K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-04-2014, 03:29   #21
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Det må jeg ringe og spørge om imorgen.
Jeg kunne ikke sove på grund af det her, så nu har jeg foreløbig skrevet til centerchefen og forklaret, samt anmodet ham om at sætte skub i handlingerne.
Hmm. Det kan være ham selv, der har beordret udsættelsen.
Imorgen vil jeg ringe til tandlægen og bede hende om en kopi, samt høre, hvor længe pris overslaget gælder.
Sker der ikke noget hurtigt, går den til borgerrådgiveren, - og resten af min sag til borgmesteren.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2014, 10:26   #22
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Kan de slippe udenom at hjælpe mig til betaling af lægehenvist psykolog? De har fået kopi af henvisningen med diagnose, regninger for samtaler og hele pibetøjet.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2014, 11:26   #23
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Kan de slippe udenom at hjælpe mig til betaling af lægehenvist psykolog? De har fået kopi af henvisningen med diagnose, regninger for samtaler og hele pibetøjet.
Ja, kommunen kan godt slippe udenom at betale for din lægehenviste psykolog.

De vil kunne henvise til at du kan hæve din pension som er tilgængelig for indfrielse.
Desuden er det en gylden regel at man søger inden "behandlingen" udføres, således kan du skyde en hvid pil efter at få betalt noget før den dato hvor en bevilling evt. går igennem.
Og sidst men ikke mindst, så kan de finde på at henvise til psykologbehandling, som er meget nødvendig, på den respektive afdeling hvor ens grundlidelse hører hjemme.
Er det eks. psykisk lidelse vil det typisk være en henvisning til distrikts psykiatrien, idet det er der en behandling for psykiske problemstillinger hører hjemme i det offentlige system... efter henvisning vil man så blive vurderet i forhold til hvilken behandling der er bedst egnet til en.

Så længe disse tilbud er åbne for anvendelse, kan kommunen smække kassen i for at betal... men det er jo ikke sikkert at de gør det !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2014, 11:40   #24
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Kan de slippe udenom at hjælpe mig til betaling af lægehenvist psykolog? De har fået kopi af henvisningen med diagnose, regninger for samtaler og hele pibetøjet.
Altså du bliver kun berettiget, hvis du har så dårlig økonomi, at du ikke selv kan betale psykologtimerne, på trods af, du er blevet henvist dertil.

Hvis kommunen giver afslag, kan du klage over det. Hvis de ikke mener du er i økonomiske vanskeligheder, at du ikke kan betale, så er det vel fair, at du ikke bliver berettiget til ydelsen. Så afvent og se, hvad afgørelsen bliver til.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2014, 11:43   #25
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Forstår fra tidligere i din tråd, du selv har visse midler at betale med.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2014, 21:50   #26
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Forrige år skulle vi kontanthjælpsmodtagere tage alt ud af banken og leve det op efter kh regler. Dog fik vi lov til at binde 50.000 i ratepension.
Det gjorde jeg.
§82 omtaler, at hvis indestående er så lavt (under 50.000) bliver der så lidt tilbage efter afgifter for utidig hævning, at det langt falder under bagatelgrænsen og man må se bort fra beløbet i enkeltydelsessager.
Endvidere mener jeg, at jeg, ligesom andre må have lov til at beholde 10.000 kr.
Jeg har sendt paragrafferne til ydelsescenter chefen sammen med mit spørgsmål og afventer svar. Det er både psykolog (udredning for AS, som kommunen ikke ville give) og uopsætteligt tandarbejde og det kan ikke rummes i det beløb, der bliver tilbage.

Set i det lange perspektiv er det heller ikke smart at klæde folk HELT af. Det bliver dyrere med tiden----for staten.

Sidst redigeret af mukke; 28-04-2014 kl. 22:02.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2014, 11:16   #27
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du skal ikke "leve" for de 10.000 kr, du kan have med kh, men andre skal jo også betale uforudsete udgifter med det beløb, man nu engang har. I den forbindelse er det da godt, man kan have en lille buffer på de 10.000.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2015, 19:55   #28
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Nå, så fik jeg endelig svar på ansøgningen om det vigtige tandarbejde:
Nej iflg §82, derfor kun halvdelen af beløbet - HVIS jeg beviser, at jeg selv betaler 800,-, så det kommer lige til at tage lidt tid, da jeg er ved at forsøge at sætte nogle kreditorer i bero (og skal slæbes i retten for dette). Det tager nogle måneder inden jeg har clearet så meget, at jeg magter 800 kr.
De påstår, at jeg har 5800 efter at have betalt alt, - men i flg. økonomisk rådgivning kan jeg højest opnå at have 3500 til alt, hvis jeg får afblæst alle kreditorer. (Jeg har økonomiseret med 1200 til alt i det sidste år).
Pyh - man er lille.
Måtte lige af med skuffelsen - efter så lang ventetid!

Sidst redigeret af mukke; 23-01-2015 kl. 19:59.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2015, 20:19   #29
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Hvorfor går du ikke til en anden tandlæge og får et overslag ?
Kan ikke huske om du har været på tandlægehøjskolen ?

Personligt, og jeg har ingen økonomiske problemer men ønsker heller ikke at få det, så jeg har besluttet at alt over 4.000 kr hos tandlægen, så ryger tanden i stedet... om jeg vil give så meget som du skriver, for tandarbejde.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2015, 01:40   #30
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Det vil jeg ikke! Jeg holder meget af mine tænder, og det er trods alt kun 3 gamle plomber, der skal skiftes. Jeg havde håbet også at få hjælp til en bidskinne, som jeg virkelig har brug for (jeg bider hårdt om natten), - men der kan jeg jo søge tandlægehøjskolen.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension