K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-08-2009, 22:30   #11
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Razmo.. det vil jeg give dig ret i.

Men jeg fatter stadig ikke at: en borger der er ansat i en regering, som vi ikke ligefrem holder af, ikke er blevet undersøgt i hoved og røv??

helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2009, 23:27   #12
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helle4 Se meddelelser
Razmo.. det vil jeg give dig ret i.

Men jeg fatter stadig ikke at: en borger der er ansat i en regering, som vi ikke ligefrem holder af, ikke er blevet undersøgt i hoved og røv??

helle
Jeg formoder det er Hjort du hentyder til? ... og nej, det forstår jeg heller ikke... man kan jo bare gå ind på www.forbryderalbum.dk og så ellers undre sig over, at nogle bedragere får lov at "passere", imens andre skal dyppes i tjære, og vendes i fjer...

Desvære er der i DK kommet en underlig mentalitet iblandt den borgerlige afdeling der gør, at man finder det moralsk mere "ok" at bryde lovgivningen, jo mere man mener man "bidrager til samfundet" (læs: hvor rig man er)... et samfund der efterhånden begynder at bære præg af, at der er en kriminal-lovgivning der ændrer sig i takt med ens sociale status. Dette benytter vore kære VKO politikere sig af i stor stil, men det er jo også nemt nok, når man selv sætter dagsordenen, og samtidigt er gået fra at lave love der bygger på FACTS, og til at lave love baseret på IDEOLOGIER... Det er som om at man opnår et slags "license to fraud" hvis bare man har penge og magt nok.

Ideologier er lidt som tegnefilm... der kan alting lade sig gøre, bare man tror på nok på det, hvad end det så har hold i virkeligheden eller ej.

Sidst redigeret af Razmo; 09-08-2009 kl. 23:36.
  Besvar med citat
Gammel 09-08-2009, 23:48   #13
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Kære Razmo, nej jeg hentyder ikke til Hjorten.. selv om han er en værre sat..

Jeg fatter bare ikke at, vores Regering!!! ikke har tjek på en borger, der er så højt oppe i det Irakiske heraki, ikke har undersøgt at: manden er ansat i Deres " regering"??

Nå nu vil jeg sq gå i køjen, måske er jeg bare lidt paranoid, men jeg syntes der lurer nogen ved døren.. HEHE, nå det var bare katten og hunden der ville ind..

Sov godt Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 08:20   #14
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Jeg formoder det er Hjort du hentyder til? ... og nej, det forstår jeg heller ikke... man kan jo bare gå ind på www.forbryderalbum.dk og så ellers undre sig over, at nogle bedragere får lov at "passere", imens andre skal dyppes i tjære, og vendes i fjer...

Desvære er der i DK kommet en underlig mentalitet iblandt den borgerlige afdeling der gør, at man finder det moralsk mere "ok" at bryde lovgivningen, jo mere man mener man "bidrager til samfundet" (læs: hvor rig man er)... et samfund der efterhånden begynder at bære præg af, at der er en kriminal-lovgivning der ændrer sig i takt med ens sociale status. Dette benytter vore kære VKO politikere sig af i stor stil, men det er jo også nemt nok, når man selv sætter dagsordenen, og samtidigt er gået fra at lave love der bygger på FACTS, og til at lave love baseret på IDEOLOGIER... Det er som om at man opnår et slags "license to fraud" hvis bare man har penge og magt nok.

Ideologier er lidt som tegnefilm... der kan alting lade sig gøre, bare man tror på nok på det, hvad end det så har hold i virkeligheden eller ej.

Det er jeg selvfølgelig dybt uenig med dig i, men det gider jeg ikke gå ind i nu. Jeg vil bare pointere, at folk fra den borgerlige fløj også bliver forargede, når etniske danskere snyder. At tonen bliver hårdere, når der er tale om indvandrere, tror jeg skyldes, at udlændingene ikke selv har bidraget til kassen. De er blevet tilbudt ophold, penge mm., og betaler tilbage ved at snyde. De fleste fornuftigt tænkende borgerlige lader det ikke gå ud over indvandrere som sådan, da man som ordentlig borgerlig godt ved, at vi har brug for mange hænder på arbejdsmarkedet, og at det er inderligt ligegyldigt, hvilken farve de hænder har. Pia K er i øvrigt på ingen måde borgerlig.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 08:56   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hej Alle.
Jeg tror at de pensioner er tilkendt før ny lov.
Så vidt jeg læste vedrørende den ene sag, var tilkendelse i 80érne eller 90érne.

Så det er jo en forskel, som desværre nok skal blive misbrugt, at visse personer til at stramme lovgivning ydereligere.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 09:45   #16
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Jeg fatter bare ikke at, vores Regering!!! ikke har tjek på en borger, der er så højt oppe i det Irakiske heraki, ikke har undersøgt at: manden er ansat i Deres " regering"??
Det samme tænker jeg og lur mig om disse fire ikke har fået grønt lys fra udenrigsministeriet fordi de arbejder for den danske regerings interesser i IRAK...en af dem fik jo friheds prisen af FOGH...

En anden ting er at de jo er danske statsborgere og det er mig en gåde at de kan sidde i parlamentet I Irak uden at være Irakere ?

Nå men jeg tror der kommer noget om det senere...Pet ved sikkert alt om deres gøren.

I det hele taget virker det noget speget den sag.

Der er en larmende tavshed fra politikerne og PET om den sag mon det er fordi de 4 spiller en rolle i DKs krig I Irak ?

Bare en tanke...


Nå men jeg tror nu at denne sag bare er blevet opdaget og virker meget underlig for hvordan kan man arbejde så meget og være så syg at man har pension ?

Jeg tror ikke der er mange pensionister der har kræfter til det de gør...

En anden ting er at det ikke er forbudt at rejse ud i 3 måneder.

Man må godt tjene nogle penge men det skal jo opgives til skat og det har de ikke gjort...det hele er meget uklart.

Ok vi får se...tror der ligger en masse overraskelser i den sag...

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 11:11   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Men sagen er jo også svær!

Der skal jo være huller i systemet der gør, at det ér muligt at snyde, ellers ville en førtidspension jo være ganske uopnålig for selv den sygeste borger!
Der skal være plads til 'rummelighed' og hvor den enkelte må gøre op med sig selv, hvor deres moral ligger. Nogen danskere snyder jo også så vandet driver, så det er jo ikke noget udlændinge har patent på.

Omvendt er en bedragerisk dansker med udenlandsk baggrund, nok ikke helt ramt af samme kærlighed til det nye fædreland, kultur, tradition og respekt for værdierne, som en etnisk dansker vel burde være. Så et eller andet sted, er det måske endnu mere forkasteligt når en dansker begår ugerningen. Og alligevel bliver man harm. Ikke fordi man er racist, men fordi det ikke er en dansker der værdsætter goderne, hmm...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 16:40   #18
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Det er jeg selvfølgelig dybt uenig med dig i, men det gider jeg ikke gå ind i nu. Jeg vil bare pointere, at folk fra den borgerlige fløj også bliver forargede, når etniske danskere snyder. At tonen bliver hårdere, når der er tale om indvandrere, tror jeg skyldes, at udlændingene ikke selv har bidraget til kassen. De er blevet tilbudt ophold, penge mm., og betaler tilbage ved at snyde. De fleste fornuftigt tænkende borgerlige lader det ikke gå ud over indvandrere som sådan, da man som ordentlig borgerlig godt ved, at vi har brug for mange hænder på arbejdsmarkedet, og at det er inderligt ligegyldigt, hvilken farve de hænder har. Pia K er i øvrigt på ingen måde borgerlig.
Muligt hun ikke er borgerlig, men hun bidrager til udviklingen af borgerlig lovgivning konstant, så jeg opfatter hende som borgerlig... ellers må hun se at blive noget mere social, som deres partiprogram giver indtryk af at de SKULLE være.

Hvad angår borgerlige... så ja... selvfølgelig er de forargede, når nogen i "den lave ende af samfundet" begår bedrageri... men hvad er deres kommentar til alt det bedrageri Hjort, Løkke og alle de andre ministre har lavet, og stadigvæk laver? ... de fleste jeg har læst kommentere sagen bagetaliserer det, så snart bedrageriet befinder sig i borgerligt farvand... det er DET jeg mener med at der er kommet en mentalitet af, at "så længe du er på vores side, så ser vi gennem fingre" i samfundet... SPECIELT den borgerlige del af politik i hvert fald.

Og ja... selvfølgelig har vi brug for hænder på arb. markedet... men ikke flere end der er jobs til, og lige pt. er det flere jobs der mangler til lidt over 100.000 mennesker... men det er vidst en helt anden debat
  Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 16:42   #19
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Hej Alle.
Jeg tror at de pensioner er tilkendt før ny lov.
Så vidt jeg læste vedrørende den ene sag, var tilkendelse i 80érne eller 90érne.

Så det er jo en forskel, som desværre nok skal blive misbrugt, at visse personer til at stramme lovgivning ydereligere.
VH Popiae
Men hvad så med reglerne dengang? ... har de ikke skrevet under på, at de skal oplyse hvis de senere får en indtægt? ... jeg spørger ikke i sarkasme, men rent faktisk fordi jeg ikke aner hvad man har skrevet under på dengang når man fik en FP
  Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 16:51   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Den ene iraker hævdede jo at han havde fået førtidspension pga forhøjet blodtryk - det kunne jo godt tyde på at det er noget der er tilkendt på de gamle regler, den ville nok ikke kunne stå alene i dag!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Efter sukker og fedt afgifts ophør, er priser steget helt vildt. Indiansummer Politik og Samfund 30 18-12-2012 02:29
Hvorfor dælen afskaffe fedt skatten? Enteneller Politik og Samfund 27 28-06-2012 05:45
fra invalide pensionist til folke pensionist Bekymret søn Alt det andet 3 15-03-2011 22:17
leg politiker for en dag... buster Politik og Samfund 2 07-10-2009 15:33
En politiker Stella Politik og Samfund 8 16-09-2007 17:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension