K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-07-2015, 06:52   #1
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Afslag på ressorceforløb efter afbrudt revalidering

Jeg har fået afslag på ressource forløb som jeg søgte efter afslag på yderligere revalidering.

Min sag med kommunen har været lang

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15222

Begrundelsen er at det vurderes min sag ikke er kompleks og jeg alene med skåne hensyn kan stå til rådighed og at jeg når min uddannelse (den som er opgivet af kommunen) er gennemført får bedre jobmuligheder.

Jeg har søgt om ressource forløb for da revalideringen blev afbrudt ved jeg ikke hvordan jeg skal klare mig på egen hånd. Jeg har ikke været på arbejdsmarkedet siden 2007 hvor jeg blev sygemeldt med rygsmerter og belastningsreaktion. Frem til revalidering i 2011 har jeg deltaget i diverse afklaring forløb og to arbejdsprøvning.

Mine begrænsninger er varige og behandlingsmuligheder er udtømte ifølge kommunens egen vurdering forud for revalidering.

Principafgørelse 24-14 ligner mit forløb

http://www.sociale-rettigheder.dk/forum/post2709.html

Jeg har klaget for jeg ved ikke hvad jeg ellers skal gøre.

Kommunen skriver de gerne vil afklare min arbejdsevne og lægge en ny realistisk plan for min tilbagevenden til arbejdsmarkedet men da jeg ingen forsørgelse har og ikke kan få kontanthjælp er det bedst jeg raskmelder mig og søger job.

Hvilke ting kan jeg gøre yderligere andet end afvente de går i gang med det afklarings forløb?
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.

Sidst redigeret af ladybird; 30-07-2015 kl. 06:56.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2015, 07:14   #2
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Slet ikke andre som har prøvet noget lignende eller et lyst hoved med idé til hvad jeg kan gøre for at bedre min situation?
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2015, 07:47   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Dit problem ligger tilsyneladende i at de ikke mener at din problemstilling er kompleks.

Har du skriftlig udbedt dig en redegørelse om hvorfor de ikke finder at din problemstilling er kompleks og derved i målgruppen for ressourceforløb?

Har du mødt rehabiliteringsteamet?

Det er lidt tricky, fordi man ikke som ved fx førtidspension kan søge et ressourceforløb og man kan ikke forlange at møde det rehabiliterende team, det er jobcenteret der suverænt bestemmer hvem der er i målgruppen for at møde/ikke møde teamet.


Man får nok ikke et ressourceforløb med begrundelse i at man ikke kan klare sig på egen hånd.

Kan du raskmelde dig og søge job er du slet ikke i målgruppen, ellers er der nok ikke andet at gøre end at deltage i afklaringsforløbet, måske det viser at du har en kompleks problemstiling
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2015, 09:23   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg tænker også du må deltage i afklaringsforløbet, hvis ikke du kan færdiggøre din uddannelse ved at have arbejde ved siden af. Hvor længe har du tilbage af uddannelsen?

Hvorfor er det du ikke kan få kontanthjælp?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2015, 09:35   #5
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Tak for svar Gisne
Jeg har ikke bedt om en redegørelse men det vil jeg da bede om. Jeg har bare begrundelsen i det skriftlige afslag.

Min sag er nok ikke kompleks udfra deres vurdering. Men et langt forløb der ikke har ført til selvforsørgelse er opslidende.

Jeg er hvor jeg hele tiden har været funktionsmæssigt og kan ikke fuld tid.

Jeg er ikke sygemeldt. Jeg er bare røget i kassen selvforsørgende og uden udsigt til noget eller nogen plan.

Og at jeg med færdiggørelse af studiet jeg var på forbedrer mine muligheder. Det studieforløb de afbrød.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2015, 10:41   #6
Mikey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2014
Indlæg: 97
Styrke: 11
Mikey er ny på vejen
Hej ladybird

Du skriver start vis i denne tråd følgende:

Begrundelsen er at det vurderes min sag ikke er kompleks og jeg alene med skåne hensyn kan stå til rådighed og at jeg når min uddannelse (den som er opgivet af kommunen) er gennemført får bedre jobmuligheder.

Hvad er dine skånebehov? Kunne du få dem konkretiseret?

Der hvor du bliver holdt hen lige nu lader til at kommunen (som i mange lignende sager) "bare" skriver du kan står til rådighed, så længe der tages hensyn til dine skånebehov. Men hvis dit skånebehov er nedsat tid pga stationær sygdom, som gør at du ikke både kan arbejde fuldtid/uddanne dig fuldtid og have et liv ved siden - er der ikke overensstemmelse med det kommunen skriver. Så bliver du rent faktisk blot holdt hen.

Kommunen undlader jo i dit nu 7-8 årlige afklaringsforløb, at forholde sig til, at du har behov for nedsat tid, for at kunne udøve beskæftigelse og undlader dermed også at give dig den mulighed at stå til rådighed for et fleksjob.

Har du tænkt over det, fremfor resourceforløb, at det er fleksjobbevilling du har behov for at få tilbudt? For er din arbejdsevne nu ikke efter 7-8 års afklaringsforløb, været forsøgt afklaret/udviklet af diverse tiltag/foranstaltninger?
Mikey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2015, 13:10   #7
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Hej Akvamarin og Mikey tak for svar

Jeg mangler 7 mdr af uddannelsen.

Jeg kan ikke få kontanthjælp pga sommerhus og før jeg officielt er udmeldt af studiet. Det tager tid at afhænde hus og så skal man selvfølgelige leve af det. Det kan være svært at komme ind på studiet igen og orlov er ikke tilstrækkeligt.

Jeg vil også gerne være med til afklaring, jeg får bare intet tilbud. Jeg skriver hver 10 dag i øjeblikket.

Jeg tror jeg bliver " holdt hen". fordi jeg ikke får nogen ydelse. Og som jeg lige kan læse mig til har jeg ikke så mange muligheder for at kræve noget af kommunen men er underlagt hvad de vurderer de vil tilbyde.

Jeg synes der burde være noget efter en revalidering, de har afbrudt/ikke har villet forlænge.

Jeg har fra kommunens side skåne behov for ikke ryg belastende arbejde med behov for flexible arbejdstider og skåne behov for stress belastning.

Jeg har læge papirer som beskriver jeg har behov for væsentligt reduceret timetal og intet fysiske krævende arbejde lige som at både special læge, psykiater, psykolog og egen læge og i øvrigt kommunens lægefaglige har skrevet at behandlingsmulighederne er udtømte.

Jeg har tidligere fået afslag på flexjob pga revalideringsmuligheder ikke var afprøvet/udtømte og at de to arbejdsprøvninger på 20 t og 12 t ikke gjaldt da den på 20t ikke tog hensyn til skåne behov og den på 12t ikke var lang nok.

Mvh ladybird
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2015, 22:10   #8
Mikey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2014
Indlæg: 97
Styrke: 11
Mikey er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladybird Se meddelelser
Hej Akvamarin og Mikey tak for svar

Jeg mangler 7 mdr af uddannelsen.

Jeg kan ikke få kontanthjælp pga sommerhus og før jeg officielt er udmeldt af studiet. Det tager tid at afhænde hus og så skal man selvfølgelige leve af det. Det kan være svært at komme ind på studiet igen og orlov er ikke tilstrækkeligt.

Jeg vil også gerne være med til afklaring, jeg får bare intet tilbud. Jeg skriver hver 10 dag i øjeblikket.

Jeg tror jeg bliver " holdt hen". fordi jeg ikke får nogen ydelse. Og som jeg lige kan læse mig til har jeg ikke så mange muligheder for at kræve noget af kommunen men er underlagt hvad de vurderer de vil tilbyde.

Jeg synes der burde være noget efter en revalidering, de har afbrudt/ikke har villet forlænge.

Jeg har fra kommunens side skåne behov for ikke ryg belastende arbejde med behov for flexible arbejdstider og skåne behov for stress belastning.

Jeg har læge papirer som beskriver jeg har behov for væsentligt reduceret timetal og intet fysiske krævende arbejde lige som at både special læge, psykiater, psykolog og egen læge og i øvrigt kommunens lægefaglige har skrevet at behandlingsmulighederne er udtømte.

Jeg har tidligere fået afslag på flexjob pga revalideringsmuligheder ikke var afprøvet/udtømte og at de to arbejdsprøvninger på 20 t og 12 t ikke gjaldt da den på 20t ikke tog hensyn til skåne behov og den på 12t ikke var lang nok.

Mvh ladybird
Hej ladybird. Jeg vil gerne forstå dit situation bedre. Vil du svare på følgende spørgsmål:

Hvad har din revalideringsplan gået ud på (hvor lang en uddannelse) og hvor mange timer har du skulle klare om dagen/ugen?

Hvilke job har du/revalideringsplanen haft i sigte? Er det et job du vil kunne klare på fuld tid?

Er du stoppet pga. din sygdomssituation?

Hvad har du klaget over i din klage som ligger i Ankestyrelsen?

Sidst redigeret af Mikey; 12-08-2015 kl. 22:15. Årsag: Forkert formulering
Mikey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2015, 10:17   #9
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Hej Mikey

Citat:
Oprindeligt indsendt af Mikey Se meddelelser
Hej ladybird. Jeg vil gerne forstå dit situation bedre. Vil du svare på følgende spørgsmål:

Hvad har din revalideringsplan gået ud på (hvor lang en uddannelse) og hvor mange timer har du skulle klare om dagen/ugen?

En 5 årig uddannelse mhp almindelig beskæftigelse bagefter. En 3 årig del og en 2 årig del.

Hvilke job har du/revalideringsplanen haft i sigte? Er det et job du vil kunne klare på fuld tid?

Talepædagog. Nej ikke fuld tid men der er typisk deltidsstilling indenfor dette fag. Så håber jeg kan 20 til 25 t for at kunne leve af det. Studiet betød 12 timers undervisning og forberedelse hjemme. (Meget fleksibelt)

Er du stoppet pga. din sygdomssituation?
Nej ikke endnu. Men kan ikke klare mig uden indkomst og ikke klare studiet samtidig med ufaglært job/hidtige erhverv.


Hvad har du klaget over i din klage som ligger i Ankestyrelsen?

Kommunen har stoppet revalideringen og vil ikke forlænge den til at færdiggøre den 3 årrige selvstændige del. Mener ikke det er realistisk og synes jeg har brugt tid nok.

Har brugt 3 år og 10 mdr i alt. Er tidligere blevet forlænget et år pga en syge periode som gav problemer med at afvikle eksamer og ændret studieforløb. Dette er den ene klage som er i Ankestyrelsen. Dvs klage over kommunen ikke vil forlænge revalidering med de 7 måneder der mangler for at kunne færdiggøre den 3 årrige del.

Den anden klage som er i Ankestyrelsen er at jeg havde en 5 årig plan som kommunen selv har forlænget med et år. Og at jeg selvom jeg ikke har brug for yderligere forlængelse ikke får lov at fortsætte med denne plan. Jeg er pga dødsfald og ny sygdom forsinket ift den 3 årrige del men kan godt færdiggøre den mens jeg fortsætter del 2.


Men som det er nu hvor det forudsætter medhold i Ankestyrelsen for at kunne læse videre tror jeg ikke det er sandsynligt at færdiggøre del 2. Ankestyrelsen forventer først at kunne svare tidligst i januar. Og del 2 starter 1 september desværre. Så jeg ender med ikke at kunne bruge et medhold i klage 2 til noget for så vil næste mulighed for del 2 være om et år.

Mvh ladybird
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2015, 21:56   #10
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Hvad skal du leve af

når du ikkelængere får revalideringsydelse?
SU???
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension