K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-12-2013, 01:12   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps enig...det skal fremgå skriftligt at det kun er de tre måneder...da de ellers bare kan drive dig rundt igennem alle mulige ting..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2013, 01:23   #12
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Visse ting forbliver "usagt"

Men den koordinerende sagsbehandler har også pligt til løbende at vurdere om der er noget formål med forløbet, og er der ikke det, så skal vedkommende sende dig retur.
Jeg tror ikke de tre måneder der er nævnt er noget der gives papirer på, men det kan være et udtryk for sagsbehandlerens hensigt... selvom hensigten måske er mod lovens hensigt.

At udtale det med 3 måneder, ser jeg mere som en anerkendelse af at sagsbehandleren nok skal få dig trygt og hurtigt igennem, jeg ville ikke spørge om nogen garantier, for det kan i bedste fald få jer begge i fedtefadet, og derefter indgår sagsbehandleren nok ikke i nogen process hvor hun lemper nogen blidt igennem et forløb !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2013, 02:08   #13
Rigde
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
Rigde er ny på vejen
Sb sagde ordret at forløbet måske kunne presses ned til 3måneder,men at hun ikke kunne love noget( men så har hun jo heller ikke sagt for meget).

Jeg kan bare ikke se,hvordan lidt varmtvandstræning pludselig skulle kunne udvikle min arbejdsevne og så et besøg af en ergoterapeut,som jeg ivrigt har haft besøg af tidligere i min sygemeldingsperiode.Teamet manglede en bedre beskrivelse af min dagligdag,men der er jo ikke ændret noget,siden hun var her sidst.SUK!!! Det virker bare ikke særlig seriøst!

Godt nytår og tak for alle jeres svar,det luner,da jeg ofte har følt mig meget alene i denne periode.
Rigde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2013, 02:21   #14
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
...og så et besøg af en ergoterapeut,som jeg ivrigt har haft besøg af tidligere i min sygemeldingsperiode.Teamet manglede en bedre beskrivelse af min dagligdag,men der er jo ikke ændret noget,siden hun var her sidst.SUK!!!
Jamen hvis det ikke er beskrevet godt nok, så er det det forløbet skal bruges til... det er noget rod at ergoterapeuten ikke allerede har det på plads, og så bliver det en simpel og ærgerlig "ommer"

Du må sørge for at holde ergoterapeuten til ilden og i ørene, så alt kommer ned på papir... det er ikke nok at ergoterapeuten står og siger at hun kan godt se at...
Det skal stå i "detaljer med detaljer på", hvad det nøjagtigt er der sker når du løfter venstre lillefinger samtidig med du strækker højre knæ !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2013, 02:24   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det du skal have med når du tænker over det de forslår....det er at de skal på alle måder have forsøgt alt...for at få dig til at have en bedre arbejdsevne...

Det er ikke nok at de "tror" at du ikke har eller kan få....de skal have det afprøvet...

Så nogle gange vil de nok måske vide at det her ikke kommer til at virke...men så er det ikke afprøvet og de skal kunne dokumentere at det ikke kan lade sig gøre før de kan komme med en ordentlig afgørelse...evt på førtidspension...

Så hvis de ikke har denne dokumentation i orden ja så vil deres revision kunne komme efter dem fordi de har givet en pension uden at have afprøvet alt...

Så ja det kan se ikke virkeligt ud for en selv...men der er nogle ting som skal være opfyldt før de kan give en ordentligt afgørelse...og hvis du kan "slippe" med tre måneder...ja så er det "billigt" i forhold til så mange andre..

Har du forsøgt at skrive en dagbog og på den måde få din hverdag ned på papir...dette kan evt senere afleveres til kommunen og lægges ind i din sag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2013, 02:32   #16
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Dokumentation x 1000... og jeg MENER DET !

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det er ikke nok at de "tror" at du ikke har eller kan få....de skal have det afprøvet...
Og når det er afprøvet skal det DOKUMENTERES ned i mindste detalje.

En afprøvning er i princippet lige så meget løgn som latin, hvis den ikke er dokumenteret ordentligt og korrekt.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2013, 12:17   #17
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Kære Ridge

Har du læst om ressourseforløb på https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=144514 læs §8

Har du modtaget aktindsigt siden dit møde i Rehabiliteringsmødet så du 100% ved hvad der er af bilag og notater i din sag ?

Hvis en SB taler om evt. 3 mdr. forløb inden forelæggelse igen for Rehabiliteringsteam bør det fremgå af din Ressourseplan samt din Journalrapport/SB´s notater ellers er det bare snak, der evt. afholder dig fra at klage over der ikke er et reelt udviklingsperspektiv af din arbejdsevne i det tilbudte ressourseforløb.

Hilsen lgkh62
Tillæg: Du bør læse fra §5 til §8

Her er mere info om ressourseforløb
http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...ceforloeb.aspx
http://www.cabiweb.dk/lovstof/ressourceforloeb/

Hilsen lgkh62

Sidst redigeret af lgkh62; 31-12-2013 kl. 16:01.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2014, 02:02   #18
Rigde
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
Rigde er ny på vejen
Hej igen.

En lille opfølgning på min sag.

Jeg har kontaktet min sb,da jeg her den 15/1 intet havde hørt fra hende.
Hun fortalte mig,at der havde været noget omstrukturering,men at jeg ville blive ringet op af ergoterapeuten ang. Hjemmebesøg,så jeg venter stadig.

Jeg har læst rigtig mange tråde herinde og er blevet en hel del klogere,men der er dog noget,jeg ikke helt forstår.

Meningen med et resourceforløb er jo at udvikle arbejdsevnen,når alt er afprøvet,inkl.flexjob,men jeg har jo ikke været i flex.
Min sb sagde jo efter rehabiliteringsmødet,at de havde fundet mig for dårlig til flex.

Er meningen så,at de skal vurdere om varmtvandstræningen gør mig bedre,så de nu kan tilkende mig flex.Og hvordan vil de egentlig vurdere dette?


Venlig hilsen Rigde
Rigde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2014, 09:23   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er helt korrekt, forstået.

Men de prøver, herunder får nødvendig dokumentation, til en førtidspension.

Virker det til, men..

Jeg ville, set i lystet af, at du ikke har hørt noget, datoer oa., skrive en mail om det aftalte, og be om svar på datoer, for det aftalte.

På denne måde, har du dels nødvendigvis dokumentation, dels mulighed for at fastholde det aftalte.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2014, 01:19   #20
Rigde
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
Rigde er ny på vejen
Er der nogen,der ved,om et resourceforløb munder ud i en ny arbejdsprøvning,
Altså,så de kan vurdere om jeg har udviklet arbejdsevnen?

V.h. Rigde
Rigde er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension