K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2015, 19:51   #11
Ms_MoneyPenny
Føler sig hjemme på K10
 
Ms_MoneyPennys avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2014
Alder: 47
Indlæg: 44
Styrke: 10
Ms_MoneyPenny er ny på vejen
Revalidering

nå nu fik du svaret..

Revalidering er oftest sagsbehandlers egen faglig vurdering / kompetence til at bevillige dette (ikke altid men oftest).

Det er korrekt, at der skal foreligge en Rehabiliteringsplan ved revalideringssager og at der skal indhentes en LÆ265. Men sagen / planen skal ikke forelægges Rehabiliteringsteamet.

Jobafklaringssager skal teamet indstille / anbefale, hvilke midler / måder sammen med dig, får dig tilbage på arbejdsmarkedet.

Hvis din sagsbehandler mente, at du skulle være omfattet af revalidering, ville din sygedagpengesag slet ikke være endt i Rehabiliteringsteamet, da din sygedagpengesag så skulle have været forlænget på § 27.1.1 i sygedagpengeloven.

En anden ting er, at revalidering i dag, vist hører til sjældenhederne.
Ms_MoneyPenny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2015, 09:21   #12
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ms_MoneyPenny Se meddelelser
nå nu fik du svaret..

Revalidering er oftest sagsbehandlers egen faglig vurdering / kompetence til at bevillige dette (ikke altid men oftest).

Det er korrekt, at der skal foreligge en Rehabiliteringsplan ved revalideringssager og at der skal indhentes en LÆ265. Men sagen / planen skal ikke forelægges Rehabiliteringsteamet.

Jobafklaringssager skal teamet indstille / anbefale, hvilke midler / måder sammen med dig, får dig tilbage på arbejdsmarkedet.

Hvis din sagsbehandler mente, at du skulle være omfattet af revalidering, ville din sygedagpengesag slet ikke være endt i Rehabiliteringsteamet, da din sygedagpengesag så skulle have været forlænget på § 27.1.1 i sygedagpengeloven.

En anden ting er, at revalidering i dag, vist hører til sjældenhederne.

God pointe nemlig, at jeg så var blevet forlænget.

Hvad angår LÆ265. Skal eller skal der IKKE forlægge sådan en nå ens sag, skal behandles ifm. med et jobafklaringsforløb? Ellers vil jeg nemlig nævne det i min klage.

Min læge har udfyldt en LÆ165 hvor der står: "Kan ikke vende tilbage til sit fag.Bør omskoles".
Både min fagforening og jeg er i tvivl om, det vil skade at give den til jobcenteret, fordi det kan tolkes som en raskmeldning?..Men selvfølgelig stadig trods den lidt korte formulering " bør omskoles" kan pege på revalidering.

Tak igen for svar. Det er en stor hjælp!
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2015, 17:13   #13
Ms_MoneyPenny
Føler sig hjemme på K10
 
Ms_MoneyPennys avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2014
Alder: 47
Indlæg: 44
Styrke: 10
Ms_MoneyPenny er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser

Hvad angår LÆ265. Skal eller skal der IKKE forlægge sådan en nå ens sag, skal behandles ifm. med et jobafklaringsforløb? Ellers vil jeg nemlig nævne det i min klage.
LÆ265 kan indhentes ift en jobafklaringssag, hvis de lægepapir der er i sagen er for gamle, men oftest ville en LÆ125 eller LÆ145 (generel helbredsattest) kunne klare det.

LÆ265 skal dog forelægges i de sager, hvor sagsbehandleren vurderer revalidering, eller hvor sagen skal på "det store" Rehabiliteringsteam, som behandler sager om ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension.

Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Min læge har udfyldt en LÆ165 hvor der står: "Kan ikke vende tilbage til sit fag.Bør omskoles".
Både min fagforening og jeg er i tvivl om, det vil skade at give den til jobcenteret, fordi det kan tolkes som en raskmeldning?..Men selvfølgelig stadig trods den lidt korte formulering " bør omskoles" kan pege på revalidering.
LÆ165 er en attest, hvor lægen forslår kommunen en socialmedicinsk sagsbehandling. Min erfaring er, at den ikke har den store vægt, da attesten er, som der står på attesten forslag.

Det er muligt, at lægen eller kommunen tænker, at du kan være i målgruppen for revalidering, men det er ikke det samme som, at man så skal tilbydes revalidering eller skal omskoles.

Det er sådan, at hvis kommunen kan pege på andre ufaglærte beskæftigelsesområder end det du kommer fra, hvor dine skånehensyn kan blive tilgodeset, så kan man groft sagt ikke blive omskolet eller tilbydes revalidering.

Hvis din læge vurderer at du kan / bør omskoles, så er du jurisk kun uarbejdsdygtig ift dit tidligere erhverv eller område, og så vil du kunne blive arbejdsdygtig indenfor et andet beskæftigelsesområde. Og her kom jobafklaringsforløbet ind.

LÆ165'en i din sag, ville efter min vurdering understøtte beslutningen om jobafklaringsforløbet.

Sidst redigeret af Ms_MoneyPenny; 07-02-2015 kl. 17:17.
Ms_MoneyPenny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2015, 12:08   #14
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ms_MoneyPenny Se meddelelser
LÆ265 kan indhentes ift en jobafklaringssag, hvis de lægepapir der er i sagen er for gamle, men oftest ville en LÆ125 eller LÆ145 (generel helbredsattest) kunne klare det.

LÆ265 skal dog forelægges i de sager, hvor sagsbehandleren vurderer revalidering, eller hvor sagen skal på "det store" Rehabiliteringsteam, som behandler sager om ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension.



LÆ165 er en attest, hvor lægen forslår kommunen en socialmedicinsk sagsbehandling. Min erfaring er, at den ikke har den store vægt, da attesten er, som der står på attesten forslag.

Det er muligt, at lægen eller kommunen tænker, at du kan være i målgruppen for revalidering, men det er ikke det samme som, at man så skal tilbydes revalidering eller skal omskoles.

Det er sådan, at hvis kommunen kan pege på andre ufaglærte beskæftigelsesområder end det du kommer fra, hvor dine skånehensyn kan blive tilgodeset, så kan man groft sagt ikke blive omskolet eller tilbydes revalidering.

Hvis din læge vurderer at du kan / bør omskoles, så er du jurisk kun uarbejdsdygtig ift dit tidligere erhverv eller område, og så vil du kunne blive arbejdsdygtig indenfor et andet beskæftigelsesområde. Og her kom jobafklaringsforløbet ind.

LÆ165'en i din sag, ville efter min vurdering understøtte beslutningen om jobafklaringsforløbet.
Med andre ord...det vil på nuværende tidspunkt skade mig, at vedlægge en LÆ165, da jeg er i gang med at klage over sygedagpengestop? Men kan måske bruges på et senere tidspunkt hvis jeg vil søge revalidering?

Tak igen igen for rigtig gode svar!
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension