K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-05-2019, 14:11   #1
Ders35
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2019
Indlæg: 2
Styrke: 0
Ders35 er ny på vejen
Smile Egenbetalt "godkendt" kompetancegivende kursus.

Hej
Jeg har oprindeligt under et jobafklaringsforløb fået godkendt et 6 ugers kompetancegivende kursusforløb. Pga. misforståelse på jobcenteret mht. til prisen for det samlede kursus, bliver jeg kontaktet en uge efter godkendelsen, at der kun kan gives støtte til 1 uges kursus.
Da jeg efter afholdt uge-kursus, spørger jobcentret om muligheden for egenbetaling for resten af kurset, bliver dette afvist i forhold til § 7 i Sygedagpengeloven.
Yderligere praktik er på det tidspunkt ikke planlagt.
Hvad tror I konsekvenserne er, hvis jeg alligevel tilmelder mig kurset med egenbetaling. Jeg kan kun finde noget lovgivning om, at jobcenteret ikke kan kræve egenbetaling for kursus, men ikke noget om frivillig betaling for oprindeligt godkendt kursus. Problemet er tilsyneladende egenbetalingen, og måske jobcenterets fortolkning af kursusdeltagelse i forhold til 6 timers reglen per uge.
Håber på lidt hjælp.
Ders35 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2019, 09:36   #2
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Er du i et rigtigt jobafklaringsforløb eller bliver du udredt på dagpenge??

For hvis du sættes i et rigtigt jobafklaringsforløb, så kommer du jo forbi rehabiliteringsteamet, som skal beslutte hvilke indsatser du skal igennem i løbet af dit jobafklaringsforløb.

Hvis dit kursus står i indsatserne til jobafklaringsforløbet, så er det altså noget du SKAL igennem og kommunen SKAL betale.
De kan ikke bare efterfølgende lave indsatserne om bare fordi de er for dyre.


Jeg vil ikke foreslå dig at tilmelde dig alligevel, da du i værste tilfælde risikerer at miste din ydelse.


Jeg vil foreslå dig at kræve at få det på skrift (som en afgørelse med klage vejleding) at de alligevel ikke vil give dig de 6 ugers kursus, som du var blevet bevilget.

Vil også opfordre dig til at ringe til dukh.dk og spørge ind til hvilke rettigheder du har og hvilke muligheder du har nu.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2019, 11:41   #3
Ders35
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2019
Indlæg: 2
Styrke: 0
Ders35 er ny på vejen
Jeg er i et rigtigt jobafklaringsforløb.
Kurset er ikke skrevet ind i rehabiliteringsplanen.
Kurset var noget jeg selv foreslog sb(4 mdr. efter mødet med rehabileteringsteamet),men jobcentret gik helt med på forslaget, og godkendte det på et afdelingsmøde
Problemet blev så økonomien.
Jeg har ikke noget på skrift, og kan nok heller ikke få det.
Jeg har kontaktet DUKH. De vender tilbage.
Tak til Nørd for svar.
Ders35 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension