K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2010, 17:29   #1
Lilian
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2010
Lokation: Køge
Indlæg: 5
Styrke: 0
Lilian er ny på vejen
i fleksjob, men må sige nuv.stilling op

Jeg har været heldig, at jeg blev berettiget til fleksjob i min tidligere stilling - men nu magter jeg ikke længere at fortsætte mit nuværende job som leder på deltid. Jeg bliver derfor nødt til at sige min stilling op - og da jeg selvfølgelig ikke kan være sikker på et nyt ansættelsesforhold, har jeg brug for at vide, om man bliver berettiget til ledighedsydelse, hvis man selv siger jobbet op? Jeg synes jeg har læst, at man kun er berettiget, hvis man er ufrivilligt ledig. Hvad ligger der i det????
Lilian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2010, 17:40   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Stands Stop....

Velkommen til siden....

Nej det må for guds skyld ikke selv sige dit job op....

Det eneste du kan gøre....det er at kontakte din jobkonsulent...

Hvis det skyldes forværring i helbredet skal man først søge at tilpasse jobbet evt med nye skånehensyn....herunder arbejdstid...

Er dette ikke muligt så skal jobbet opsiges i samarbejde med jobkonsulent og arbejdsgiver så man ikke er selvforskyldt ledig....

Husk at skrive(skriftligt) til din jobkonsulent og bed og råd og vejledning ang din forværring i helbredet og gør helt klart for jobkonsulenten at du har brug for hjælp...

Gør IKKE dette telefonisk...

Skulle du være i fagforening så bør du også kontakte dem for hjælp...

Er du ikke i fagforening så er det et godt tidspunkt at melde sig ind...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2010, 19:09   #3
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
har jeg brug for at vide, om man bliver berettiget til ledighedsydelse
kun hvism an har været ansat i 9 måneder eller er det tilbage på kontanthjælp eller hvilken ydelse man kom fra da man fik flexjob.men for gud skyld aldrig sig op selv.og ellers hvad web siger
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2010, 20:05   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej det lyder som om det er først for nylig, du er blevet fleksjobber ikk? Hvis din nuværende arbejdsplads ikke kan ansætte dig i fleksjob, er det surt.
Det er dog kun, hvis du er i fleksjob i forvejen, at man kan miste ledighedsydelse ved uforskyldt opsigelse på arbejdspladsen.
Men få hurtigst muligt en snak med din jobkonsulent, og få dem til at vejlede dig i alt vedr. fleksjob. Du kan også finde flere informationer under Nyttige Links (se øverset).

Hvis du er blevet bevilget fleksjobber, kan du ikke beholde en deltidsstilling. Men du skriver, at du er blevet berettiget til fleksjobber i din nuværende stilling, så tror jeg egentlig, man bare skal lave ansættelseskontrakt om. Den skal laves om, sådan der står, hvor mange timer, du kan klare samt, hvilke skånehensyn, der skal være på din arbejdsplads. Men det skal din sagsbehandler/jobkonsulent hjælpe dig med. De skal have ordnet papirerne og aftalen om løn osv, sådan at din arbejdsplads kan for refusion for pengene til din løn på fuldtid/deltid.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2010, 21:52   #5
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Du må ikke selv sige op, eller jo selvfølgelig må man det, men det bliver for egen regning, og med karantæne bagefter, man er jo ansat på samme vilkår hvad angår opsigelse og lign. som "alm" mennesker selvom man er fleksjobber.
Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2010, 01:24   #6
Lilian
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2010
Lokation: Køge
Indlæg: 5
Styrke: 0
Lilian er ny på vejen
tak for svarene!

Tak til alle - dejligt med hurtig respons
Jeg er nået dertil, at det ikke er muligt (er min chef og jeg enige om) at indføre flere skånehensyn i mit nuværende job, end dem, der allerede er aftalt (og nedfældet). Men min sagsbehandler er endnu ikke bragt på banen omkring det - så det råd fra jer vil jeg tage med mig. Tak for det!
Mange hilsner fra en ny her på sitet!
Lilian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2010, 03:13   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Du må ikke selv sige op, eller jo selvfølgelig må man det, men det bliver for egen regning, og med karantæne bagefter, man er jo ansat på samme vilkår hvad angår opsigelse og lign. som "alm" mennesker selvom man er fleksjobber.
Susanne

Hov Susanne lige en lille men meget vigtig rettelse du kommer IKKE i karentæne hvis du siger op , så er du nemmelig selvforskyldt ledig og dermed mister du din ledighedsydelse husk det !!


Citat:
Oprindeligt indsendt af Lilian Se meddelelser
Tak til alle - dejligt med hurtig respons
Jeg er nået dertil, at det ikke er muligt (er min chef og jeg enige om) at indføre flere skånehensyn i mit nuværende job, end dem, der allerede er aftalt (og nedfældet). Men min sagsbehandler er endnu ikke bragt på banen omkring det - så det råd fra jer vil jeg tage med mig. Tak for det!
Mange hilsner fra en ny her på sitet!
Velkommen til siden

Hvis din chef er enig så er det bare om at få ringet til jobkonsulenten og får hende eller ham ned, jeg er selv stoppet i job på den måde og der er intet problem i det når der er enighed om at man ikke kan klare jobbet og chefen er enig i at det rigtige er at stoppe ..

Held og lykke
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sige nej til fleksjob tumnus Spørgsmål ang fleksjob 13 01-02-2017 22:56
Sige nej til fleksjob pga. lav løn? Stuen Spørgsmål ang fleksjob 43 26-07-2012 03:36
Fleksjob i midlertidig stilling Bobbi Spørgsmål ang fleksjob 5 18-04-2012 15:19
Kan man sige sit fleksjob op garage50 Spørgsmål ang fleksjob 15 22-03-2011 17:37
PAS PÅ med at sige fleksjob op bantam Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 14 28-06-2008 19:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension