K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2010, 14:42   #11
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
sagsgangen burde jo også være som curls eller florken beskrev ovenover..

hvordan har den sagsbehandler så tænkt sig du skulle kunne stå til rådighed på kontanthjælp?? det skal man jo også der..

den sag vinder du.. du har loven på din side og k10 i baghånden.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 15:13   #12
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Hej Hulda,
ja nemlig som du skriver, hvordan skal jeg så stå til rådighed på kontanthjælp,

Jeg er så taknemlig for jeres svar til mig, jeg vil nu forberede mig godt allerførst til min egen læge næste uge og derefter jobcentret her sidst i sep.

til Curls,nej jeg har ikke rigtigt været på k10 i lang tid, jeg har desværre ikke haft det godt i noget tid, men jeg er ved at få min gamle kampgejst tilbage,jeg håber virkelig du har ret Huldra at jeg vinder denne sag.

jeg skal nok følge op på hele denne her historie, og ja jeg er k10 dybt taknemlig over alle de råd jeg hr fået herinde tak.

hilsen Thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 08:36   #13
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
hej.

Efter at have gennemlæst jeres kompetente svar meget nøje er jeg kommet lidt i vildrede.

jeg føler at min nye sagsbehandler vil gøre alt for jeg kommer i endnu en arb, prøvning og de mundlige trusler om kontanthjælp osv,

mit spørgsmål er følgende....

Kan jeg ikke forlange at fx, centerchefen i mit JSV, ser på min sag, det virker da underligt at kun en sagsbehandler skal tage stilling til om den kan gå videre til deres lægekonsulent og evt, pension?

Lidt tanker hvordan jeg forholder mig til den samtale på jobcentret.

venlig hilsen Thelma.

ps, jeg er ikke i fagforening mere, så dem kan jeg ikke bruge.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 12:58   #14
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hej, jeg vil godt blande mig lidt i den her diskution om ledighedsydelse.
Jeg er selv sygemeldt fleksjobber, der er blevet fyret under sygdom...
Jeg er også gået over på sygedagpenge, efter endt lønudbetaling, og det er altså helt rigtigt, da betingelserne for at få ledighedsydelse lyder således:
Betingelser for at få ledighedsydelse

Det er en betingelse for at få ledighedsydelse efter, at du er visiteret til fleksjob, at du umiddelbart inden har haft en vis tilknytning til arbejdsmarkedet eller har modtaget revalideringsydelse.

Udbetalingen forudsætter i øvrigt, at du opfylder en række betingelser bl.a., at du ikke er selvforskyldt ledig efter et fleksjob. Det forudsættes endvidere, at du er til rådighed for tilbud om fleksjob mv.

Og man er jo netop ikke til rådighed når man er sygemeldt.

Og ang. omkring at stå til rådighed på kontanthjælp, ved jeg af egen erfaring at de fra jobcentrets side af kan få lavet det sådan at man ikke skal stå tilrådighed, hvis man er i gang med at blive udredt, det blev nemlig gjort i min sag.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 13:14   #15
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
du har jo ret til at bede om en ny socialrådgiver... hvor du beder om en mere erfaren rådgiver.

og har du ikke akt indsigt af hele sagen vil jeg søge den ved skiftet.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2010, 08:52   #16
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Hej .

jeg er meget i vildrede omkring jeres svar til mig,når jeg selv læser sygedagpenge stop opfatter jeg det som jeg ikke kan sættes på KH. da jeg ikke er udredt mhs, til pension, og at jeg er flexvisiteret i forvejen?

Ang, min ressource profil,

Er det ikke rigtigt den skal opdateres ( alt det sidste nye omkring arbejdsprøvning skal sættes sammen med den gamle og jeg skal parthøres i den, dette er heller ikke sket endnu, da kommne er ved at indhente gamle hospitals journaler, og jeg evt, skal til psyatrisk opfølningudrednig.

Venlig hilsen Thelma.

jeg vil på mandag tage til borgerrådgiveren i KBH, for at vide mine rettigheder.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2010, 16:53   #17
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jo den skal opdateres..
og jeg mener at curls har haft indsat noget omkring at beholde sin ledighedsydelse som syg..
for nylig...
håber du får en god borgerrådgiver
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2010, 18:26   #18
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Og ang. omkring at stå til rådighed på kontanthjælp, ved jeg af egen erfaring at de fra jobcentrets side af kan få lavet det sådan at man ikke skal stå tilrådighed, hvis man er i gang med at blive udredt, det blev nemlig gjort i min sag.

fint nok, problemet er bare ikke alle kan modtage kontanthjælp og så er man på ingen måde selvforsørgende.
kommunen skal netop henvise en til noget hvor man kan være selvforsørgende
alså i denne sag flex. hvis man ikke kan klare et flexjob, så skal kommunen selv indlede en pensionssag. så kan de også forlænge sygedagpengene.
det med at kommunen kan sætte en på kontanthjælp er kun fordi de vil spare penge.
det har intet med at hjælpe en borge til videre afklaring.

Men super idé med borgerrådgiveren.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 18:15   #19
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Hej.

Var idag hos Borgerrådgiveren.
1.
de kan ikke besvare mig rent juridisk, kun tage imod en klage over kommunen, og evt, være behjælpelig med at skrive den.

så det fik jeg ikke så meget ud af.

2.
men , min tlf, ringede uden jeg så nr, var det min sagsbehandler, der sagde at da jeg jo har søgt aktindsigt i de sidste nye akter er de på vej , men ikke alle er kommet endnu fra hospitalerne.

Jeg spurgte selvfølig til min sag, (jeg brøder mig så lidt om at tale i tlf, medjobcentret,) deventer på journaler, flere derefter vil det formentlig gå videre til lægekonsulenten,

ER DET POSITIVT__hvad betyder det egentligt ?

Jegfortalte jeg skal til min læge, da jeg har det værer og værrer, hun bad mig mail, ang, hvad lægen siger, og så kan jobcentret evt, bede min læge om sidste nye statuserklæring.........såden kommer medimin sag....

Jeg spurgte også til mine sygedagpenge....det er åbenbart først til dec, de udløber....

så jeg afventer en indkaldelse til jobcentret.

hilsen Thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2010, 15:57   #20
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Hej.

Så var jeg hos egen læge idag, som er MÅLØS over jobcentret og deres trusler om flere arbejdsprøvninger, lige sluttet sidste her i juni, og som skrevet forsøgt 2x revalideretog nu sygemeldt flexer med forværring i mitheldbred.

Min egen læge vilsend en social medicinsk rapport tiljobcentret .

Der står bla,atallebehandlingsmuligheder er udtømte,og min erhvervsevne må regnes for ubetydelig,jeg har PTDS i meget svær grad er gentagne gange blevet retraumatiseret.

en ny arbejdsprøvningmå skønnes formålsløs og vil forværremit helbred og min psysiske tilstand,det skønnes ikke at Thelma kan være selvforsørgende og alle hjælpeforanstaltninger er har været iværksat.

såjeg håber der er lys forude for enden,så snart kan få lidt livskvalitet igen.

venlig hilsen Thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vedr sygedagpenge varighedsbegrænsning - Mit synspunkt Bodrum Politik og Samfund 0 08-10-2013 13:34
Et spørgsmål ang. ret til sygedagpenge s990202 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 23-07-2012 22:37
Varighedsbegrænsning Lille mig Alt det andet 2 05-11-2010 23:34
varighedsbegrænsning carina36 Alt det andet 16 03-03-2009 17:24
Spørgsmål om sygedagpenge ? perbeer Alt det andet 5 30-11-2008 22:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension