K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-04-2009, 08:16   #11
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Toullouse
Jeg har ikke selv smerter, men min mor har en meget slidt ryg pga forskydninger af lændehvivler. Hun fik både dolol, panodil og celebra. Men det hjalp kun begrænset og på en smerteskala fra 0-10 skorede hun sådan set 10 hele tiden.
Så kom hun i forbindelse med smerteklinikken på OUH. Det første de gjorde var at fjerne celebra (gigtpræparat ala ibuprofen, diclofenac). De sagde at den slags medicin var alt for risikofyldt at tage i længere tid og for kroniske smerter. Dernæst blev Dolol udskiftet med morfin, da kroppen i følge smertelægerne bedre tåler rigtigt morfin end kunstigt fremstillet morfin som dolol er. Det hjalp imidlertid ikke særligt meget, smerterne lå stadigt på 10 på smerteskalaen. Samtidig begyndte morfinen at give væskeophobninger, så det blev bessluttet at trappe ud af denne medicin igen.
Hvad nu, smertelægerne var lige ved at give op. Men så kom de i tanke om nogle nye forsøg der har vist at Blakofen (der bruges mod spastiske lammelser) har vist sig effektiv i udenlandske undersøgelser. Så min mor startede på denne medicin. Og tænk, nu faldt hendes smerteniveau til 1!!

Mens hun gik på smerteklinikken var hun på et kursus omkring smerter. Her fik hun at vide at smerte jo sådan set er af det gode. Det er et signal til kroppen om at noget er galt. Men når smerterne går hen og bliver kroniske, så er det fordi kroppen ikke kan finde ud af at stoppe smertesignalerne igen. Også selvom den udløsende årsag måske er forsvundet. Blakofen skulle så virke ind på den proces, men jeg husker ikke helt hvordan.

Jeg tror der er mange læger som ikke er kender til brugen af Blakofen i forbindelse med smerter. Når, selv smertelæger der arbejder med smerter dagen lang nær havde glemt det. Men måske er der mange der kan have glæde af at prøve det.

Jeg ved ikke om det vil hjælpe dig, eller om du overhovedet kan tåle det med den anden medicin som du tager. Men når du er så smerteplaget som du er, synes jeg du skal bede om at komme på en smerteklinik. Godt nok kan ventetiden være lang til sådan en klinik, men måske kan de hjælpe dig til en mere tålelig tilværelse.

Held og lykke med det hele.
Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2009, 08:49   #12
Toullouse
Føler sig hjemme på K10
 
Toullouses avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2009
Lokation: Holbæk
Indlæg: 27
Styrke: 16
Toullouse er ny på vejen
Velcro.
Dejligt , at høre det er lykkedes for din mor, at få lindring i smerterne.
Citat:
Her fik hun at vide at smerte jo sådan set er af det gode.
En tidligere chef sagde engang, at hvis man er over 50 og en dag vågner om morgenen UDEN smerter, er man død.
Smerter fortæller da, at man er i live - trods alt.

Citat:
Men når du er så smerteplaget som du er, synes jeg du skal bede om at komme på en smerteklinik.
Jeg vil så sige, at hvis jeg går hjemme og har mulighed for, at stå, gå og sidde/ligge i det omfang jeg føler for det, kan jeg godt holde en dagligdag ud.
Jeg HAR lært, at leve med smerterne og kan tage mine forholdsregler, men Blakofen må jeg også lige høre lægen om.

Det som jo er mit store problem er, at jeg IKKE ved hvor jeg står. Kommunen mener de vil hive al evt. tilbageværende arbejdsevne ud af mig og jeg siger så: "Fint nok, hvis jeg kan finde et job, hvor jeg kan gøre som jeg gør hjemme, så skal alt nok gå."
Problemet er bare, at jeg ikke kan finde dette job.

Tak Velcro for forslaget.

Per
Toullouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2009, 09:47   #13
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Toullouse, jeg kom til at tænke på, om du er opmærksom på vores "Vestsjællandsgruppe"?
Se her: http://www.k10.dk/group.php?groupid=8

Iøvrigt har jeg selv stor glæde af zoneterapi, når mine rygsmerter er for slemme, og jeg gør det selv, ved at finde punkterne på siden af hånden. Jeg giver gerne nærmere vejledning hvis det har interesse.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2009, 10:30   #14
Toullouse
Føler sig hjemme på K10
 
Toullouses avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2009
Lokation: Holbæk
Indlæg: 27
Styrke: 16
Toullouse er ny på vejen
Hej Trold.

Jeg har én gang før prøvet zoneterapi. Grande fiasko, grundet fodboldlandskamp i fjerneren.
Forklaring:
Jeg har siden 12 års alderen dyrket et mavesår og min læge mente, at jeg kunne prøve denne form for behandling.
Jeg blev hos behandleren udstyret med sugekopper og nogle vakumposer på underbenene og så forsvandt han.
Da han kom tilbage, havde jeg røde blodudtrækninger de steder hvor tingene havde siddet og det holdt i 14 dage, med masser af kløe.
Og så kommer fodboldlandskampen, for det viste sig, at han havde siddet og set denne kamp og havde derfor glemt mig.

Dog kunne jeg godt tænke mig en vejledning i zoneterapi, så ja tak.

Ang. Vestsjællandsgruppen, vil jeg lige studere den nærmere.

Tak igen Trold.
Toullouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2009, 15:27   #15
Toullouse
Føler sig hjemme på K10
 
Toullouses avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2009
Lokation: Holbæk
Indlæg: 27
Styrke: 16
Toullouse er ny på vejen
Trold, jeg har forsøgt, at tilmelde mig i gruppe, men jeg er ikke sikker på om jeg er "lukket" ind. Ligeledes kan jeg ikke se hvor jeg kan skrive.
HILFE
Toullouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2009, 20:43   #16
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Toullouse Se meddelelser
Trold, jeg har forsøgt, at tilmelde mig i gruppe, men jeg er ikke sikker på om jeg er "lukket" ind. Ligeledes kan jeg ikke se hvor jeg kan skrive.
HILFE
Nu er jeg jo allerede medlem af gruppen, så jer er jo ikke helt klar over, om der er noget der ser anderledes ud for dem der ikke er medlem.
Jeg sender web en pb, så kan vi nok få ham til at vejlede dig.

så kan du jo overveje om du vil deltage i vores møde/sammenkomst d. 8/4.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2009, 21:02   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Gruppen ser ens ud for medlemmer og ikke medlemmer....

De eneste forskel er om man kan skrive der....

For at tilmelde sig skal man trykke på "Tilmeld Gruppe" på gruppens forside...

Man kan også trykke her http://www.k10.dk/group.php?do=join&groupid=8

I skal lige huske at Viper skal godkende nye medlemmer før de kan skrive derinde...

Når man er godkendt...så kan man starte en ny tråd i gruppen ved at trykke på linket i bunden af siden "Start Ny Tråd" http://www.k10.dk/group.php?do=message&groupid=8

Det var hvis man ville lave en helt ny tråd....hvis man derimod kun vil besvare i de eksisterende tråde...skal man bare gå ind i trådene og trykke på knappen "Besvar"

Men som sagt skal man være godkendt før man kan skrive derinde..

Håber det hjælper lidt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2009, 21:09   #18
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Tak skal du have Web.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 09:56   #19
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Toullouse er inde

Hej Alle, og især Toullouse.

Som jeg har skrevet i en pm'er til Toullouse, så var jeg ikke lige på i går da jeg havde "den gamle ged" på besøg. Derfor så jeg først indmeldelsen sent i aftes.

Så kom så det næste problem. Pludselig havde jeg en meddelelse om at jeg blev "anmodet om indmelding i sociale grupper". Hvad Hulen var nu det for nået

Som den teknikmongol jeg er anede jeg ikke noget om at jeg skal godkende nye medlemmer efter at jeg ville lade alle på K10 være i stand til at læse på vores gruppeside til inspiration for egne landsdelsgrupper. Stor panik i min lille pygmæhjerne og Hyanna sad og smågrinede mens hun kom med gode råd.

Fik så ENDELIG fat i hvad det var der foregik, efter at have skreget gevalt til både Hejdien og Webmaster (de må sq da have vredet sig på gulvet af grin).

NU er det så endelig på plads med Toullouse's indmeldelse og så skulle jeg også have en chance for at kunne reagere adekvat næste gang der kommer et nyt medlem og vil være med. hihi Så som I ser kan det være en ret sjov (læs pinlig) forestilling at lave om på noget herinde.

Jeg håber så ikke at det blev en negativ oplevelse for dig Toullouse, for det var i hvert fald IKKE meningen.

Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 10:06   #20
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Smertebehandling

Hej Toullouse.

Jeg tror at det vil være den bedste chance at du kommer på en smerteklinik og får dem til at kigge på dig. Jeg vil samtidig sige at du ikke bør tænke på et job af nogen art lige nu, for det tror jeg bare vil gøre ondt værre.

Nu bor du jo i Tølløse, så måske var det en ide at du kom på Bisbebjerg og fik botox behandling, der er en måde at "lamme" visse muskler/sanseorganer så man kan leve et mere normalt liv i en periode indtil næste behandling. Den skal gentages ca. hver 3. - 4. måned. Prøv evt. at snakke med din læge om dette.

Det er også en god ting med de hidtidige indlæg her på tråden, for det er mennesker der ved hvad de snakker om. Der er al den støtte her som du kan få brug for. Benyt dig gerne af den.

Mega Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aner ikke hvad jeg skal stille op!!! bimmer Spørgsmål ang fleksjob 11 25-03-2012 08:35
ved ikke hvor jeg står jsm77 Alt det andet 23 24-11-2011 10:32
Aner ikke hvad min fremtid bringer. Veras mor At søge førtidspension 7 21-09-2011 18:17
aner ikke hvad der sker!!! vibeke Spørgsmål ang fleksjob 18 08-10-2007 14:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension