K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2009, 08:10   #1
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 15
frupia1 er ny på vejen
FruPia1´s Pensionssag

for jeg fatter ikke en brik. I skriver alle sammen om forskellige udvalg der skal behandle ens sag og jeg kan ikke forstå det.

Min sagsbehandler siger han indstiller mig til pension og sagen bliver forelagt pensionsnævnet 12 august. ( der er lukket i juli) derefter går der ca en uge så har jeg svaret. Så hvad er der for forskellige ting i skriver om????


Han siger i øvrigt at jeg må komme og udtale mig til pensionsnævnet den 12 august, det tør jeg ikke. Men har I andre gjort det
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2009, 11:31   #2
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
I København er det i hvert fald sådan, at det i første omgang er sagsbehandleren, der beslutter, om der skal indstilles til pension. I fald han / hun gør det, så ryger indstillingen til behandling hos Visitationsudvalget. Siger de god for den, ryger den videre til Pensionsnævnet, der så tager den endelige beslutning.

I virkeligheden er der kun 2 instanser - sagsbehandleren og Visitationsudvalget / pensionsnævnet, da halvdelen (mener jeg, det er) af medlemmerne i Visitationsudvalget sidder i pensionsnævnet også. Derfor er det usandsynligt, at en sag kommer igennem Visitationsudvalget blot for at blive afvist i Pensionsnævnet.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2009, 13:06   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og for at spæde lidt til forvirringen, så blev min sag afgjort i pensionsteamet. Og nu ligger den i socialudvalget hvor den kommer op på mødet d 30 Juni - jeg har også takket nej til partshøringen (mødet man kan deltage i), netop fordi jeg ikke tør, og i øvrigt heller ikke har flere tilføjelser......

Aner ikke hvorfor min kommune kalder det socialudvalget....når andre kalder det pensionsnævnet. Og hvorfor de kalder det pensionsteamet, når andre kalder det visitationsudvalget......


Er der bare tale om det samme, men med forskellige betegnelser???
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 13:00   #4
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Efter loven på området, står der at det er byrådet/kommunen der bevilliger førtidspension.

Hvor flere kommuner nedsætter Nævn og Råd der afgør sådanne bevillinger. Derfor kan de hedde noget forskelliget som socialudvalget / team / pensionsafdelingen m.m.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 06:22   #5
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
Meget forskelligt

Afgørelse om pension er meget forskelligt fra kommune til kommune. I Aalborg indstilles via socialrådgiver - til leder - til pensionsteam.

Der er vel kun en ting at gøre og spørge i hvert tilfælde.

Kan man ikke finde ud af at møde op så skriv et brev - det er bedre end ingenting. Man kan også lade sig repræsentere af en anden fx: advokat - bisidder whatever - husk at skriftligt give tilladelse.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 10:02   #6
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 15
frupia1 er ny på vejen
12 august kommer min sag op

og det er da alt andet end sjovt. Får jeg afslag er der kontanthjælp tilbage hvilket mig og mine børn ikke kan leve for. Har en fornemmelse af det bliver afslag. Har jo læst hvordan i andre har kæmpet i flere år. Jeg begyndte først i februar . har ikke været i arbejdsprøvning da jeg ikke kan. Lægen, min psykiater , speciallægen som kommunen sendte mig til samt læge konsulenten siger alle 4 jeg ingen arbejdsevne har pga ocd. De siger alle 4 min sygdom vil blive forværret ved arbejdsprøvning. Det er min sagsbehandler der indstiller mig til pension. Men mange får jo afslag alligevel.
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 10:53   #7
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
HVIS du får afslag, så skriv lige om det herinde, for så skal du anke den.
De vil muligvis give dig afslag p.g.a. den manglende afprøvning, men når lægerne skriver, at afprøvning vil forværre dit helbred, så må de IKKE afprøve dig, og dermed vil det være et grundlag for en anke.

Men skriv herinde når du får svar.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 11:13   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg er lige blevet tilkendt førtidspension på baggrund af OCD. Så det er jeg overbevist om du også gør! Jeg kom heller ikke i arbejdsprøvning. Og de folk der ikke kommer i arbejdsprøvning har langt større chancer for en tilkendelse, da den manglende arbejdsprøvning betyder at man heller ikke kan klare et fleksjob.

Så noget skulle da gå fuldstændigt galt, hvis det skulle blive et afslag. Så herfra en optimist

Sidst redigeret af Ninja; 23-07-2009 kl. 11:15.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2009, 15:58   #9
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 15
frupia1 er ny på vejen
phyyyy hvis man ikke allerede er skør

så bliver man det da af at vente. Den 12 kommer min sag jo for pensions nævnet og jeg aner intet om udfaldet da jeg jo ikke har læst andres indstillinger. I mn står der bla bla ingen erhvervs evne og en smøre om at det får jeg aldrig. At flex job ikke er en mulighed for uanset støtte vil jeg ikke kunne magte en time om ugen. tilstanden er varig uden nogen mulighed for forbedring og lægekonsulenten er enig i det hele. Men men men, mange får jo afslag alligevel. Nåe jo der står også at min sygdom vil blive væsentlig forværret hvis jeg skal i arbejdsprøvning og lægekonsulenten fraråder det. Andre med ocd, og hvad har der stået i heres indstilling til pension
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2009, 16:09   #10
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Det lyder da helt klart som om, at den bør gå lige igennem.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Til møde ang pensionssag tumnus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 15-12-2011 10:17
Genoptagelse af pensionssag. PMH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 16-08-2010 10:39
Skjult dom i pensionssag Bent At søge førtidspension 1 09-10-2007 17:57
pensionssag. sparkongefre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 23-03-2007 19:31
Pensionssag? abbi68 - Slettet medlem Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 04-04-2006 21:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension