K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2018, 20:30   #1
kroner
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2015
Indlæg: 179
Styrke: 10
kroner er ny på vejen
bog angående den nye reform

Ved ikke om jeg må lægge det her ellers sletter web den bare



En nat jeg ikke kunne sove rodede jeg rundt på nette spørg mig ikke hvordan men faldt over en ny bog om den nye reform

Fik fat i den på biblioteket kunne da altid låne den og se om jeg kunne samle mig om og læse den og om det var noget godt
den handler rigtig meget om den nye reform
Og hvordan jobcenter gør så det ser ud så det er godt
Der bliver stillet spørgsmål ved om det her er godt



Den er tung at læse

Den hedder tre tankevandringer i lediggængernes land
Af Verner bayer Petersen
kroner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2018, 20:52   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tre tankevandringer i lediggængernes land

http://mellemgaard.dk/shop/49-kultur...engernes-land/

Tænk, for pokker … tænk! – som gjaldt det livet. Og det gør det faktisk. Der tænkes nemlig for lidt i vore åh så rationelle og evidensbaserede og dog så tanketomme tider. Den filosofiske eftertænksomhed skal have et stød, en anledning til at tænke – og hvad er bedre end at tænke over noget ’betænkeligt’! Dette betænkelige ’noget’ er her: ”Den Arbejdsløse”.
Den sig på overførselsindkomst befindende arbejdsløse er nemlig omdrejningspunktet for voldsomme reformer, holdninger og bekymringer, men også for halvt fortrængte længsler og drømme – en socialpsykologisk slagmark af paradoksalt-modsatrettet lovgivning, holdninger og følelser. Der er noget meget betænkeligt på færde!
Denne slagmark er lediggængernes land. Afgrænsningen af dette land tager udgangspunkt i to meget omtalte arbejdsmarkedsreformer fra 2014-16.
Læseren inviteres som medtænker på tre filosofiske tankevandringer, der kommer meget vidt omkring i dette forunderlige og foruroligende land – i et forsøg på at finde ud af dette land og finde ind til en filosofisk tænkning.

Uddrag af bogen
Ned midt igennem det civiliserede og kulturelt velordnede samfund løber en usynlig zone af vildnis og jungle: Det er markedet, hvor man vælger at hyre eller fyre; vælger at tage jobbet eller sige jobbet op; hvor man vælger at give arbejde eller tage arbejde; hvor man vælger at købe ét produkt og fravælger et andet. Der er tale om en smal zone eller en lille arena, i hvilken der gælder bestemte regler, og hvor der hersker et ganske bestemt klima. På denne kampplads blæser forandringens vinde mere end uden for pladsen, og dem, der befinder sig på pladsen, udvælges eller fravælges, alt efter hvordan de klarer sig i konkurrencen med hinanden. Her findyrker man en civiliseret form for alles krig mod alle.

Om forfatteren
Verner Beyer Petersen (f. 1962) er mag.art. i idéhistorie, Aarhus Universitet. Han har tidligere bl.a. været ansat på Psykiatrisk Historisk Museum i Risskov, nuværende Museum Ovartaci. Han har udgivet en bog og et essay om psykiatrihistoriske og idéhistoriske emner. Ved siden af at være forfatter arbejder Verner som personlig hjælper.

Bogen kan også lånes på biblioteket

https://taarnbybib.dk/ting/object/87...sis%3A54288697

Tak, for oplysninger

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension