K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-02-2013, 11:42   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Samtale med sagsbehandler om funktionsevnen ved § 100

Halløj igen. Har lige været til endnu en samtale omkring ansøgt § 100 hos den ledeste sagsbehandler, måske en af mange viser det sig. De er jo ansat med dette for øje.

Jeg har nye oplysninger i min sag, lægekonsulent har skrevet at jeg lider af flere kroniske lidelser, dertil flere som er livstruende uden medicin.

Har lige fået samtaleskema og funktionsevne skema tilbage efter samtalen, hvori hun skulle skrive de nye ting ind.

Jeg havde i forvejen skrevet flere sider, som hun kunne læse efterfølgende og skrive det ind.

Jeg kan ikke klare at være der en time ad gangen, jeg bliver totalt smadret i flere dage efter.

Hun plukker ting ud fra vores samtale, vender det på hovedet og skriver det. Bl.a skriver hun at jeg har været i center og handle? Øh undskyld mig, men jeg får ingen hjælp andet end af mit netværk, da kommunen har frataget mig min hj hjælp.

Og det var en wall stikers på et stykke pap til mit barnebarn, og to små forårs blomster i en pose. Vejede mindre end en liter mælk.

Jeg hev ikke efter vejret, selvom det var frost udenfor? Jeg lider af astma og jeg får anfald ved kulde. Men helt ærligt, der var ingen frost i centeret?

Min søn lider ikke mere af epilepsi? Det kunne jeg godt tænke mig at få på skrift, og hvordan er han blevet kureret for dette?

Sådan har hun gjort nu siden jeg søgte i 2008, jeg må tilstå at jeg ikke orker hende mere, og ønske en ny. Men den anden de har er ligesådan. Så hvad gør jeg?

Jeg har skrevet mine kommentarer til dette i en mail til hende, kun for at opdage at hun er gået på ferie, og det mens jeg kun har fået 14 dage til at svare på samtaleskema og det som hun har opdigtet.

Jeg har ekstra udgifter forbundet med disse lidelser, og de overstiger 6000 kr om året, og ligegyldigt hvad jeg siger og gør, så får hun lavet mine ord om. Hun burde fame optræde med dette nummer. Nej joke. Jeg er rasende. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2013, 12:11   #2
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Halløj igen. Har lige været til endnu en samtale omkring ansøgt § 100 hos den ledeste sagsbehandler, måske en af mange viser det sig. De er jo ansat med dette for øje.

Jeg har nye oplysninger i min sag, lægekonsulent har skrevet at jeg lider af flere kroniske lidelser, dertil flere som er livstruende uden medicin.

Har lige fået samtaleskema og funktionsevne skema tilbage efter samtalen, hvori hun skulle skrive de nye ting ind.

Jeg havde i forvejen skrevet flere sider, som hun kunne læse efterfølgende og skrive det ind.

Jeg kan ikke klare at være der en time ad gangen, jeg bliver totalt smadret i flere dage efter.

Hun plukker ting ud fra vores samtale, vender det på hovedet og skriver det. Bl.a skriver hun at jeg har været i center og handle? Øh undskyld mig, men jeg får ingen hjælp andet end af mit netværk, da kommunen har frataget mig min hj hjælp.

Og det var en wall stikers på et stykke pap til mit barnebarn, og to små forårs blomster i en pose. Vejede mindre end en liter mælk.

Jeg hev ikke efter vejret, selvom det var frost udenfor? Jeg lider af astma og jeg får anfald ved kulde. Men helt ærligt, der var ingen frost i centeret?

Min søn lider ikke mere af epilepsi? Det kunne jeg godt tænke mig at få på skrift, og hvordan er han blevet kureret for dette?

Sådan har hun gjort nu siden jeg søgte i 2008, jeg må tilstå at jeg ikke orker hende mere, og ønske en ny. Men den anden de har er ligesådan. Så hvad gør jeg?

Jeg har skrevet mine kommentarer til dette i en mail til hende, kun for at opdage at hun er gået på ferie, og det mens jeg kun har fået 14 dage til at svare på samtaleskema og det som hun har opdigtet.

Jeg har ekstra udgifter forbundet med disse lidelser, og de overstiger 6000 kr om året, og ligegyldigt hvad jeg siger og gør, så får hun lavet mine ord om. Hun burde fame optræde med dette nummer. Nej joke. Jeg er rasende. Indiansummer
Du klager over hendes afgørelse. Det er den eneste vej frem. Pøj pøj med det.
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2013, 12:42   #3
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Der findes desværre mange mange dårlige sagsbehandlere derude, men ring til hendes chef og klag eller bedre endnu ring til din sagsbehandler og optag samtalen og spørge hende hvorfor hun skriver de ting, og optag hver eneste møde og gå derefter til hendes chef og klag næste gang hun laver rav i den og når så din sagsbehandler siger at det har du aldrig sagt til mødet så hiver du din optager frem (ja jeg ved det godt) og afspiller samtalen for dem så de kan høre hvem der har ret, for en sagsnbehandler kan lyve hele vejen herfra og til månen uden der er konsekvens fordi at hun ved at du som dagpengemodtager/sygedagpenge/kontanthjælps modtager altid vil blive set som en løgner af kommunen
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2013, 21:56   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Jeg havde i forvejen skrevet flere sider, som hun kunne læse efterfølgende og skrive det ind.
Har du kvittering på, at du har afleveret disse papirer?

I så fald klager du skriftligt til hendes overordnede.

Ellers mailer du til hende, noget med, at du har svært ved at forstå hvordan hun sådan kan vende dine skriveriet på hovedet.

Og så tager du hendes påstande én efter én, og piller dem fra hinanden.

Samtidig beder du om aktindsigt, og tjekker om dine skriverier ligger i sagen.

Hvis de ikke ligger det må du bede hende om, at oplyse hvor hun har sine påstande fra.

Og især den med, at din søn skulle være sluppet af med sin epilepsi sandsynliggør, at det er dig der taler sandt.

M.h.t. at bruge optagelser som FibroMcs anbefaler, så kan jeg frygte, at du ikke får meget ud af det, da de sikkert vil påstå, at der er manipuleret med optagelserne.

Derfor mener jeg det er smartere, at tage den på skrift, gerne mail.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2013, 22:46   #5
FOB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2012
Indlæg: 62
Styrke: 12
FOB er ny på vejen
Hej alle

Måske er det ingen god ide at 'klage' til lederen/chefen. Det er ligesom at få myndighed til at analysere samme myndighed (se Politisager).
Har prøvet netop det, har just været til møde med min venindes SB's leder. Min veninde har ikke overholdt de fire ugers anketid efter at SR-bistand havde rådet min veninde til ikke at anke "Du får alligevel ikke noget ud af det".
Vi fandt så ting i SB's konklusion hvor der mangler eller er udeladt oplysninger. Håber nu at Borgerservice kan hjælpe.
Min pointe er PAS PÅ med at tro at SB's leder/chef vil give dig ret. De støtter selvfølgelig op om deres ansatte.
HELT KLART
FOB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2013, 23:12   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FOB Se meddelelser
Hej alle

Måske er det ingen god ide at 'klage' til lederen/chefen. Det er ligesom at få myndighed til at analysere samme myndighed (se Politisager).
Har prøvet netop det, har just været til møde med min venindes SB's leder. Min veninde har ikke overholdt de fire ugers anketid efter at SR-bistand havde rådet min veninde til ikke at anke "Du får alligevel ikke noget ud af det".
Vi fandt så ting i SB's konklusion hvor der mangler eller er udeladt oplysninger. Håber nu at Borgerservice kan hjælpe.
Min pointe er PAS PÅ med at tro at SB's leder/chef vil give dig ret. De støtter selvfølgelig op om deres ansatte.
HELT KLART
Det er jo to vidt forskellige ting.

Som jeg forstår det, så har din veninde fået afslag på et eller andet, som han så kan anke, eller lade være.
Din veninde vælger så, at lytte til SR-bistand, som råder hende til, at lade være. Det er din venindes beslutning.
Når det gælder en anke har man 4 uger til at reagere.

Det, som denne tråd handler om er, at en sagsbehandler skriver noget andet i papirerne end der er aftalt på et møde.
D.v.s. der er ikke truffet en afgørelse, endnu.
D.v.s. det er ikke en ankesag, som i din venindes tilfælde.

I en situation, som den Indiansummer beskriver, er det helt normalt, at man klage til sb's overordnede, evt. med kopi til borgmester og byrødder.

Mens min sag kørte klagede jeg flere gange til jobcenterchefen, og de fleste gange blev min klage taget til efterretning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2013, 23:34   #7
FOB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2012
Indlæg: 62
Styrke: 12
FOB er ny på vejen
Hej Vovse

Tak for din reaktion.
Og ja jeg kan godt se din pointe, jeg er bare så frustreret at jeg griber til det mindste strå hvor der kan være en hjælp.

Jeg finder bare en anden tråd at ligge mig på.
Hav det nu godt
FOB
FOB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2013, 23:47   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FOB Se meddelelser
Hav det nu godt
FOB
I lige måde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2013, 11:38   #9
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Tak for svar.

Hej. Tak for input og svar på hvad jeg evt kan stille op med dette problem.

Jeg havde overvejet at klage både til hendes øverste ( som har ansat hende, og dermed holder hånden over hende selvfølgelig) til Borgmester osv.

Men dejligt at få det vendt med andre, inden man kaster sig ud i disse ting. Tak. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Optagelse af samtale med sagsbehandler charho Alt det andet 38 12-05-2014 19:16
optage samtale med sagsbehandler Teletrold Alt det andet 11 28-04-2011 22:31
§ 10 samtale med sagsbehandler morm Spørgsmål ang fleksjob 0 20-09-2010 12:33
Merudgifter (igen) funktionsevnen? Mariepigen Hjælpemidler til handicappede 12 09-07-2010 08:11
Er det lovligt at optage samtale med sagsbehandler? Kan optagelsen bruges til noget? Loppen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 06-04-2010 11:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension