K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-11-2008, 13:09   #1
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Spørgsmål om sygedagpenge ?

Hej

Hvordan er det lige med retten til sygedp ?
Hvis f.eks. en "normalt" arbejdende person (37 timer pr. uge) bliver syg og er syg i 1,5 år, hvor længe skal vedkommende så arbejde igen, for at generhverve retten til at få sygedp ?
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2008, 13:16   #2
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
nye oplysninger

kan jeg ikke lige hjælpe dig med.

Du skal dog også være obs på at der er mulighed for at få genoptaget sygedagpenge, hvis der er nye oplysninger i sagen.

Jeg fik først sygedagpenge i 12 måneder+13uger+13uger.

kom så på kontanthjælp lig ingen penge

fik efter 12 måneder genoptaget mine sygedagpenge, pga. nye lægelige oplysninger i sagen. Dette selvom jeg hele tiden har været syg i kommunens system

(de nye oplysninger var fra smerteklinikken som bekræftede at det VAR fysisk og ikke psykisk - som kommunen ellers prøvede. Dvs. det var ikke som sådan en ny diagnose, men derimod en afkræftelse af kommunens påstand om en psykisk problemstilling med behandlingsmuligheder)

Spørgsmålet er jo så, om man - via en ny speciallægeerklæring - generelt kan få genoptaget sygedagpenge som man har mistet pga. varighed, eller om det i mit tilfælde har været på grund af mediedækningen af min sag
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2008, 13:25   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Perbeer der står 13 uger her.


Citat:
§ 32. En lønmodtager har ret til sygedagpenge fra kommunen, når den pågældende

1) har været tilknyttet arbejdsmarkedet uafbrudt i de seneste 13 uger før sygdommens indtræden og i denne periode har været beskæftiget i mindst 120 timer samt ikke har ret til sygedagpenge fra arbejdsgiveren for samme periode og beskæftigelsesforhold,
Så det er enten 13 uger eller120 timer

derudover står der så også denne her

Citat:

Dette er også §32

5) er ansat i fleksjob, jf. kapitel 13 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

Stk. 2. I opgørelsen af 13-ugers-perioden i stk. 1, nr. 1, indgår perioder, hvor lønmodtageren har

1) arbejdet som lønmodtager,


2) arbejdet som selvstændig erhvervsdrivende umiddelbart forud for arbejdet som lønmodtager og med virksomheden har opfyldt beskæftigelseskravet efter § 42,

3) modtaget sygedagpenge eller dagpenge efter lov om ret til orlov og dagpenge ved barsel,

4) modtaget arbejdsløshedsdagpenge eller en ydelse, der træder i stedet herfor,

5) afholdt ferie med løn eller feriegodtgørelse,

6) modtaget godtgørelse i en opsigelsesperiode fra Lønmodtagernes Garantifond eller

7) været omfattet af en arbejdskonflikt.

jeg formoder at det stadig er din egen sag du sidder og knokler med og så det svar vi fik med at den var ok ...

jeg kan ud fra ovenstående konstatere at man er bedre stillet ved at komme i arbejde fra ledighedydelse end fra sygedagpenge , og mener stadig at der skal noget om det med i fleksjob pjecen for hold da op det kan få mange til at stå med håret i postkassen...

hvad ang din så mener jeg stadig at på trods af div love og paragraffer som man øjensynlig har "overset" da man lavde fleksjobpjecen så må du bestemt være berettiget til sygedagpenge under anden sygemelding

Hejdien

PS jeg vil anbefale dig at skrive videre i den gamle tråd du har i stedet for som nu at starte en ny om et emne der ligner meget, det vil gøre det ti gange nemmere at finde en samlet enhed , både for dem der prøver at hjælpe dig, for dig selv og ikke mindst for andre bruger der står i samme problematik som du ....
  Besvar med citat
Gammel 30-11-2008, 13:31   #4
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser

PS jeg vil anbefale dig at skrive videre i den gamle tråd du har i stedet for som nu at starte en ny om et emne der ligner meget, det vil gøre det ti gange nemmere at finde en samlet enhed , både for dem der prøver at hjælpe dig, for dig selv og ikke mindst for andre bruger der står i samme problematik som du ....
OK, det kan jeg godt se, jeg tænkte bare at dette var et "helt andet" spørgsmål
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2008, 13:35   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
He he Perbeer det er det jo også men os der har fulgt den anden tråd kan godt se den røde tråd og følge din tanke gang

Men kan da lige ligge et link her til den anden tråd til dem der ikke kender den anden tråd ...

http://www.k10.dk/showthread.php?t=6362
  Besvar med citat
Gammel 30-11-2008, 22:37   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg stiller stadig spørgsmål om, gyldigheden af, at folk bliver taget af sygedagpenge, uden afklaring.
Kommunen får godt nok ikke refusion, ud over forlængelsmuligheder, men skal den syge straffes for kommunes smøl?
jeg tror, at en sådan sag kan vindes i retten!
Borgeren SKAL afklares til arbejde, revalidering, fleksjob eller pension. Borgeren er forsikrek til 37timer, og det må være udgangspunktet. Ergo skal kommunen vurdere/tage beslutning om anden forsørgelse. Mangler der dokumentation, er det kommunens forpligtelse, at sørge for dette.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Et spørgsmål ang. ret til sygedagpenge s990202 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 23-07-2012 22:37
Spørgsmål om kontanthjælp, sygedagpenge melchert79 Alt det andet 5 04-10-2011 16:50
Spørgsmål vedr: sygedagpenge Tassi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 29-03-2011 11:49
Forlængelse af sygedagpenge - et generelt spørgsmål? nilla Alt det andet 12 07-11-2010 11:31
spørgsmål til sygedagpenge stop nilla Alt det andet 4 17-09-2010 14:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension