeg det sådan, at ingen sag skal være overbelyst, og finder dette over stregen, hvad angår såvel Forvaltningsloven som Persondatalovens bestemmelser.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2017, 12:27   #7
elton
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 13
Styrke: 11
elton er ny på vejen
phy ha der er mange ting man skal have styr på, desværre har jeg ikke noget på skrift fra min psykolog. der er nu er stoppet inde på HKI, som jeg var tilknyttet en overgang. og kan derfor ikke komme i kontakt med hende. jeg har haft 5 forskellige sagsbehandler de andre er enten langtids sygemeldt og nogle er helt stoppet med at arbejde der. den nye sagsbehandler har nået at ringe til mig en gang, inden alt det her er blevet sat igang. og hun har så ikke personligt fået at vide jeg opholder mig mest i sommerhuset. men da man kun må være i sommerhuset max ca 5 måneder om året kan de vel ikke kalde det for en fast bopæl? jeg takker jer alle for jeres svar og hjælp.
håber det her kun er en formel sag der hurtigt kommer ud af verden.
elton er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2017, 13:01   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Den her sag...åbner forhåbentlig dine og andres øjne...for hvor vigtig dokumentation er...

Har man ikke tingene selv...så man kan dokumentere alt over for kommunen...ja så kan man komme i rigtig dumme situationer...

Vi ved jo godt at normalt tænker folk ikke sådan...at det er så vigtig med at selv kunne dokumentere alt...

Men desværre er det blevet sådan i dk...og man er nødt til at få øjnene op for vigtigheden i at kunne dokumentere alt i sin sag..

Håber du straks får søgt fuld aktindsigt i alt og alle steder du har været...både kommunen, læger, praktiksteder osv osv

Måske der står noget i din journal som kan understøtte det du siger..

Du bør samtidig gøre som @Gunvor skriver og foreslår...få borgerrådgiveren ind over..

Husk at når du søger fuld aktindsigt...der ligger en formular til det under nyttige links her på siden....at du samtidig beder om at få journaliseringslisten eller aktlisten med...

Det er forskelligt hvad den kaldes rundt om i kommunerne...

Listen er en oversigt over hvad der kommer ind i din journal...og dermed en liste du kan bruge til at se om du faktisk har fået fuld aktindsigt eller om der mangler papirer..

Og ja...der er mange ting man skal have styr på...men når man først kommer i gang med at selv tage ansvaret for sin sag...så bliver det nemmere og nemmere...plus du fjerner muligheden for at kommunen kan løbe om hjørner med dig..

Har du svært ved at komme igang...så sæt dig ned og lav en plan på skrift...for hvad du skal have gjort...så der ikke er ting du glemmer...altså en slags to do liste...

Hvis det er muligt...så få hjælp evt fra din far eller en ven...til møder...som bisidder...du kan evt også optage de møder du kommer til...det er ganske lovligt ifølge straffelovens paragraf 263 og du behøver ikke spørge om lov...

Man skal være opmærksom på at hvis man spørger om lov til at optage møderne...at man så risikere at de vil nægte at holde mødet med dig...

Dette må de godt eftersom ombudsmanden har sagt at det er helt op til kommunen hvordan den vil afholde et møde.

Så det nemmeste er at undlade at spørge om lov...men det er selvfølgelig helt op til en selv.-
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2017, 15:00   #9
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Den her sag...åbner forhåbentlig dine og andres øjne...for hvor vigtig dokumentation er...

Har man ikke tingene selv...så man kan dokumentere alt over for kommunen...ja så kan man komme i rigtig dumme situationer...

Vi ved jo godt at normalt tænker folk ikke sådan...at det er så vigtig med at selv kunne dokumentere alt...

Men desværre er det blevet sådan i dk...og man er nødt til at få øjnene op for vigtigheden i at kunne dokumentere alt i sin sag..

Håber du straks får søgt fuld aktindsigt i alt og alle steder du har været...både kommunen, læger, praktiksteder osv osv

Måske der står noget i din journal som kan understøtte det du siger..

Du bør samtidig gøre som @Gunvor skriver og foreslår...få borgerrådgiveren ind over..

Husk at når du søger fuld aktindsigt...der ligger en formular til det under nyttige links her på siden....at du samtidig beder om at få journaliseringslisten eller aktlisten med...

Det er forskelligt hvad den kaldes rundt om i kommunerne...

Listen er en oversigt over hvad der kommer ind i din journal...og dermed en liste du kan bruge til at se om du faktisk har fået fuld aktindsigt eller om der mangler papirer..

Og ja...der er mange ting man skal have styr på...men når man først kommer i gang med at selv tage ansvaret for sin sag...så bliver det nemmere og nemmere...plus du fjerner muligheden for at kommunen kan løbe om hjørner med dig..

Har du svært ved at komme igang...så sæt dig ned og lav en plan på skrift...for hvad du skal have gjort...så der ikke er ting du glemmer...altså en slags to do liste...

Hvis det er muligt...så få hjælp evt fra din far eller en ven...til møder...som bisidder...du kan evt også optage de møder du kommer til...det er ganske lovligt ifølge straffelovens paragraf 263 og du behøver ikke spørge om lov...

Man skal være opmærksom på at hvis man spørger om lov til at optage møderne...at man så risikere at de vil nægte at holde mødet med dig...

Dette må de godt eftersom ombudsmanden har sagt at det er helt op til kommunen hvordan den vil afholde et møde.

Så det nemmeste er at undlade at spørge om lov...men det er selvfølgelig helt op til en selv.-
Pu, ha sikke noget. godt i er så mange der har styr på lovgivningen, som kan hjælpe.
Kommer til at tænke på den kuglepen du webmaster skrev om.
Jeg kan ikke finde linket.
Kan du sende det igen?
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2017, 15:19   #10
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Pu, ha sikke noget. godt i er så mange der har styr på lovgivningen, som kan hjælpe.
Kommer til at tænke på den kuglepen du webmaster skrev om.
Jeg kan ikke finde linket.
Kan du sende det igen?
Hvis man googler "kuglepen med optager" får man nogen resultater op, i forskellige prislejer. Mange af dem kan endda også filme faktisk
Skal dog ikke lige kunne udtale mig om kvaliteten :P
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension