K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > De Unge

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

De Unge Hvordan er det at være ung eller relativt ung, og havnet i systemet enten som flekser eller førtidspensionist, eller på vej til en af delene.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2009, 14:18   #11
Klund
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Indlæg: 63
Styrke: 17
Klund er ny på vejen
Super godt indlæg Hejdien. Mange tak!

Lige nu tænker jeg over hvor jeg skal starte..

Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
jeg kan godt forstå det er svært at leve for så lille et beløb,men hvis du bliver bevilget flex,så vil skal der tages hensyn til dine skånebehov og du kan jo være heldig at komme i arbejde i 9 måndre og så bliver du jo beratigede til ledighedsydelse .Der faktisk nogle der kommer i job så jeg syntes du skal holde fast i den tanke der kan stadig være håb -- Jeg kan forstå du er under udredning ,så kan man godt se lidt sort på det hele ,det kender jeg fra mig selv ,jeg er ogaså lige ved at være færdig med min 3 arbejdsprøvning,så er det hele jo et ? om hvad nu og hvad så,Så forstår dine bekymninger men vent at se hvad der sker og så må du tage den der fra ..håber det beste for dig Jeg har selv nedslidning af nakke og ryg med ud strålings smerter i arme og ben her træthed m.m. også lige fået afvide jeg har en væske syldt syste der lyfter synsnerven og kan have indflydelse på homonerne afventer indkalsels til rishospitalet ..Så hvis du har overskud til at fortælle om din sygdom vil jeg og sikkert mange andre her inde gerne høre om ,hvordan den sygdom påvirker dig i din hverdag,selfølig kun hvis du også her lyst til at dele det med os.
De 9 måneder man skal være i arbejde for at blive berettiget til ledighedsydelse, skal de være sammenhængende. Eller må det også være med pause imellem, hvis jeg f.eks. arbejder 3 måneder, derefter har 1 måned uden arbejde og så arbejder 6 måneder?

Jeg har faktisk haft en syste ligesom dig. En godartet tumor der sad og trykkede på synsnerven og hypofysen. Det blev opdaget da jeg var 7, og der blev den fjernet under operation. Den kom så tilbage, og jeg måtte opereres 2 gange mere og i strålebehandling for at komme helt af med den. Idag virker min hypofyse faktisk slet ikke, men hænger bare derinde uden nogen funktion.
Nu må du ikke blive skræmt.
Så de hormoner hypofysen skulle have lavet, laver den ikke.
Jeg erstatter dagligt de hormoner med piller og injektioner. Mine hormoner er tit i ubalance og derfor har jeg det tit skidt. Jeg er ofte træt og svimmel, og meget følsom over for stress. Jeg har bl.a. svært ved at dyrke min interesse (Vægttræning), og må meget ofte gå hjem fra fitnesscenteret næsten inden jeg er begyndt.
Klund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2009, 16:44   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, de 9 måneder gælder over en 18 mdrs periode, så der er da lidt plads til 'pauser' eller hvis man skulle være så uheldig at blive fyret osv.....så man kan nå at få et nyt job, og få kradset de resterende måneder ind.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2009, 20:48   #13
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg er ikk sådanne at skrame.

Jeg så i tråden at du var på tur med foreningen og så slog den op på nette, der var en del information og jeg har altså mange af symtomerne, men lige i dag er jeg forviret,for fik kort besked fra ørelægen der sente det til RH ,deres visitason ringede jeg til i dag og grunden til jeg ikke har hørt fra dem var at de ikk ku se noget unomalt og de havde rykket hamlet for mere indformation,Jeg ringede til hamlet som sagde hun lige havde ringet fra RH de ville fremsende en cd igen og lægerne ville tale sammen .Så venter stadig og tænker , sylter de mig fordi de har overskredet bysetet Men tak for du delte det med os .
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
særlig ydelse alhk Alt det andet 14 04-06-2012 20:11
Særlig ydelse?? Road66 Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 13 08-02-2012 10:01
Særlig ydelse Pædagogen Alt det andet 8 03-12-2011 13:26
særlig ydelse ozzi Alt det andet 0 22-09-2011 12:29
Visiteret til fleksjob/hidtidig ydelse/tilbagekøb af pensionsopsparing/særlig ydelse Annette Christensen Spørgsmål ang fleksjob 3 24-07-2007 22:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension