K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2013, 02:19   #11
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
flex: har modtager men kan ikke aflevere? måske fordi du er nyt medlem og ikke har skrevet indlæg nok?

Jeg har gemt mit skriv på et dokument og vil prøve igen imorgen.
Hvis du ikke selv har fravalgt at modtage PB, så prøv lige at checke dine indstillinger og spørg evt Webmaster hvis tingene ikke stemmer overens.

vi skrives ved.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2013, 02:29   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af flexmania Se meddelelser
For lige at rette den misforståelse...
Det jeg skriver er at man ikke får tilkendt på baggrund af at man har en given lidelse, i dette tilfælde en psykisk lidelse, men at man udelukkende tilkendes på baggrund af den funktionsnedsættelse som ens lidelse giver.

Det betyder at man ikke bare kan sige jeg har diagnose XXX altså er jeg omfattet af personkredsen.
Ja se så giver det meget mere mening for mig....

Ikke at jeg ved så meget om dette emne....men kunne da bare ikke forstå hvis en psykisk lidelse ikke kunne resultere i en funktionsnedsættelse....

Jamen så er jeg med på hvad der menes....og ja...det burde jo være givet at det burde være nok hvis en bestemt psykisk lidelse ville indebære at man var i personkredsen...

@LS....

Flexmania har skrevet nok indlæg og har ikke slået PBer fra....så måske du skulle prøve igen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2013, 02:35   #13
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
@LS....
Flexmania har skrevet nok indlæg og har ikke slået PBer fra....så måske du skulle prøve igen...

Der komme altså denne besked op i en boks når jeg klikker på profilnavnet og vælger PB i scrollboksen?


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
flexmania has chosen not to receive private messages or may not be allowed to receive private messages. Therefore you may not send your message to him/her.

If you are trying to send this message to multiple recipients, remove flexmania from the recipient list and send the message again.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Og når jeg går helt ud på selve profilen først - kommer PB-optionen slet ikke frem??????
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2013, 03:00   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Prøv en gang mere LS....det virker nu...har rettet profilen....

Jeg har samtidig lige spurgt om det var med vilje at flexmania ikke ville modtage PBer...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2013, 12:55   #15
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Kære Flex

Jeg kan se, at du har misforstået mit indlæg...

Jeg betvivler slet ikke dit indlæg, og finder det yderst intressant og godt at du smider det herinde..

Mit indlæg var således ikke et angreb på dig eller din situation...

Citat:
Du har fået det tilkende ydelsen på baggrund af en funktionsnedsættelse, ikke på baggrund af en psykisk lidelse.
både ja og nej. Jeg har fået den tilkendt pga. funktionsnedsættelse forårsaget af en psykisk lidelse...

Citat:
Selvom du har fået det tilkende, så er det jo bare fordi du har været heldig at din kommune har tilkendt dig det da du søfte.
Der er ingen held der, for kommunen gav afslag da de ikke mente at jeg tilhørte personkredsen - hvilke nævnet ikke var enig i, så den blev hjemvist. Så det er alså en nævns afgørelse i min sag.

Citat:
Min sag er taget som principiel sag i ankestyrelsen, der bliver den KUN når den er principiel og der er uklarhed på området.
Fuldstændig rigtig og derfor er den meget intressant ...

Citat:
så jeg synes egentlig ikke det er rimeligt at i tvivler på det jeg skriver.
igen , det var ikke meningen fra min side, og måske var jeg ikke tydelig nok i min formulering - for det undskylder jeg.....

Så når du engang har hidset dig ned og fået normal blodtryk igen, så håber jeg da, at du stadig følger op på din tråd....

Forsat god dag
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2013, 20:30   #16
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af flexmania Se meddelelser
For lige at rette den misforståelse...
Det jeg skriver er at man ikke får tilkendt på baggrund af at man har en given lidelse, i dette tilfælde en psykisk lidelse, men at man udelukkende tilkendes på baggrund af den funktionsnedsættelse som ens lidelse giver.

Det betyder at man ikke bare kan sige jeg har diagnose XXX altså er jeg omfattet af personkredsen.
Ja, det er på samme måde med merudgifter som med pension/fleks, at det er funktionsnedsættelsen (arbejdsevne ved pension/fleks), der afgør om man er berettiget og ikke diagnosen.

Derfor burde det jo netop ikke på forhånd udelukkes at fx psykiske lidelser ikke skulle kunne medfører, at man var berettiget til merudgiftsydelse - det er jo ikke rimeligt
Det bliver spændende at se, hvilken principafgørelse, der kommer ud af det...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2013, 21:03   #17
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Det virker også helt malplaceret, att samtaleskemaet til §100-ansøgningen fokuserer så meget på, om man kan tørre sig selv i r**en, skifte sengetøj eller varme en færdigret i microoven, når man måske ikke får passer sine tænder, pudset vinduer i årevis, eller dyrket den livsvigtige motion, fordi psyken går i hak, og motivationen ikke længere eksisterer.

Det er jo lige så 'handicappende' som at skulle have hjælp til opvasken eller bruge høreapparat og teleslynge for at kunne føre en samtale.


Jeg har lige modtaget et 15-siders afslag, hvor der er brugt enorme ressoucer (må være derfor den har været næsten 4 måneder under behandling )på at fremfinde principafgørelser der viser, hvorfor nogle (meget) fysisk dårlige borgere ikke har tilhørt personkredsen.

Og de er medsendt i kopi

Hvad F****N er meningen med det stunt!!!?

- Skal jeg få ondt af de omtalte borgere!?
- Skal jeg skamme mig fordi de 'er sygere end mig'!?
- Skal jeg miste modet og droppe at anke!?

Smagløsheden i den offentlige sagsbehandling når nye højder.

Jeg er igang med at formulere anken.
Og henter kræfter i denne tråd.

Lad os holde den VARM
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2013, 23:51   #18
flexmania
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2013
Indlæg: 59
Styrke: 12
flexmania er ny på vejen
Jeg går ud fra at jeg ikke er den eneste der har modtaget den principafgørelse om en person der ikke tilhører personkredsen selvom vedkommende mangler den ene hånd... ?

Jeg kan virkelig blive gal over at den skal spilles som "Es" i det her spil.
Det er virkelig dårligt arbejde af værste skuffe at sige at når en person har et så tydeligt handicap, så kan man jo nok forstå at sådan noget usynligt psykisk noget som man selv render rundt og fejler, så er det selvfølgelig heller ikke omfattet af lovgivningen.
Det er jo indirekte det de siger, når de spiller kortene sådan.
flexmania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 00:58   #19
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
En lille update på min anke, - læs længere oppe i tråden:

Godt støttet af diverse bekræftelser (både på k10 og andre netfora) på forskelsbehandlingen mellem fysisk og psykisk pressede borgere, ifht §100 merudgifter, fik jeg skrevet en velargumenteret anke, der gik direkte i struben på den åbenlyse forskelsbehandling, ved at kunne henvise linje for linje til deres egen argumentation i deres 15-siders lange afslag til mig - der gik ca.97% på mine fysiske funktioner!

Sørme om ikke den er tilbagesendt til genbehandling hos første instans.

Som brillierer ved at udbede sig dokumentation der hver måned siden foråret 2012 er fremsendt i HOBETAL, senest i det nye års første måneder........og selvfølgelig BURDE være indføjet i mine sagsakter....
Som.....nogengange... påstås at blive ført elektronisk.

Der ventes i spænding på forvaltningens næste træk, med henblik på at trække besparelserne endnu længere ud, måske i det stiltiende håb at jeg forsvinder helt ved egen hjælp....
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 09:20   #20
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Very Nice L.S

Det bliver spændene at høre hvad der sker....

Min merudgift er i disse dage til revurdering, så det bliver også spændene at se, hvad de nu finder på af krumspring. :ag:
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har du fået fp pga psykiske lidelser ? Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 01-12-2012 10:02
Hjælp til psykiske lidelser Sandie75 Alt det andet 8 19-04-2010 19:02
§100, merudgifter, omfattet af regler, frakendelse zuza Nyt om loven 112 23-08-2009 22:00
Psykiske lidelser, alder og førtidspension zuza Nyt om loven 10 28-08-2008 23:15
Halvdelen af nye førtidspensionister har psykiske lidelser Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 18-07-2008 13:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension