K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2018, 06:55   #1
mayflower1966
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2018
Lokation: Silkeborg
Indlæg: 7
Styrke: 0
mayflower1966 er ny på vejen
Flekslønstilskud.

Hej, jeg vil lige høre, om der er en herinde, der konkret kan forklare, hvordan det beløb regnes ud, der trækkes fra fleksløntilskuddet pga. loftet?

Jeg kan se, at fra i år bliver jeg trukket ca. 500 mere, end jeg gjorde sidste år. Når jeg regner løn incl. pensionsbidrag + flekslønstilskud fratrukket 30% (tjener kun 8896 kr, så ingen benyttelse af de 55%) ud og trækker løn for 37 timer ekskl. pension fra, får jeg et beløb, der er 498 kr mindre, end det der er opgivet fra kommunen. Derfor prøver jeg at forstå deres udregning. Jeg er også opmærksom på, at kommunen bruger lønsedlen fra måneden før ved beregningen.

Håber nogen kan hjælpe? Når jeg bruger beregnerne, giver det heller ikke samme resultat

Jeg vil lige oplyse, at jeg d. 1/1-2018 er steget 3 løntrin og har omtrent samme fradrag i skat. Men jeg får 35 kr mindre udbetalt end sidste år. Så passer det jo ikke sammen.

På forhånd tak.

Sidst redigeret af mayflower1966; 27-03-2018 kl. 06:58. Årsag: Glemte en tilføjelse.
mayflower1966 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2018, 18:51   #2
mayflower1966
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2018
Lokation: Silkeborg
Indlæg: 7
Styrke: 0
mayflower1966 er ny på vejen
Nu læser jeg et sted, at det er fuldtidslønnen inkl. pension, der skal bruges. Så er det i hvert fald ikke en nøjagtig beregning af mit flekstilskud, de har foretaget siden sidste år i august?
mayflower1966 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2018, 08:00   #3
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Alternativt kan du ringe og høre din ydelsessagsbehandler, hvis du stiger i løntrin, om der så ikke skal laves et nyt stykke papir, med hvad en fuldtidsansat tjener i samme stilling
Det er dét stykke papir, der er grundlag for beregning af loft.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2018, 11:39   #4
mayflower1966
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2018
Lokation: Silkeborg
Indlæg: 7
Styrke: 0
mayflower1966 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Alternativt kan du ringe og høre din ydelsessagsbehandler, hvis du stiger i løntrin, om der så ikke skal laves et nyt stykke papir, med hvad en fuldtidsansat tjener i samme stilling
Det er dét stykke papir, der er grundlag for beregning af loft.
Tak for det. Jeg kan se, det allerede gik galt sidst på sommeren, hvor der pludselig kom fradrag for loft. Er det jobcentret, jeg skal ringe til eller udbetalingsafdelingen på rådhuset?
mayflower1966 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2018, 14:39   #5
Sokrates
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2015
Lokation: Sjælland
Indlæg: 25
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Sokrates er ny på vejen
Hej Majblomst.

Du har i dit fleksjob knyttet en virksomheds/jobkonsulent, derudover har du en økonomisk konsulent/assistent, som varetager din fleksydelse, feriepenge tro-og love erklæring m.v.
Det er den sidst nævnte du også sender den første lønseddel til, eller hvis du stiger i løn.
Håber det hjalp lidt.

Sokrates.
Sokrates er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2018, 16:47   #6
mayflower1966
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2018
Lokation: Silkeborg
Indlæg: 7
Styrke: 0
mayflower1966 er ny på vejen
Tak for dit svar. Jeg kontakter jobcentret og får fat i den, der varetager det økonomiske.

God påske :-)
mayflower1966 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension