K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-09-2008, 09:56   #1
Blueday
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2007
Indlæg: 12
Styrke: 17
Blueday er ny på vejen
Jeg er bare så forvirret

Hej alle

Efter en opringning fra min sagsbehandler igår, og en søvnløs nat, er jeg om muligt endnu mere forvirret.

Kort fortalt udløber mine sygedagpenge her sidst i sep. Jeg er endnu ikke blevet varslet om dette skriftligt. - skal jeg ikke det ?

Min sagsbehandler ringede i går og gav udtryk for, at det var en god ide for mig at søge § 17, da mine sygedagpenge så forlænges i de 3 mrd. det tager teamet, at nå frem til en afgørelse.

Hvis jeg får afslag på §17, er det så kontanthjælp ?? ( 0,00 kr. ) eller kan jeg så indstilles til fleks, vel vidende, jeg nok ikke kommer i arb., da jeg ikke kan arb. ret mange timer ( 6-8 ) om ugen ? - men så får jeg vel i det mindste får ledighedsydelse.?

Hvorfor foreslår sagsbehandler § 17 isteget for §18 ?? Vedkommende var pludselig igår blevet så flink og forstående - en side jeg ikke har set så tit før, hvorfor jeg er mistænksom omkring vedkommendens forslag omkring § 17

Jeg ved jeg har spurgt om noget ligende før, med jeg er bare så forvirret og usikker om jeg skal vælge fleks ,§17 eller §18. - tiden er så knab, og jeg er bange for at blive sat på kontanthjælp.

Please, hvem har overskud til lidt gode råd

Blueday
Blueday er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2008, 10:14   #2
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej Blueday

Jeg står i akkurat samme situation som dig. Mine sygepenge udløber i slutningen af måneden og jeg har endnu ikke fået nogen skrivelse fra kommunen.

Jeg bliver også nødt til at søge førtidspension efter §17, da kommunen ikke vil bevilge mig det, da jeg er så ung, har den forkerte diagnose og ikke har været syg i lang tid.

Så jeg forstår udemærket din situation... kan desværre bare ikke svare på dine spørgsmål.

HIlsen Helene
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2008, 11:19   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nu ved jeg ikke om der er undtagelser, men i min sag ville et afslag på §17 være = kontanthjælp.

Hvad skal de ellers give? sygedagpenge er man ikke berettiget til, og efter som at der jo ikke er søgt flex kan man jo ikke blive bevilget det.

Min tidligere sagsbehandler ville at jeg søgte § 17, jeg holdt stærkt på at det ville jeg ikke, netop fordi jeg sten sikkert ikke vil få en FP i gennem, på det forandliggende grundlag i sagen, det var sagsbehandler godt tosset over, men jeg modtager så også reva og ikke sygedagpenge, dvs de kan ikke bare smide mig på en kontanthjælp, fordi de har erkendt at jeg ikke kan varetage et job på ordinære vilkår, heller ikke selv om at jeg for længst er faldet for tidsfristen.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2008, 12:51   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Blueday.... prøv at læse, hvad jeg har svaret her. http://www.k10.dk/showthread.php?t=5963

Jeg synes, du skal vente på det skriftlige brev, FØR du gør noget som helst.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2008, 12:56   #5
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Blueday

forskellen på § 17 og 18 er at ved § 17 søger du selv og det er på det der ligger om dig og der indhentes ikke nye oplysninger og får du afslag er det kontanthjælp.

hvis du bliver beretige til flexjob bagefter afslaget på førtidspension og du er kommet på kontanthjælp, så vil du også få kontanhjælp også selvom du er godkendt til flexjob, ledighedsydelse det får du kun hvis du kommer lige fra sygedagpenge.

§ 18 er din sagsbehandler der indstiller dig til dette og der kan indhentes nye oplysninger, de kan sende dig til flere læge undersøgelser , arbejdsprøvninger osv.
altså din sag bliver mere belyst.
men her er det samme hvis du får af slag at du vil komme på kontanthjælp
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2008, 15:15   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Blueday henviser lige til den samme tråd som Zuza og har så lige lidt tillæg ...

Jo du skal varsles om det på skrift , du skal både varsles og der skal være en grund til at de stopper dine sygedagpenge og der skal være henvisninger til loven..

Når det er sagt så kan jeg ikke sige meget andet end at din sagsbehandler slår mig som en kujon, hun er for mig at se (kan være en påstand fra min side he he ) kommet bagud med din sag og magter ikke at køre den igennem , og derfor vil det nemmeste for hende være at du søger en § 17 dette syntes jeg ikke du skal gøre og du kan næsten være helt sikker på at din sagsbehandler ikke har skrevet ned nogen steder at hun har anbefalet dig at søge en §17 for at bibeholde dine sygedagpenge ....

Men som i Helenevind`s tilfælde så er der for lidt oplysninger her til at det er muligt at sige noget...

bla gælder der det samme for dig som i Helenes sag...

er der ressourceprofil , er der lavet korrekt opfølgning, er der nogen konklusioner på arbejdsevne osv...

har du søgt aktindsigt ? ellers gør det nu ...

dernæst ville jeg i dit tilfælde skrive til min sagsbehandler , noget i stil med ...

Citat:
Kære (sagsbehandleres navn)

Jeg har efter vores samtale i telefon den (skriv dato) hvor du anbefalde mig at søge en §17 tænkt lidt over det vi snakkede om.

Jeg har læst og hentet informationer og der er nogen ting jeg ikke rigtig forstår ...

Hvorfor er det at du mener at jeg skal søge førtidspension for at få forlænget mine sygedagpenge..

burde det ikke være sådan på nuværende at man igennem min syge opfølgning burde være kommet frem til noget, altså om jeg skal indstilles til revalidering , fleksjob, eller førtidspension ?

mener du selv at jeg ville kunne få en førtidspension ? og hvis du gør hvordan kan det så være at du ikke starter en sag om en førtidspension efter §18.

Jeg er forvirret over dine ud meldinger og beder dig derfor om at svare på mine spørgsmål sådan at jeg har det på skrift.

Efter hvad jeg har fået oplyst er der en bestemt sagsgang man skal igennem når man er sygemeldt og den skal munde ud i hvordan man skal blive selv forsørgende og kan man ikke det så skal man indstilles til pension.

Jeg mener ikke at man kan stoppe mine sygedagpenge før end sådan en opfølgning forligger og mener ikke at der gør det pt ...

Derfor denne skrivelse , jeg ser frem til at du forklare mig de ting vi snakkede om i telefonen da jeg lige nu har mere end svært ved at se hvad det er du mener.

Jeg skal også anmode dig om at denne skrivelse bliver lagt i min sags mappe til evt senere brug, og dernæst vil jeg anmode om et møde hurtigst muligt sådan at vi sammen kan finde ud af hvad det er der skal ske med mig i fremtide..

Mvh

(dit navn)
Du kan nok ikke bruge det jeg har skrevet ordret da jeg ikke lige kender så meget til din sag... men du kan evt redigere i den eller bruge den som input til noget du selv kan skrive til din sagsbehandler i hvert fald vil jeg mene at det er meget vigtigt at der kommer noget på skrift ang jeres telefon samtale og jeg er så godt som sikker på at hun ikke har lavet noget notat
  Besvar med citat
Gammel 16-09-2008, 18:18   #7
Blueday
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2007
Indlæg: 12
Styrke: 17
Blueday er ny på vejen
Hej alle

Mange tak for jeres gode råd.

Hejdien, det løb mig koldt ned af ryggen da jeg læste dit svar. Det var præcis den opfattelse jeg havde i går, efter telefonsamtalen, - at ansvar + beslutning skulle ligges på mig. - og nej, selv om jeg bad om det, ville jeg ikke, som jeg plejer, kunne modtege et skritfligt ref. af samtalen. - Det var bla. det, der vagte min mistanke om sagsbehandlers pludselig " gode " hensigter.

Jeg har fået agtindsigt. Der ligger en res. profil, jeg ikke de sidste 2 år, er blevet bedt om at forholde mig til. - mine bemærk. er endnu ikke tilføjet. !!!

Jeg har lægelige diagnoser, en varig nedsat funktionsevne + en tilstand, der er stationær. Fra REVA + deres læge har jeg en "super ( men desværre sand ) beskrivelse" af, hvor lidt jeg magter. - Smerteplaget på arb. efter ca. 1 -2 timer, ( 4 dage om ugen )


Pøj, pøj ( " jydsk ") med dig Helevind, som er i samme situation som mig - og selvfølgelig også jer andre. Jeg er fast besluttet på, at min sagsbehandler/systemet skal få kamp til stregen !!!!! ( har stadig efter 2½ år, lidt energi tilbage )

Knus fra Blueday
---------------------------------------------------------------------------
Hej igen

Jeg glemte lige, at min sagsbehandler , imorgen i sin mailbox, vil få en brat opvågning - som vedkommende bliver nødt til at forholde sig til.

Endnu engang tak for råd og brevforslag.

Blueday.

Sidst redigeret af Hejdien; 16-09-2008 kl. 21:53. Årsag: to indlæg lagt sammen til et
Blueday er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2008, 22:03   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Blueday ja så kan det godt lyde som om at hun meget gerne bare vil løbe fra ansvaret (så bliver de også altid så søde ) men netop derfor er det en god ide at sende et brev til dem der refare til samtalen ...

på den måde kan man få det ind i ens sag og har endnu en ting på dem , for hvorfor skulle man dog skrive sådanne ting til dem hvis ikke det passede...

jeg håber du har fået sat noget sammen så hun får en brat opvågning og som du skriver din sag forholder sig så har de meget svært ved at stoppe dine sygedagpenge i hvert fald lovligt ...

så bare på hende, hun skal ikke dø i synden held og lykke med det hele og lad os vide hvad det ender ud med
  Besvar med citat
Gammel 16-09-2008, 23:53   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg kan se at du Hedien netop har søgt besvaret både revalidering, fleksjob og ftp!
Det er vel som besvarelse af hver enkelt videre forsørgelse.
Kommunen kan vel ikke lovligt tage folk af sygedagpenge, såfremt der ikke kan tilkendes en af yderelserne/til den videre forsørgelse?
De kan vel ikke bruge en undskyldning at de ikke kan komme afklaring nærmere?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 01:16   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Pia jeg vender lige tilbage i morgen med et svar (vil blive volapyk lige nu ) men ja man burde mene at man skal være afklaret til en af tingene inden de kan stoppe sygedagpengene men vi her på siden ved jo at sådan forholder det sig langt fra...

men desværre er der alt for lidt mennesker der anker deres sager, men flere undersøgelser viser jo netop at hvis man anker sin sag, så er der belæg for at mene at 40 % ville få bibeholdt deres sygedagpenge pga kommunes smøl og manglede opfølgning desværre ved alle bare ikke det...

heller ikke jeg , jeg hoppede også i med begge ben da de stoppede mine sygedagpenge med en ulovlig begrundelse..

nå vender tilbage på et andet tidspunkt (efter søvn )
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forvirret! Mulle72 Spørgsmål ang fleksjob 5 20-02-2012 21:22
Forvirret? Jo tak... Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 14 29-11-2011 11:03
Forvirret FrkNorden Alt det andet 6 08-10-2009 02:43
Forvirret gittedl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 16-06-2009 15:35
Forvirret........ Yasmin Din historie 0 21-08-2008 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension