K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-05-2019, 08:37   #31
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Det var noget i den stil jeg tænkte.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2019, 11:21   #32
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen


Jeg vil lige fortælle, at jeg har modtaget svar på min klage over min SB..

"Jobcenteret har modtaget din mail af 3. maj 2019 og arbejdsmarkedschef ****** har bedt mig svare påhendes vegne."

Konklusion jeg har fået tildelt en ny sagsbehandler, og at de beklagede (et par gange i brevet over), at jeg ikke havde fået aktindsigt.

Dog har man ikke besvaret alle mine spørgsmål, hvilket irriterer mig lidt. Bør jeg på trods af deres meget flinke respons, alligevel anmode om at jeg får besvaret alle mine fremsendte spørgsmål?

Sidst redigeret af fatternada; 10-05-2019 kl. 11:27.
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2019, 12:27   #33
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fatternada Se meddelelser
Jeg har desværre ingen jeg kan tage med, så det må blive en optagelse.

Jeg troede bare at det var ulovligt at optage uden SB. viden, og at en sådan optagelse ikke kan bruges i en eventuel ankesag, da det ikke er lovligt?
Det er fuldt ud lovligt, at optage fra møder o.l. som man selv deltager i.

Men lad endelig være med at fortælle, at du optager, for så bliver der for alvor problemer.

Min anbefaling er, at man optager, går hjem og lytter optagelsen igennem, måske flere gange, og derudfra sender en mail til sb, hvori man beder denne om, at bekræfte de ting der er aftalt på mødet, og måske beder sb bekræfte specifikke påstande fremsat på mødet.

Når/hvis man har sb's skriftlige bekræftelse burde det ikke være nødvendigt med yderligere bevis for mødets indhold i en evt. retssag.

Det er muligvis ulovligt, at dele en sådan optagelse med andre, som ikke har deltaget i mødet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Efter sigende får man en bedre behandling når man har et vidne med sig, det behøver ikke at være nogen som har forstand på lovgivningen, bare en ven eller veninde eller et familiemedlem eller noget.
Min (og andres) erfaring er, at sagen begynder at køre bedre fremadrettet når man har vist, at man har helt styr på både pligter og rettigheder, og ikke kan køres om hjørner med.
Dette kan gøres, som jeg har beskrevet højere oppe i dette indlæg (mail sb med referat, hvori man beder om bekræftelse), og ved, at klage hver eneste gang sb træder ud over sine beføjelser, kommer med urigtige påstande o.l.

Og ved, at man hver gang der er sket nyt i sagen, f.eks. et møde, beder om aktindsigt "siden sidst".

F.eks. klagede jeg fluks til jobcenterchefen da sb påstod, at jeg ikke kunne søge fp på foreliggende grundlag når hun havde sat gang i en pensionssag.
Jeg fik medhold kort efter at jeg havde fået tilkendt fp.

Citat:
Oprindeligt indsendt af fatternada Se meddelelser
Dog har man ikke besvaret alle mine spørgsmål, hvilket irriterer mig lidt. Bør jeg på trods af deres meget flinke respons, alligevel anmode om at jeg får besvaret alle mine fremsendte spørgsmål?
Ja, hvis det er spørgsmål, som du stadig har brug for, at få besvaret, så skal du bede om svar på dem.
Det kan godt gøres pænt og høfligt. F.eks.: "Mange tak for respons på mine spørgsmål, jeg må dog gøre opmærksom på, at der stadig er et par spørgsmål jeg endnu ikke har fået svar på".

Når du modtager din aktindsigt bør du også tjekke, om alt er med, og ellers bede om, at då det der mangler.
Det er ikke usædvanligt, at få det af flere omgange. Jeg måtte gennem 3 runder før jeg havde fået alt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2019, 12:36   #34
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg synes at du stadig skal sende dit notat om notatet.

Du kan også spørge om hvornår du så kan forvente din aktindsigt.

Hvis de manglende svar er væsentlige så skal du naturligvis klø på, hvis ikke så se tiden lidt an og se hvordan din nye sagsbehandler vil dreje sagen
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2019, 13:04   #35
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
  • Notat til notatet er sendt
  • En tak for respons, og med ønsket om et svar på et ret vigtigt spørgsmål. Sendt tilbage
  • Aktindsigt modtaget

Tak for hjælpen, og jeg håber ikke der bliver behov for mere i denne kategori

God weekend
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2019, 10:57   #36
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Nej, lad os ikke håbe mere af den slags behandling.

Dog er du jo ikke færdig med din sag, man kan vel nærmest sige at du dårligt er begyndt.

Nu skal du i gang med at tygge din sag igennem, læs og forstå alt.
Undervejs skal du være obs. på om der er fejl eller løgne som skal påtales på samme måde som notatet om notatet.

Hvis der findes nogen fejl eller usandheder der har eller kan få betydning for din sag i fremtiden, så skal du markere urigtigheden i et notat, eventuelt henvise til at et lægefaglig person skriver noget andet i et andet dokument og til sidst aflevere notatet med besked om at det skal lægges i sagen.
Alle uvæsentlige urigtigheder skal ignoreres selv om det kan være svært.

God weekend til dig også
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2019, 06:54   #37
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Jeg fik i går svar fra Jobcenterchefen på det spørgsmål, som hele denne lange tråd startede med. Måske svaret kan hjælpe andre i fremtiden, så jeg lægger det ind her:
______________________

Du har spurgt til forskellen er på et "Indsatsparat-forløb" og et "Ressourceforløb" og jeg kan hertil vejledende oplyse, at lovgivningen ikke anvender betegnelsen "indsatsparat".

Borgere, som modtager en ydelse - eksempelvis ledighedsydelse, kontanthjælp eller ressourceforløbsydelse - skal have en indsats, som bringer dem tættere på arbejdsmarkedet. Det er den indsats, de skal være "parat" til at tage imod.

Den beskæftigelsesrettede indsats består af samtaler samt beskæftigelsesrettede tilbud i form af vejledning og opkvalificering, virksomhedspraktik og ansættelse med løntilskud. Den kan endvidere bestå af mentorstøtte samt støtte efter anden lovgivning.
Indsatsen er forskellig fra målgruppe til målgruppe. Borgere, som er tæt på arbejdsmarkedet, skal således have en anden indsats end borgere, som er langt fra arbejdsmarkedet.

Ledighedsydelsesmodtagere skal have en beskæftigelsesrettet indsats, som bringer borgeren tættere på fleksjob.

Et ressourceforløb kan bestå af beskæftigelsesrettede tilbud, jf. ovenfor og en social- og sundhedsmæssig indsats efter anden lovgivning. Ressourceforløbet kan tillige indeholde indsatser, der kan stabilisere og forbedre borgerens fysiske, psykiske og sociale tilstand, med henblik på at borgeren efterfølgende kan deltage i beskæftigelsesrettede tilbud.
____________________
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension