K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-07-2015, 14:34   #1
iii8765
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2014
Lokation: Jylland
Indlæg: 19
Styrke: 11
iii8765 er ny på vejen
AKUT HJÆLP - Kan jeg søge førtidspension selv når jeg på ressourceforløb?

Hej alle

Jeg har akut brug for hjælp og vil gerne spørge forum, om jeg selv kan søge førtidspension når jeg er på ressourceforløb? Hvilken paragraf kan jeg søge efter?

Hvad sker der med min ydelse hvis jeg får afslag?
(Mindes jeg læste om en person der fik ændret sin ydelse, fordi han søgte om førtidspension og fik afslag, så hjælp mig med at afklare mig)

Har ikke været arbejdsprøvet, da jeg både fysisk og psykisk ikke kan klare det og det ved Kommunen godt og alle lægerne og speciellægerne, så hvordan står jeg?

Har været sygmeldt siden 2010 og ikke arbejdsprøvet i nogle af årene.

Tak kære alle

Sidst redigeret af iii8765; 16-07-2015 kl. 14:39. Årsag: stavefejl
iii8765 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2015, 14:56   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Alle kan til enhver tid søge om at kommunen vurdere om man er berettiget til en førtidspension...

Man kan søge efter paragraf 17 stk 2 i lov om social pension

Citat:
§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område, jf. dog stk. 2 og 3.
Stk. 2. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde forelægges sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag for kommunens rehabiliteringsteam. Kommunalbestyrelsen træffer umiddelbart efter rehabiliteringsteamets indstilling i sagen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/forms...id=165512#Kap3

Det er kun hvis du IKKE vil deltage i dit ressourceforløb at de kan tage din ressourceforløbsydelse...

Så du skal være villig til at deltage i den plan der er lagt for dig...for at beholde din ydelse...

Hvis du modsætter dig...ja så kan de fjerne dit ressourceforløb...

Husk at hvis du skal ansøge om den pension...ja så skal du gøre det skriftligt og huske at få en kvittering på at du har afleveret ansøgningen...således at du har dokumentation på at du har ansøgt...

Skriv evt i din ansøgning at du stadig gerne vil deltage i dit ressourceforløb men at du gerne vil have at kommunen vurdere om du er berettiget til en førtidspension...

På den måde kan de ikke misforstå din ansøgning som om at du IKKE vil forsat vil deltage i dit ressourceforløb...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2015, 15:22   #3
iii8765
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2014
Lokation: Jylland
Indlæg: 19
Styrke: 11
iii8765 er ny på vejen
Webmaster: Tusind tak, fordi du har givet dig tid til at skrive svar til mig, det sætter jeg stor pris på. Tak

Er det rigtigt forstået at ligemeget hvad så kan de ikke tage min ressourceydelse fra mig?
Jeg er samarbejdsvillig og det ved kommunen godt, det er grundet psykisk og fysisk skavanker der gør at jeg ikke har kunnet gå i gang med arbejdsprøvning.

Skriver man bare et brev eller hvordan?

På forhånd tak
iii8765 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2015, 15:33   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps de kan ikke tage din ydelse alene fordi du beder dem vurdere om du er berettiget til en førtidspension...

Det er KUN hvis du IKKE er villig til at deltage i dit ressourceforløb at de kan fjerne dit ressourceforløb og dermed din ydelse...

Jeps du skriver bare på et stykke papir at du gerne vil søge en førtidspension på det foreliggende grundlag...noget ala sådan her...

"Dato"

"Jeg vil gerne søge førtidspension efter paragraf 17 stk 2 på det foreliggende grundlag ifølge lov om social pension."

"Jeg vil forsætte med at følge mit ressourceforløb imens i vurdere om jeg er berettiget til en førtidspension"

Her kan du evt begrunde hvorfor du mener at du er berettiget til en førtidspension...men det er ikke nødvendigt...

"Navn, adresse"

Dette afleveret du på kommunen/jobcenteret ved skranken og beder om at de kvittere for modtagelse...

Lav evt to kopier så de kan underskrive den ene af dem...

Hvis du spørger hvorvidt der så er en chance for at denne går igennem....

Ja så er der nok ikke de store muligheder...

Dette er der ikke fordi du netop er blevet bevilget et ressourceforløb...og dette vil de sikkert sige mangler før man kan sige at alt er afprøvet...

Så det er ikke sikkert at du får meget ud af det...

Din ansøgning om førtidspension skal igennem det samme rehabteam som har bevilget dig dit ressourceforløb....og dette vil de sikkert stadig mene at du skal igennem først...

Men det er så bare min mening...og det er ikke sikkert at den er rigtig...

Næsten ALLE mennesker skal igennem disse ressourceforløb i dag...det er simpelthen noget ankestyrelsen lige har været ude at sige til alle kommunerne....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2015, 15:50   #5
iii8765
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2014
Lokation: Jylland
Indlæg: 19
Styrke: 11
iii8765 er ny på vejen
Takker af hele mit hjerte for dit bidrag

Så er der lidt at gå i gang med.
iii8765 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension