K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-01-2014, 09:17   #41
Manse8
Elsker at være her på K10
 
Manse8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 55
Styrke: 14
Manse8 er ny på vejen
Det er MEGET vigtigt, at du IKKE kommer i aktivering, men en AFKLARING, af din RESTARBEJDSEVNE.

Der skal således stå i en job-plan eller lign, hvordan de vil afklare dine skånehensyn og timer.

Ovenstående eks.om bedste bud, lyder IKKE til at være iorden, da det mere lyder som om du skal aktiveres, og dette med henblik alene på kommunens refusion.

Du er SYGEMELDT, indtil de afklarer dig til anden forsørgelse end kontanthjælp. Det er vigtigt at du er indplaceret i systemet som sygemeldt, idet du IKKE kan varetage ordinært arbejde.

Du har muligvis behov for en ordentlig og omhyggelig form for afklaring hvor der er prof. til stede der kan afklare dig.
Allerbedst i et REVA-center, hvor dels forskelligt fys. læge oa. er til stede for beskrivelse og afprøvning.

VH Popiae[/QUOTE]

Tak endnu engang for jeres gode råd og egne erfaringer

Det er netop også min tanke at jeg IKKE skal i aktivering , men at vi nu skal finde ud af hvor meget arbejdsevne jeg har tilbage.

Du skriver at det er vigtigt at jeg er indplaceret i systemet som sygemeldt !
Hvordan bliver jeg det , eller hvor kan jeg finde ud af om jeg er det ?

Hvad gør jeg hvis min sb bliver ved med at sige at jeg skal aktiveres efter deres regler ?

Skal jeg bare vente til jeg høre fra min sb , eller skal jeg selv tage kontakt til hende ?

Hvordan med time antal om ugen i en arbejdsprøvning , er jeg med til at bestemme hvor vi starter eller skal jeg acceptere de antal timer de siger vi skal starte med ?

Mvh Manse
Manse8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2014, 10:36   #42
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Manse8 Se meddelelser
Hvordan med time antal om ugen i en arbejdsprøvning , er jeg med til at bestemme hvor vi starter eller skal jeg acceptere de antal timer de siger vi skal starte med ?

Mvh Manse
Nogen har kunnet aftale et fornuftigt timetal fra start, og så kan timetallet evt. justeres op efterhånden som det viser sig hvad man kan.

Hvis du ikke kan få indflydelse på timetallet, så bruger du de råd jeg skrev i #36.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2014, 11:54   #43
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis kommunen fastholder aktivering, skal du klage, promte.

Først i kommunen, evt. til ledere, o.a.

Fasthold klagen, indtil de giver dig en afklaring, gerne hele vejen til Ankestyrelsen.

Dette er relevant, for de der IKKE kan komme tilbage til ordinært arbejde.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2014, 15:14   #44
Manse8
Elsker at være her på K10
 
Manse8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 55
Styrke: 14
Manse8 er ny på vejen
Har lige talt med min sagsbehandler , som havde et "tilbud" til mig hvor jeg skulle tale med psykologer og andre jeg ikke kan huske hvem er ! Det Ville vare 12 uger.
Jeg er ikke i nærheden af at skulle afklares sagde hun ( uden at hun havde læst mine papirer ) , og ej heller i nærheden af fleksjob eller pension.
Der er altid muligheder for at få det bedre mente hun.
Til trods for at jeg har været jos 3-4 psykologer og 2-3 psykiatere der ingen tilbud havde til mig !!
Jeg sidder nu tilbage totalt slået ud og ved ikke hvad jeg skal gøre.
Jeg sagde nej til de 12 uger og ja til en samtale med sb og hendes leder , selvom hun sagde at hun var sikker på at lederen bakkede hende op!
Hvad skal jeg gøre nu ?
Manse8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2014, 20:24   #45
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Først skal du IKKE gå til den samtale alene. Tag bisidder, ven eller familiemedlem med.

Dernæst skal du fastholde at du har krav på at blive afklaret.
Evt. ring til beskæftigelsesministeret, og få hjælp til at påpege hvilken lov, eller hvordan du får kommunen i arbejdstøjet.

Du kan også ansøge om førtidspension, på det foreliggende, da der der vil blive peget på en afklaring.

Du kan også ringe til div. gratis hjælp, se bl.a. link siden herinde.

Du kan også bare klage over manglende vilje til at du bliver afklaret.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2014, 21:13   #46
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du kan også ansøge om førtidspension, på det foreliggende, da der der vil blive peget på en afklaring.

Du kan også ringe til div. gratis hjælp, se bl.a. link siden herinde.

Du kan også bare klage over manglende vilje til at du bliver afklaret.
Man kan også vælge at gå til de samtaler i 12 uger, og derigennem få en åbning for afklaring.

Det kunne jo være man endte ud med at disse samtaler understøttede ens eget ønske om afklaring... ved at smyge sig udenom kan kommunen måske ikke få så klart et billede af hvad man i grunden rummer
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2014, 22:14   #47
Manse8
Elsker at være her på K10
 
Manse8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 55
Styrke: 14
Manse8 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Først skal du IKKE gå til den samtale alene. Tag bisidder, ven eller familiemedlem med.

Dernæst skal du fastholde at du har krav på at blive afklaret.
Evt. ring til beskæftigelsesministeret, og få hjælp til at påpege hvilken lov, eller hvordan du får kommunen i arbejdstøjet.

Du kan også ansøge om førtidspension, på det foreliggende, da der der vil blive peget på en afklaring.

Du kan også ringe til div. gratis hjælp, se bl.a. link siden herinde.

Du kan også bare klage over manglende vilje til at du bliver afklaret.

VH Popiae
Jeg havde på et tidligere tidspunkt min fagforening med i min sag , men dengang havde jeg ingen diagnose fået , så derfor besluttede vi at jeg kunne ringe når der er nyt i sagen.
Tænker at jeg vil tage kontakt til dem imorgen og se om der er en der vil sætte sig ind i min situation og efterfølgende tage med mig til mødet , hvis de kan nå at det. Vil det ikke være en og ide ?

Jeg har været helt ved siden af mig selv idag efter samtalen og tænkt og tænkt på den samtale med min sb.

Jeg føler slet ikke hun er der for mig , og jeg kan ikke fatte at kommunen bare kan afvise alle læge papirer og læse mellem linierne som hun sagde flere gange.

Lægerne mener én ting , kommunen én anden sagde hun.

Selv HVIS jeg fik tilkendt fleksjob , selv da ville jeg stadig være på kontant hjælp læææænge endnu og jeg skulle selv finde et job sagde hun !!

Men som sagt så er jeg ikke i nærheden af noget af det !

Samtidigt var der ingen fremtidsplan for mig , heller ikke hvis jeg deltog i det "frivillige" 12ugers kursus sagde hun da jeg spurgte ind til hvad planen efter var !!

Jeg føler mig fuldstændig alene & aner lige nu ikke hvad jeg skal gøre

Men jeg håber at jeg imorgen tager kampen op og gør brug af jeres gode råd.

Kæmper jeg en forgæves kamp ?
Manse8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2014, 22:18   #48
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Manse8 Se meddelelser
Kæmper jeg en forgæves kamp ?
Er man syg og man ikke kan arbejde normalt ja så er der jo kun en vej så det kan vel ikke være forgæves set i det lys.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2014, 23:32   #49
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Manse8 Se meddelelser
Jeg er ikke i nærheden af at skulle afklares sagde hun ( uden at hun havde læst mine papirer ) , og ej heller i nærheden af fleksjob eller pension.
Der er altid muligheder for at få det bedre mente hun.
I min egen sag kørte de på med den slags vås lige til det øjeblik, der lå en rapport fra en arb.prøvning, som tydeligt sagde "Førtidspension".

Har du fået aktindsigt?


Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Først skal du IKKE gå til den samtale alene. Tag bisidder, ven eller familiemedlem med.VH Popiae
Jeg vil også på det kraftigste fraråde, at du tager til det møde alene. Og jeg vil anbefale, at du optager det.

Jeg har selv oplevet, at komme til et møde hvor både min sb (en le* K******) og en faglig konsulent var tilstede, og det var rigtig grimt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Man kan også vælge at gå til de samtaler i 12 uger, og derigennem få en åbning for afklaring.

Det kunne jo være man endte ud med at disse samtaler understøttede ens eget ønske om afklaring... ved at smyge sig udenom kan kommunen måske ikke få så klart et billede af hvad man i grunden rummer
Jeg tænker også, at det måske kan være en fordel, at deltage.

Mail evt. din sb og bed om navnene på de psykologer hun vil have dig til, så kan du undersøge via nettet, om det er nogen man bør holde sig fra, eller om de er fornuftige.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Er man syg og man ikke kan arbejde normalt ja så er der jo kun en vej så det kan vel ikke være forgæves set i det lys.
Jeg havde også tit lyst til, at give op, men hvad var alternativet?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2014, 01:44   #50
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Da du har været i op til flere lignende forløb, som jeg læser det, virker det foreslag, som endnu en udsættelse af din endelig afklaring.

Er du fortsat medlem af din fagforening, bør de deltage, absolut. De har trods alt større magt ift arbejdsmarkedet, og ift en afklaring, når du IKKe mere kan arbejde ordinært.

Få fat i fagforeningen imorgen, og få dem til at lave mødedato med kommunen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension