K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2017, 16:26   #1
Sød
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2016
Indlæg: 33
Styrke: 8
Sød er ny på vejen
TAE og vurdering af erhvervsevne

Hej, jeg er færdigbehandlet på sygehuset og nu skal jeg søge førtidspension.

Jeg har indtil videre fået TAE fra pensionsselskab. Efter forløb på 1,5 år hver uge hos psykiater/overlæge på offentlig sygehus, er psykiaters konklusion at jeg er stationær og kommer ikke til at kunne fungere på nogle arbejdspladser overhovedet.

Mit forsikringsselskab har indhentet oplysninger hos min psykiater løbende. Men nu har jeg fået brev om at jeg skal undersøges af en neuropsykolog for at få vurderet min erhvervsevne Det er nok deres regler.

Jeg kan bare ik lade være med at tænke på, at det er deres mulighed for at komme udenom at skulle betale TAE til mig de næste 25 år. Det er jo store summer. Vurderer denne psykolog noget andet end psykiater på sygehuset, så kan jeg miste min TAE. Psykiater på det offentlige sygehus er om nogen uvildig.

Men en enkeltmands privat praktiserende psykolog ønsker godt samarbejde med det store forsikringsselskab. Kan han vurdere noget helt andet? Eller er det mig som er paranoid?

Kh,
Sød
Sød er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2017, 16:45   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Min rygskade bad arbejdsskadestyrelsen to gange (første sagsbehandling og genoptagelse af sagen år senere) om en undersøgelse og vurdering ved en neurolog på trods af at der allerede lå neurologvurdering.

Valgt selv en fra deres liste (den samme begge gange) og havde en kopi af mine lægepapirer med til mødet med ham og han erklærede sig enig med de andre læger begge gange

Så mit råd er tag en kopi af die. Lægepapirer med og giv neuropsykologen den med beskeden “jeg ved ikke havd du har fået, så jeg har et kopi sæt med til dig”
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2017, 18:14   #3
Sød
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2016
Indlæg: 33
Styrke: 8
Sød er ny på vejen
Tak

Hej Gisne,

Mange tak for dit svar. Ja, jeg tager mine lægepapirer med mig. Men hvorfor må psykiater på sygehuset ikke vurdere min generelle erhvervsevne? Jeg har gået hos ham over 60 gange. Det kan da ikke sammenlignes med en time eller to hos psykolog ?

Kh
Sød
Sød er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2017, 18:37   #4
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sød Se meddelelser
...
...

Jeg kan bare ik lade være med at tænke på, at det er deres mulighed for at komme udenom at skulle betale TAE til mig de næste 25 år. Det er jo store summer. Vurderer denne psykolog noget andet end psykiater på sygehuset, så kan jeg miste min TAE. Psykiater på det offentlige sygehus er om nogen uvildig.

Men en enkeltmands privat praktiserende psykolog ønsker godt samarbejde med det store forsikringsselskab. Kan han vurdere noget helt andet? Eller er det mig som er paranoid?

Kh,
Sød
Jeg har fået førtidspension de sidste 2,5 år og fik i mit forudgående sygdomsforløb udarbejdet en del psykiatriske speciallægeerklæringer, både betalt af det offentlige og ikke mindst af mit forsikringsselskab som løbende udbetalte TAE.

Mine besøg ved de forskellige psykiatere har stort set været positive oplevelser og det er ikke mit indtryk, at de privatpraktiserende psykiatere ikke har været uvildige og i lommen på forsikringsselskaberne. Jeg har tværtimod følt at de har været villige til at gå så langt som muligt for at støtte mig i min sag.

Jeg har som gisne også altid medbragt en kopi af sagens akter eller i et par tilfælde sendt dem på forhånd bare for at være sikker på at lægen har haft det bedste grundlag for sin erklæring.

Jeg havde en del gange den opfattelse at forsikringsselskabet kun ønskede en specialægeerklæring fordi det var en del af deres rutinemæssige procedurer og regler i den slags sager og ikke fordi der blev sået tvivl om min sygdom og udfaldet af min pensionssag.
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2017, 18:54   #5
Sød
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2016
Indlæg: 33
Styrke: 8
Sød er ny på vejen
Tak

Hej Job,

Mange tak for dit svar. Men hvorfor må sygehusets psykiater som har talt med mig i over 60 timer ikke vurdere min erhvervsevne? Eller må han det? Det kan jeg selvfølgelig spørge forsikringsselskabet om. Det er jo den erklæring som afgør min forsikringssag.

Mvh
Sød
Sød er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2017, 22:46   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg kunne selv vælge mellem tre neurologer eller selv foreslå en fjerde.

Har du ikke nogle valgmuligheder

Ps det er ikke altid man kan bestille en privatbetalt vurdering ved hospitalslæger. Det kommer an på om vedkommende står på forsikringsselskabets liste over læger der er tilrådighed
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2017, 09:59   #7
Sød
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2016
Indlæg: 33
Styrke: 8
Sød er ny på vejen
Hej Gisne,

Jo men kan ikke finde de valgmuligheder, nu har jeg skrevet til dem. Jeg forstår bare ikke at de gennem 1,5 år har indhentet oplysninger hos min psykiater på sygehuset, men når det så kommer til konklusionen, så er det en fremmed privat psykolog som på kort tid skal afgøre min erhvervsevne. Det jo ikke fordi det ikke kan lade sig gøre, de har betalt for de informationer ind til videre.

Kh
Sød
Sød er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension