K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2010, 20:15   #1
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
Kræftsyg sætter sig foran Borgen

Hvad kan man sige???? Tragisk, tragisk, tragisk...
Man kan kun håbe for os der er i samme situation, får glæde af hans protest.

http://jp.dk/indland/article2269728.ece

Jeg har selv tænkt på noget lignende, men energien mangler. Jeg tager hatten af og bukker mig i dyb respekt.
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 20:40   #2
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Som regler er i dag så nu manden risikerer faktisk at miste sine dagpenge. Hvis det blive tilfald, står han uden nogen som helst indtægt.
Jeg ved ikke hvad jeg skal sige.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 20:47   #3
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
Jeg kender alt til de regler.......Har snart været uden indtægt i 1 år, da min mand har forsørgepligt over mig. Grotesk.
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 21:12   #4
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sniffeline Se meddelelser
Hvad kan man sige???? Tragisk, tragisk, tragisk...
Man kan kun håbe for os der er i samme situation, får glæde af hans protest.

http://jp.dk/indland/article2269728.ece

Jeg har selv tænkt på noget lignende, men energien mangler. Jeg tager hatten af og bukker mig i dyb respekt.
Jeg synes han har handlet uansvarligt ved at udsætte en påtænkt behandling, uanset om det er pga. økonomi eller ej !
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 22:18   #5
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 19
Hammershus er ny på vejen
hmmm...

Ja undskyld, men kan altså ikke lade være med at komme med et par negative kommentarer, selvom det er en dybt tragisk sag.

Dagpenge?
Har han stået til rådighed for arbejdsmarkedet, mens han har været syg?

Vil det sige, at han klager over, at det ene system, sygedagpengesystemet er for dårligt, mens han misbruger et andet, nemlig dagpengesystemet?

"....Niels Christian Gregersen siger til P4 Midt og Vest, at der bør laves en tryghedsregel, som sikrer alle alvorligt syge behandling. Samtidig bør ægtefæller ikke have gensidig forsørgerpligt....."

Denne tryghedsregel er vel egentlig allerede til stede.
Det sidste kan jeg kun give ham ret i.

Bortset fra det synes jeg måske ikke, det er særlig ansvarsfuldt overfor konen at udskyde behandlingen, så han nu er uhelbredelig syg af kræften. Hvis konen overlevede sin sygdom, må man da håbe, hun ikke sider med dårlig samvittighed over, at manden fravalgte livet til fordel for hende.
Og at hun nu er så rask, at hun kan klare sig selv, mens han sidder og fryser på Christiansborg.
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 22:28   #6
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
Jeg vil lige præciserer, at jeg har dyb respekt for hans demonstration, selvom at han er syg.

Jeg sad faktisk med tanken om at gøre ham selskab, for at demonstrere overfor havenisserne på Borgen, at der er mennesker bag "dem" der kommer i klemme.

Og jo flere vi er, jo tydeligere bliver problemet..............Bare en tanke.
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 22:36   #7
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Helt enig i alt det du skriver.
Det er for mig årets martyrium der udføres ved at sætte sig på slotspladsen i den tilstand.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hammershus Se meddelelser
Bortset fra det synes jeg måske ikke, det er særlig ansvarsfuldt overfor konen at udskyde behandlingen, så han nu er uhelbredelig syg af kræften. Hvis konen overlevede sin sygdom, må man da håbe, hun ikke sider med dårlig samvittighed over, at manden fravalgte livet til fordel for hende.
Og at hun nu er så rask, at hun kan klare sig selv, mens han sidder og fryser på Christiansborg.
Men så er han jo ikke forpligtiget til at forsørge hende når han ikke skal have sdp. mere, og hun kan få sdp. pga depression, forårsaget af samvittighed.
Ja, undskyld, men nogen synes måske det er morbidt af mig at tænke sådan, men kommer altså uvægerligt til at finde situationen tragikomisk, og det falder så ud til den komiske side lige nu.

Jeg kan slet ikke komme mig over hvor uansvarligt jeg synes den gut har handlet !
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 22:38   #8
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sniffeline Se meddelelser
Jeg vil lige præciserer, at jeg har dyb respekt for hans demonstration, selvom at han er syg.

Jeg sad faktisk med tanken om at gøre ham selskab, for at demonstrere overfor havenisserne på Borgen, at der er mennesker bag "dem" der kommer i klemme.

Og jo flere vi er, jo tydeligere bliver problemet..............Bare en tanke.
Jamen det er også en udmærket ide at slå lejr på borgen og demonstre på den måde, det er bare ikke alle tiders ide at være døende fordi man har udsat nødvendig behandling, FRIVILLIGT
Og så bagefter give "samfundet" skylden.
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 23:29   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
uansavarligt og desperat og måske et menneske der har mistet overblikket i situationen ...

MEN hvor var det da godt at der var et system til at vejlede ham i hans livs krise.. et system der kunne forsikre ham om at han ikke ville stå uden forsørgelse hvis hans kone mistede sine sygedagpenge... et system der kunne oplyse ham om at han da ikke kunne være på dagpenge med en kræftsygdom ..
et system der ikke tillader folk at ryge på gaden fordi man er så uansvarlig at pådrage sig kræft gange to...

Ja undskyld mig .. hvor er det dog nemt at kaste med sten ud fra en lille artikel..

Ingen aner ret beset noget som helst om hvorfor manden gjorde som han gjorde ingen ved hvad han er blevet oplyst om og ingen aner hvordan han har kunne gå på dagpenge med en kræftsygdom .. ingen ved hvad der er sagt til ham på kommunen (og her er vi altså nogen stykker der kan tale med om at sandheden og borgeroplysning ikke lige er kommunes stærke side )

Så endnu engang må man konstatere ... det er nemt at pege fingere ..
  Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 23:43   #10
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Ingen aner ret beset noget som helst om hvorfor manden gjorde som han gjorde ingen ved hvad han er blevet oplyst om og ingen aner hvordan han har kunne gå på dagpenge med en kræftsygdom .. ingen ved hvad der er sagt til ham på kommunen (og her er vi altså nogen stykker der kan tale med om at sandheden og borgeroplysning ikke lige er kommunes stærke side )

Så endnu engang må man konstatere ... det er nemt at pege fingere ..
Jeg peger fingre på baggrund af det der står i artiklen, og hvis der er mere i sagen, som i mine øjne kunne få mig til at se anderledes på situationen, er det da fint.

Men jeg har valgt at forholde mig til de oplysninger, der er mig givet, og på den baggrund er der ikke noget der tiltaler mig i hans handling.
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Alfonseri på borgen? SÅrdnok! Politik og Samfund 2 28-11-2012 17:47
Bag Borgen på DR1 omkring reformen Hygeria Politik og Samfund 5 29-03-2012 23:51
Læg en blomst foran mit hus 11. August! Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 31 14-08-2011 11:26
Gad vide hvor syge de er på borgen ? Hejdien Det er da strengt ! 5 05-05-2009 18:47
Patienter med job kommer foran i køen zuza Politik og Samfund 8 11-03-2009 23:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension