K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2009, 11:30   #1
Blueday
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2007
Indlæg: 12
Styrke: 17
Blueday er ny på vejen
Kæmp videre....

Hej alle

Lige en glædelig nyhed herfra.

Mit forsikringsselskab har efter længere tids kamp, endelig indset, at min generelle erhvervsevne er nedsat til halvdelen, hvilket betyder de, skal udbetale mig erstatning for dette.

Selv om jeg blev tilkendt pension i Feb. 2009, ville de ikke give sig - men det er så lykkedes nu.
Jeg vil i mange år fremoner, få udbetalt en pæn sum penge pr. måned. Dette skal vel modregnes min pension ? ( der i forvejen er lille, grundet ægtefælles indkomst )
Kan jeg på nogen måde oprette en privat opsparring til " min alderdom " , uden at kommunen med årene " straffer " mig endnu mere ?

Men til alle jer , der udover kommunen også kæmper med forsikringen, så kæmp videre, for det kan lade sig gøre, at vinde kampen, selvom jeg tit har følt, at de bare ventede på, at jeg skulle give op.

God dag til alle
Blueday.
Blueday er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2009, 11:48   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Erstatning modregnes ikke i kontanthjælp, så mon ikke du kan beholde din erstatning uden modregning.

Men se lige, om ikke nogle melder sig, som kan svare dig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2009, 13:18   #3
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
allerførst et stort tillykke. Ja, det kan betale sig at kæmpe. har selv for et par måneder siden vundet, så jeg er i samme situaion - næsten, mangler lige at kommunen skal have den sidste udtalelse fra lægekonsulenten, forinden de så vil indstille til pension uden arbejdsprøvning pga. min tilstand og div. speciallægeerklæringer, så jeg venter.

Ja, der sker det underlige, at så længe man får sygedagpenge, så må ægtefællen tjene hvad han/hun vil, samt beløbet fra forsikring kommer ind på kontoen, så det er jo bare rigtigt godt.

MEN når det så bliver ændret til pension, så sker der en slags modregning i pengene.

Alt efter din ægtefælles indtægt, så finder mand ud af, hvad du får i pension - og det er jo allerede på plads. jeg mener at have fået undersøgt, at de penge du så løbende hver måned får udbetalt fra forsikringen, der bliver der modregnet 30%. Dvs. at for hver 100 kr. du får udbetalt mere end nu, der vil pensionen blive nedsat med tilsvarende 30 kr, så du reelt får 70 kr. udbetalt i stedet for. Men det er da bestemt også værd at tage med.

Hvis du tillige er blevet tilkendt en engangs invalidesum ud over den faste månedlige indtægt, så er der tale om en erstatning, der ikke modregnes.

Ovenstående er i hvertfald det jeg har fået oplyst, og gået ud fra. Så jeg har lidt mere tålmodighed med min kommunes langsomme sagsbehandling, nu jeg ved hvad vi venter på. Jeg får stadig sygedagpenge, som der jo ikke bliver skåret i, selvom jeg modtager løbende ydelse fra min forsikring.

MEN en lettelse kan jeg følge dig I. STORT tillykke med at have vundet kampen over forsikringsselskabet.
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2009, 20:02   #4
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
Hej

Nu ved jeg ikke lige om det gælder de samme regler, men jeg blev anbefalet at få pengene udbetalt så jeg ikke kom i klemme hvis jeg senere skulle på pension.

Min erhvervsévne tab lå på 50 % så kunne jeg søge den udbetalt istedet for løbende og det var i 2006.


På anbefaling fra min bankmand og arbejdsskadekonsulent i fagforening.

Mange hilsner Jan
JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 00:14   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
bare husk at få dem på en speciel konto i banken, som hedder erstatningskonto eller lign.. og gem papiret på at det er en erhvervsevneerstatning. for så er den beskyttet.. der findes §§ på netop det.. men jeg orker ikke at finde dem lige her og nu. og imorgen har jeg glemt alt om det...:-/
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 11:31   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
invalidesum (engangsbeløb) bliver ikke modreget, men den løbende udbetaling bliver vel modreget, hvis udbetalingen er over ens fradrag. Gifte/samlevende 101.700 kr.
eller er jeg helt forkert på den
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 14:49   #7
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Det er helt rigtigt.

Hvis du modtager et månedligt beløb fra en pensionsordning eller fra en forsikring, så bliver dette modregnet i din FTP.

Du kan finde en pensionsberegner her: https://pensionsguiden.borgerservice.dk/
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Videre i systemet Donna Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 30-11-2010 06:15
Læse videre TylerGirl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 09-02-2010 00:06
Videre i sagen... Sonia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 26-07-2009 23:21
KÆMP! Det KAN betale sig! Razmo Lægekonsulenternes Rolle 22 04-04-2009 20:43
RÅB op og kæmp for din sag. annasen Din historie 2 02-10-2008 18:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension