K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2012, 11:20   #1
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Erfaring med Ombudsmanden søges.

Hej alle herinde.

Jeg ville lige høre om der er nogen som har lidt erfaring med Ombudsmanden.

Her mener jeg om nogen har prøvet at klage over et sagsforløb, en sagsbehandler, en afgørelse el. l. og om der er nogen der har fået medhold, hjælp eller hvad det nu hedder.

Har selv lige indgivet klage til ombudsmanden både over Solrød Kommune, men også over BAN.

Kommune gav afslag på ftp i marts 2011 da kommunen ikke var tilfreds med min arbejdsprøvning samt synes at jeg var rask når jeg har børn, mand og hus.
I juli 2011 hjemsendte BAN min sag til ny behandling hvor de lagde vægt på at min arbejdsprøvning var god nok, men at der skal indhentes en ny neologerklæring omkring min kroniske hovedpine og herefter tage stilling igen.
Det gjorde kommunen så igen i november 2011 og igen var det afslag på det samme grundlag, nemlig at de ikke var tilfreds med min arbejdsprøvning og mand, børn og hus. Ban gav denne gang kommunen medhold og synes nu heller ikke den arbejdsprøvning som de sagde god for i juli 2011 var god nok.
BAN skrev også at jeg ikke har haft tilknytning til arbejdsmarkedet siden 2003 altså lige efter min ulykke, men det er helle ikke korrekt, for det var først i 2006 at jeg opgav arbejdsmarkedet.
Endvidere skriver de at mine skånehensyn ikke har været opfyldt, dette er helle ikke korrekt og det har de på skrift, så det er en lodret løgn.

Jeg har klaget til Ombudsmanden og vedlagt dokumentation som støtter alle mine klagepunkter.

Har også klaget til ankenævn, men da sagen ikke har principel betydning, kan de desværre ikke hjælpe.

Har nogen af jer prøvet dette forløb og sluttet af med Ombudsmanden og hvis I har, hvad har Ombudsmanden så "dømt"

Hilsen

Sannepil

Sidst redigeret af Sannepil; 27-07-2012 kl. 11:23.
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2012, 12:25   #2
Blondie
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2009
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 24
Styrke: 15
Blondie er ny på vejen
Pøj pøj

Jeg har brugt ombudsmanden i flere omgange:

Først for små 10 år siden, for min ex. mand blev uretmæssigt fyret efter en arbejdsskade, kommunen nægtede ham revalidering i 4 år...

Ombudsmanden omgjorde sagen, gav kommunen kritik, og bad dem udbetale reva for de forgående fire år... Uha kommunen blev arrige ( jeg betaler den pris i min egen sag i dag)

Jeg påklagede at min pensionssag ikke blev behandlet og på det tidspunkt havde pågået i 6-7 år.

Det gik han ind i, pålagde kommunen at behandle sagen NU, samt holde ham orienteret.

Så jeg har gode erfaringer med, at han går ind i de sager hvor borgeren reelt har en sag, men du skal måske også opveje om evt. payback er det værd.

Håber du bliver behandlet fair fremover
__________________
Se også min blog her på K10
http://www.k10.dk/blog.php?u=3140
Blondie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2012, 13:11   #3
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Sidste chance.

Hej Blondie.

Jeg håber at de kigger på sagen.

For alle 11 klage punkter har jeg vedlagt dokumentation for at jeg har ret i klagepunktet og efter 9 år med umulig kommune, håber jeg på at Ombudsmanden vil gå ind i sagen, da jeg ikke tro at jeg klare 9 år mere.

Jeg har kronisk hovedpine med svær migræne 10 - 15 dage om måneden
Dårlig ryg, nakke og skuldre med kroniske smerter
Dårlig hukommelse
Lys og støj følsom
Koncentrationsbesvær
Behov for at sove 2 gange dagligt samt alm. søvn om natten
og alt dette har jeg på skrift fra en hel del læger og arbejdsprøvninger , at det ikke kan blive bedre at min tilstand er stationær og at alle behandlingsmuligheder er udtømte og nogen læger skriver at prognosen er dårlig, ved ikke lige hvad de mener med det.

Så med alt dette så fik jeg afslag fra BAN og hvor afslaget gik på direkte usande ting og det håber jeg så at ombudsmanden kan gøre noget ved.

Jeg tro ikke kommunen kan gøre mig mere ondt end de allerede har gjort, da jeg har været ægtefælleforsørget siden 2007 og har haft et utal af sagsbehandlere som har udtalt de grimmeste ting om mig og, heldigvis for mig, skrevet det ind i rp, så det har jeg selvfølgelig klaget over.


Jeg håber at det hjælper og jeg kan jo høre at det gør det hvis man har en sag, og det mener jeg at jeg har, så jeg kan kun krydse fingre.

Hvor lang tid gik der før du fik svar?

Hilsen

Sannepil
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2012, 14:28   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ombudsmandensinstitutionen vælger selv de sager de ud, de ønsker at tage del i. Så knæk og bræk.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2012, 15:15   #5
Blondie
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2009
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 24
Styrke: 15
Blondie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sannepil Se meddelelser
Hvor lang tid gik der før du fik svar?
Hej Sanne

Uha hvor jeg lider med dig, jeg har kæmpet i 10 år, og har skader som minder om dine... Og kampen for at være syg og ikke doven er sørme hård.

Jeg mener, at der kommer et "modtaget" brev ganske hurtigt, med svartider osv.
Og så går der ca. 3-6 mdr. mens han ser på sagen, det kan jo svinge alt efter hvor mange sager hans skal se på.

Min opfattelse er, at han tager de sager som kan dokumenteres og skriger til himlen, som jo nok kan "hjælpe" kommunerne med at huske den gældende lovgivning...

Jeg krydser alt hvad jeg har for dig
__________________
Se også min blog her på K10
http://www.k10.dk/blog.php?u=3140
Blondie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2012, 10:44   #6
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Tak.

Tak for jeres svar.

Blev ringet op derindefra fordi de havde et spørgsmål til noget, hvor jeg åbenbart ikke havde været klar nok, men fik det hurtigt forklaret, så jeg må sige at det da gik hurtigt.

Jeg har dog endnu ikke modtaget et modtagetbrev, men nu ved jeg da de har modtaget min sag.

Så nu er der bare at vente på at sagen bliver behandlet og håbe på at jeg får medhold.
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2012, 11:02   #7
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tak, Sannepil, at du lægger dette forløb ud på K10, så vi kan lære af det!

Krydser alt, hvad krydses kan, for et godt udfald :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2012, 11:17   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Spændende at høre om ombuddet vil tage din sag.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2012, 11:19   #9
HRS
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2012
Indlæg: 26
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
HRS er ny på vejen
Jeg har ikke noget at tilføje, andet end at det lyder helt absurd. Følger med i tråden her, for det er ganske interessant. God vind!
__________________
Henrik A.
HRS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2012, 12:13   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sannepil Se meddelelser
Jeg har dog endnu ikke modtaget et modtagetbrev, men nu ved jeg da de har modtaget min sag.

Så nu er der bare at vente på at sagen bliver behandlet og håbe på at jeg får medhold.
Du får først at vide, om de overhovedet vil tage din sag eller ej. Og derefter ser de på sagen.... Det at få "medhold" er mere kritik til kommunen, de kan give, hvorefter kommunen ofte så derefter vil rette sig efter/se på sagen igen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erfaring søges! Tullepigen90 Midlertidig Førtidspension 8 18-02-2014 22:29
Henrik Isager Erfaring søges? Mulle63 Alt det andet 5 28-11-2011 10:53
Erfaring søges !! doggerbanke66 Alt det andet 16 12-01-2011 11:11
erfaring søges - stivgørende op vivims Alt det andet 4 25-12-2009 13:25
erfaring søges Hannepanne Spørgsmål ang fleksjob 6 14-03-2009 12:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension