K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2014, 12:21   #1
Frk.madsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2014
Indlæg: 16
Styrke: 10
Frk.madsen er ny på vejen
Hjælp.

Jeg er ny herinde og er ikke sikker på hvor jeg skal spørge henne.

Nogle der kan hjælpe med afgørelser vedr. at man ikke har klaget inden de 4 uger, fordi man er blevet vejledt til at der ikke er noget at komme efter. Findes der f.eks. afgørelser hvor de dispensere for fristen fordi man er blevet vejledt til ikke at klage?

Jeg har desuden skrevet i min partshøring at jeg ville klage over en negativ afgørelse, kan jeg bruge dette? Har også fortalt det telefon, men har desværre ikke det på skrift,
Eller er der noget andet jeg kan gøre?

Håber der er nogle der kan hjælpe mig.
Frk.madsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2014, 12:27   #2
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Velkommen til

allerførst, har du det skriftligt at du er blevet frarådet at klage?

Ellers er det svært.

Jeg giver dig link til reglerne på området, læs dem de beskriver fint hvad der lader sig gøre og ikke.

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...det-klagefrist

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2014, 12:28   #3
Frk.madsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2014
Indlæg: 16
Styrke: 10
Frk.madsen er ny på vejen
Nej det har jeg desværre ikk...
Men er der intet men kan gøre?
Frk.madsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2014, 12:36   #4
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Har du agtindsigt i din sag? der kan du se om der er lavet notater om hvad du har sagt i tlf. MEN regel nr. 1 når vi har med kommunen at gøre......

ALT skal foregå skriftligt, dvs. alle aftaler mv. skal du ha på skrift ellers eksistere det ikke i kommunens verden..desværre.

Men der er mange herinde som er klar til at give gode råd, erfaringer videre så hvis du skriver en smule om hvad du har været igennem mht. kommunen, hvad du vil klage over mv. så er det nemmere at hjælpe dig videre.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2014, 12:47   #5
Frk.madsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2014
Indlæg: 16
Styrke: 10
Frk.madsen er ny på vejen
Tusinde tak for det hurtige svar.

Jeg har været på sygedagpenge i 52 uger og faldt for varighedsbegrænsning. Da jeg fik afgørelsen, var det med statusattester der sagde at min tilstand var stationær, på nær en læge, som skrev min tilstand var delvis stationær. Dette er en læge som jeg kun har set een gang og som på ingen måder har undersøgt mig. Hvilket jeg også pointerer i min partshøring. Og at alle andre skriver at tilstanden er stationær.
Jeg har så flere gange og forskellige steder ved kommunen og jobcentret og ved fagforeningen spurt om der var nogle der kunne hjælpe mig. Men fik beskeden at der nok intet var at klage over. Og jeg ikke ville få noget ud af det. Men har så efter fristen var udløbet, fået en fra Kommunen til at læse min sag igennem og fortalte mig jeg skulle skynde'ig at klage, men fristen var udløbet.
Mit spørgsmål til jer er, jeg har ingen vejledning fået selvom jeg har efterspurgt dette, ingen plan lavet for mit forløb. Jeg har bare fået lov at gå uden at der blev sat et forløb og en plan i gang.
Er der noget jeg kan gøre?
Kan man klage selvom jeg kun har skrevet det i partshøringen ?
Min Sagsbehandler har ikke noteret at jeg ville klage mundligt....
Og er der andre muligheder for at få mulighed for at klage over afgørelsen?
Håber dette er uddybende nok.
Frk.madsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2014, 13:07   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Er du sikker på, du hører hjemme i sdp-systemet, hvis du er stationær?
Du skal altid klage skriftligt - bare med nogle få ord i første omgang og sende klagen til din kommune - ikke gemt i andre henvendelser. Start med KLAGE.

Tag fat i kommunen og hør hvordan de kan hjælpe dig videre

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...sesregler.aspx

Tror desværre dine førstnævnte rådgivere - ud fra det, du oplyser - har ret.

Sidst redigeret af stampe; 19-09-2014 kl. 13:14.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2014, 13:26   #7
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Da de stoppede dine sygedagpenge, fulgte der så ikke en klagevejledning med?

for det SKAL der. Du SKAL have modtaget vejledningen skriftligt.

Hvis løbet mht. at klage er kørt for dig, ville jeg hvis jeg var dig, presse på for at kommunen sætter en afklaring af din arbejdsevne igang.

Har du søgt kontanthjælp og kan du få det? eller er du kastet ud i selvforsørgelse, som det så grumt hedder?

Er du igang med behandling, eller er alle behandlingsmuligheder udtømte?

det er en ting kommunen vil lægge vægt på når det skal afklares hvad du i fremtiden kan klare på arbejdsmarkedet.

Du skal vide at kommunen er ligeglade om du så¨har 100 diagnoser, de er KUN interesseret i din arbejdsevne, som de skal afklare for at hjælpe dig videre.

håber det bedste for dig
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2014, 13:37   #8
Frk.madsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2014
Indlæg: 16
Styrke: 10
Frk.madsen er ny på vejen
Jeg har søgt om kontanthjælp og har fået det. Men desværre har jeg også der har så meget bøvl med det. Lige nu står jeg til at skulle være selvforsørgenede. Hvilket jeg bestemtikke kan forstå.
Alle behandlingsmuligheder ER udtømte.
Jeg er lige startet i arbejdsprøvning, men dette har de nu lige lavet om til bare en virksomhedspraktik, hvilket jeg på inden måder kan forstå. Men fortsætter i " praktikken "
Jeg har indkaldt til møde her i oktober for at få helt afklaring på hvad der lige sker og hvad der skal ske fremadrettet. For lige nu ved jeg ikke hvad der lige sker.
Alle de møder der blev holdt inden jeg skulle starte i arbejdsprøvning blev aftalt til at det VAR en arbejdsprøvning jeg skulle ud i. Men nu trækker min Sagsbehandler det tilbage og siger det er en virksomhedspraktik.
Det er svært bare at koncentrerer sig om at få en ordentlig arbejdsprøvning når man også skal slæbes igennem alt muligt andet....
Synes simpelhen man bliver behandlet af r.... Til.
Jeg kan ikke finde ud af hvad man egentlig har ret til og hvad man skal gøre og hvad man ikke skal gøre i det her system.....

Håber du forstår det jeg mener... Det er ikke så nemt at forklare på skrift
Mange tak for jeres tid og hjælp.
Frk.madsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2014, 14:41   #9
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Se virksomhedspraktikken som en arbejdsprøvning.
Praktikken må bruges til at vise, hvad du magter hvad angår timetal og arbejdsfunktioner. Tiden må/vil vise, hvad du kan magte.
Godt der bliver taget godt hånd om dig.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2014, 15:30   #10
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
er der aftalt et timetal i din praktik?
er der aftalt skånehensyn ?

Det er vigtigt, at du husker at lave dagbog i perioden, dvs beskriv i den hvordan du har det på praktikstedet, og ikke mindst hvordan du har det når du kommer hjem i forhold til smerter, psyke, alt som har betydning i forhold til din sygdom.

det er også vigtigt at du lytter til din krop, dvs. at du går hjem fra praktikstedet når du får det dårligt, at du ikke overanstrenger dig, bla. at du ikke tager ekstra medicin( hvis du får det) for at klare praktikken.(den fejl har mange af os herinde nemlig begået, og tro mig det betaler man efterfølgende prisen for)

det er vigtigt at have kontakt med din sagsbehandler/jobkonsulent, om hvordan det går i praktikken, og om der evt. skal justeres i timetal.

Og så synes jeg du skal have helt på det rene hvad formålet med praktikken er, forlang af din jobkonsulent/sagsbehandler at få skriftligt hvad formålet er, det er vigtigt i forhold til din fremtidige afklaring.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension