K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2009, 21:12   #1
carina36
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
carina36 er ny på vejen
Red face varighedsbegrænsning

Hej!
var til møde med min sagsbehandler idag hvor jeg kunne komme med kommentar til min ressourceprofil,hvor der faktisk var rigtig mange usande ting i, som jeg har klaget over,min sagsbehandler sagde, at disse usande oplysninger ikke kan slettes... så nu venter jeg på partshøring. min sagsbehandler sagde at at mine sygedagpenge nok stopper pr 1-3 da det er der jeg falder for varighedsbegrænsningen. får man det på skrift 14 dage før, når man falder for varighedsbegrænsningen??? for den 1-3 er jo lige om lidt.Eller stopper de bare nu? udsigten er nok kontanthjælp. Forresten spurgte min sagsbehandler på reva engang om, til et af de møder i arbejdsprøvning, om jeg evt kunne tænke mig et fleksjob,hvis det blev aktuelt og jeg svarede " ja, hvis det kan hjælpe mig til at bevare tilknytningen til arbejdsmarked vil det da være en god ide, hvortil han svarede, det kan du bare ikke få...... og så idag, da jeg var til møde med min sagsbehandler, var der pluselig sneget sig en mystisk sætning ind i deres konklusion, nemlig at JEG ER BLEVET FIKSERET PÅ ET FLEKSJOB..hmm, så fordi man siger det kunne være en god ide, vender de den rundt, og bruger den imod mig
er der nogle herinde der ved noget om det loft der er på kontanthjælp efter de 6 mdr.? jeg har ledt på nettet men er ikke helt sikker på jeg forstår det rigtigt.
jeg er enlig forsørgende og får boligstøtte samt forhøjet børnebidrag, hvor meget af det tager de efter de 6 mdr... jo rart at vide om jeg kan blive boende i min nuværende bolig. håber der er nogen herinde der ved lidt om det.
carina36

Sidst redigeret af carina36; 12-02-2009 kl. 21:33.
carina36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 21:54   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Pyha, Carina36.

Du SKAL varsles 14 dage FØR inkl. klagevejledning, lovhenvisning og begrundelse.

Din ressourceprofil SKAL afspejle, hvordan du så kommer nærmere arbejdsmarkedet... Der SKAL være en PLAN.

Før dine sygedagpenge standses, SKAL der være taget stilling til, om du skal have revalidering, fleksjob eller pension.

Ellers er standsningen ULOVLIG... ALLE ovenstående SKAL være på plads.

Ja, de er strenge med deres kommentarer.

Du bliver nødt til at ignorere det.

Du kan få noget, der hedder kontanthjælp, forsørgersats.

Efter 6 måneder sættes hjælpen ned, så du samlet - kontanthjælp, boligsikring - maks. kan få et vist beløb.

Din kommune SKAL undersøge, om du kan få hjælp efter §34, som ekstra hjælp til husleje, el og varme.

Hertil kommer, at du kan søge enkeltudgifter til tandlæge, medicin, uforudsete udgifter mv.

http://www.bm.dk/sw33112.asp

Under nyttige links kan du også tjekke Lov om aktiv beskæftigelsesindsats. Der står også noget om alle mulige ting.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 12-02-2009 kl. 22:05.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 22:08   #3
Maybe
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2009
Indlæg: 65
Styrke: 16
Maybe er ny på vejen
måske du kan skrive

dette i et brev til hende


Citat:
Hermed skal jeg anke stop af sygedagpenge, efter sygedagpengelovens §28 som siger;

Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Da jeg således hverken er afklaret i forhold til revalidering, flexjob eller førtidspension, mener jeg således ikke mine sygedagpenge kan stoppes.
Maybe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2009, 00:31   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Så vidt jeg ved kan der ændres og slette i en rp, lige indtil du har sat din underskrift.
Men de gør mange krumspring for at få det som de vil have det.
Hvis du er sej, så nægter du at skrive under, så længe den er fyldt med fejl og usandheder.
Hvis du bliver presset (udover hvad du kan klare) så skriver du:"gennemlæst, men ikke godkendt" og så dit navn.
Husk også, at når du har skrevet dine kommentarer, så SKAL sagbehandler forholde sig til dine kommentarer, og hvis hun fastholder det som hun har skrevet, så SKAL hun redegøre for det, skriftligt, i ressourceprofilen.

Disse ting står i "Arbejdsevnemetode" (s. 74 og s. 146) som du kan finde under Nyttige links, øverst på siden her.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2009, 02:56   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ville bare lige støtte op om Trold, det lyder som om din ressourceprofil ikke er færdig finder du usandheder i den så skal du skrive det under borger kommentar og fastholder din sagsbehandler det så skal hun tydeligt redegøre for hvorfor og hvordan hun er kommet frem til dette...

Har du skrevet kommentar til usandhederne ? hvis ikke så er den ikke parts hørt og dermed ikke gyldig og du bruger det klart i en anke over stoppet og også det maybe skriver kan du bruge ....

Kan ikke lige huske hvor meget det samlet er du kan få på kontanthjælp med loft som ene forsørger men uden at ville hænges op på det , så mener jeg at det er i om egnen af 14000 Inkl boligsikring . men det er til at finde på nettet , skal kigge efter det en af dagene hvis ikke du selv eller en anden komme først
  Besvar med citat
Gammel 13-02-2009, 03:12   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg er ikke helt sikker, men der stod sådan her under det link, jeg satte ind ovenfor.

Citat:
Loft over kontanthjælpen

Enlige, forsørgere § 25b, stk. 1, nr. 3 15.755 kr. månedligt
Husk, det er INKL. boligsikring OG §34. De er skattefrie beløb.

Kontanthjælpen skal der betales skat af.



__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2009, 06:28   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er det jo skrevet af andre...men vil da lige lægge link til så du har noget at vise dem...og de kan se at det ikke bare er noget du vil bilde dem ind...

Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30746#K9
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2009, 23:40   #8
carina36
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
carina36 er ny på vejen
Exclamation hjææælp

hej igen og tak for jeres svar.
Så står jeg her... fik at vide til sidste møde, at jeg falder for varighedsbegrænsningen 1-3-09...lige om lidt, og har intet hørt fra kommunen siden det møde den 13 feb, andet end hun bad om de papir jeg har fået fra sundhedsstyrelsen ang at en læge ikke må udtale sig om noget han ikke har det fornødne kendskab til (erklaringsbekendtsgørelsens loven § 1) hvilket en alm læge ikke har, når det kommer til psykologiske udtalelser, nu vil min sagsbehandler så snakke med kommunens jurist... det var det sidste jeg fik at vide.... jeg er blevet erklæret urevaliderbar men blir nok afmeldt til ordinært arbejde???min arbejdsprøvning viste jeg kun kunne klare max 4 timer dagligt.. Revas sagsbehandler skriver i resp, at der ses udviklingsmuligheder iform af behandling og terapi, mens revas egen psykolog skriver:der kan ikke peget på yderligere behandlingstiltag der vil forbedre funktionsniveauet...hmmm hvad hutten skal jeg gøre nu??? bare vente og se eller...
Hilfe hilfe
Carina 36
carina36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 00:02   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Din kommune SKAL lave en PLAN for, hvordan du kommer op på fuld tid, og det bliver temmelig umuligt med de udtalelser, ikke?

Du har KRAV på fuldtidsforsørgelse i et evt. job, hvis du også var på fuld tid, før du blev syg. 4 timer pr. dag er IKKE fuld tid.

Kommunen kalder det "afklaret", fordi den påstår, at du kan arbejde fuld tid.
Det kan du umuligt være, når der både står 4 timer og fuld tid.

Der er sået tvivl om både antal timer, du kan magte, dine behandlingsmuligheder, og dine "diagnoser".

Det er 3 ting, der er modstridende oplysninger i.

3 MODSTRIDENDE oplysninger er IKKE afklaring... tværtimod.

Revalidering er beregnet på nedsat arbejdsevne i eet fag og med det mål at blive selvforsørgende - ordinært - i et andet fag. (Der kan dog også revalideres til flekjob, hvilket er sjældent.)

Så når du IKKE kan revalideres, fejler du jo "noget" og har en nedsat arbejdsevne i dit "gamle" fag.

Da du IKKE er blevet mere rask ved et mirakel UDEN behandling, så kan du naturligvis heller ikke "bare" smides ud på det ordinære jobmarked UDEN støtte af nogen art.

Du bør modtage et brev med varsling om standsning af sygedagpenge 14 dage FØR, og i dette brev SKAL der stå klagevejledning og begrundelse OG plan for tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

Din ressourceprofil SKAL indeholde, hvorfor du IKKE får revalidering, fleksjob eller pension... altså begrundelse.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 15:26   #10
carina36
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
carina36 er ny på vejen
Thumbs down stop af sygedagpenge

Hej!
så kom det længe frygtede brev idag med posten. det er skrevet den 16. feb sendt den 19 og jeg har så modtaget det idag. det er partshøring samt varsling af stop af sygedagpenge pr. 1-3-09... det er jo ikke 14 dage før med mindre de beskylder postdanmark for at være langsom. så jeg håber da stadig jeg får sidste udbetaling på torsdag, jeg snakkede med ydelsesafsnittet igår, som sagde de endnu ikke havde modtaget ophør, men det har de vel så idag, ja det er jo weekend så kan ikke engang kontakte dem.
jeg bliver ikke forlænget da de ikke mener der er grund til det, ej heller revalidering eller yderligere arbjedsprøvninger, selv om jeg aldrig nåede de 37 timer.jeg har tid på ringe rygcenter i maj, men det mener de ikke vil forbedre min funktionsevne.Der er ingen klage vejeldning med eller råd til hvor jeg skal henvende mig nu, og hvad jeg skal gøre, føler mig lidt lost jeg kan komme med bemærkninger til ressp. inden den 26. feb, skal jeg skrive under på den, hvis jeg ikke er enige i deres afgørelse?? kan man nægte det. skal jeg nu henvende mig til min læge og få en sygemelding og så søge kontanthjælp eller hva... jeg har jo børn at forsørge...
carina36
carina36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vedr sygedagpenge varighedsbegrænsning - Mit synspunkt Bodrum Politik og Samfund 0 08-10-2013 13:34
Hjæææælp! Varighedsbegrænsning (Sygedagpengestop) defekt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 22-11-2012 19:06
DUKH:Sygedagpengelovens varighedsbegrænsning buster Et godt link! 2 02-09-2011 11:40
Hjælp til spørgsmål ang, varighedsbegrænsning på sygedagpenge. Thelma Alt det andet 32 23-11-2010 10:39
Varighedsbegrænsning Lille mig Alt det andet 2 05-11-2010 23:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension