K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2009, 09:50   #1
ditte-br
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
ditte-br er ny på vejen
Fra arbejdsprøvning til godkendelse af flexjob

Hej alle

Jeg er ny her, og har lige et spørgsmål: Jeg skal langt om længe starte i arbejdsprøvning om et par uger. Nu kommer spørgsmålet - Hvad sker der efter man har været i arbejdsprøvning? Hvor længe går der før kommunen evt. tilkender én berettigelse til flexjob? Og får man stadig sygedagpenge i den tid der går inden de afgør det?

På forhånd tak for svar.

Ditte
ditte-br er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 10:03   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
velkommen
Jeg afsluttede min arbejdesprøvning i marts 2009 og kender endnu ikke kommunens indstilling til noget. Så hvis jeg ikke havde søgt en §17 om FP, ja så var der endnu ikke sket noget i sagen overhovedet.
får så stadig sygedagpenge pågrund af §17, ellers var jeg bare gledet ud af systemet.
uden en plan for noget.
det sker desværre for rigtig mange.
så du skal ikke forvente at kommunen bare siger til dig, at nu kommer du på flex.
Derfor har vi dette forum, da de fleste sager kører helt skævt.
Men håber din sag bare kører der ud af

Men ja du får sygedagpenge under en arbejdsprøvning, hvis du modtager dem nu.
nu ved jeg ikke hvor længe du har været på sygepenge.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 10:09   #3
ditte-br
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
ditte-br er ny på vejen
Tak for svar

§ 17 på FP? Hvad betyder det? Mine sygedagpenge udløber reelt her den 30. nov. Ved ikke hvor store chancer der er for at få forlænget? Jeg skal i arbejdsprøvning fra den 9. nov og skal vidst være i arbejdsprøvning i 4 uger. Men hvad gør de så bagefter? Smider en på kontanthjælp eller?

Ditte
ditte-br er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 10:57   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg har søgt førtidspension på en §17. Der skal kommunen tage stilling.

Hvor mange timer skal du være der. Har kommunen selv snakket om flexjob, eller er det et ønske som du selv har.
Jeg kunne dårligt arbejde mere end 5 timer om ugen og min periode var lidt over 8 uger.
Kommunen har skrevet alt er formålsløst, men har ikke gjort noget ydeligere.
så hvad der sker i din sag er meget svært og forud sige, da alle sager er meget forskellige. Men efter 52 uger på sygedagpenge, vil kommunen sikkert stoppe dem og man kan søge om ydeligere 26 uger. Men får som regel en forlængelse, hvis kommunen mener man kan starte på arbejde eller uddannelse derefter.
Men ja 52 uger eller +26 uger efter det hedder det kontanthjælp. Hvis man opfylder kravene til det. Men igen er forskeligt fra sag til sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 17:34   #5
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ditte-br Se meddelelser
§ 17 på FP? Hvad betyder det? Mine sygedagpenge udløber reelt her den 30. nov. Ved ikke hvor store chancer der er for at få forlænget? Jeg skal i arbejdsprøvning fra den 9. nov og skal vidst være i arbejdsprøvning i 4 uger. Men hvad gør de så bagefter? Smider en på kontanthjælp eller?

Ditte
Hej Ditte

Hvis du den 30. november har fået sygedagpenge i 52 uger, så kan de forlænges i 2 x 13 uger. Hvis du allerede har fået dem forlænget 2 x 13 uger, så er det, som udgangspunkt, slut med sygedagpenge.

Såfremt det er slut med sygedagpenge og du ikke er visiteret til fleksjob eller FTP (Førtidspension), ja så har du ret, så er det kontanthjælp.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 17:49   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så simpelt som hr luko skriver det ja sådan kan det være, men du skal selvfølgelig lige være opmærksom på div ting som kan være især på §27 i følge sygedagpengeloven..

Jeg kan ikke forestille mig at de bare lukker for dine sygedagpenge, det lyder jo som om de er i fuld gang med en afklaring læs evt her

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
  Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 18:10   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
desværre er en arbejdsprøvning ikke bare lig med en afklaring.
det burde det så være.
men det fremgår ikke om det et ønske eller om det er kommunen som er indstillet på det.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 20:33   #8
ditte-br
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
ditte-br er ny på vejen
Tak for svar. Kommunen er med inde over mht. arbejdsprøvning. Det har jeg så villet i gang med rigtig længe, men de er bare nogle snøvl. Så reelt er det jo ikke min skyld at jeg først kommer ud nu.
ditte-br er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 22:28   #9
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
for min del, tror jeg kommunen brugte min arbejdsprøvning som en måde at lukke røven på min fagforening, og lukke min sygedagpengesag som de havde smølet med i 2½ år..
jeg kæmper stadig med dem..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 22:50   #10
Tukaer
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Indlæg: 14
Styrke: 15
Tukaer er ny på vejen
Fik lige lyst til at give en kommantar med, er også ny her på K10.

Jeg har i sommeres været 3 månder i virksomhedspraktik, formålet: at afklare min arbejdsevne, herunder funktionsniveau og timetal, målet: at afklare mig til fleksjob...

Det kom der ikke meget ud af...

Har fået endnu en ny sagsbehandler, her for 14 dage siden (4. siden april 09), og har lige anket udsættelsen af forlængelse af sygedagpenge, da jeg nu har været sygemeldt i 52 uger...

Der kan bla. ikke tages stilling til forlængelse pga. manglene lægelige oplysninger, nå ja... det har de også kun haft 52 uger til at indhendte...

Og har fået oplyst at man kan blive afklaret på kontanthjælp...

Men krydser finger for dig, la os håbe det bedste
Tukaer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
efter godkendelse til Flexjob dobar Spørgsmål ang fleksjob 5 18-01-2012 10:37
hurtig Godkendelse Vipse Hvordan forløb det da du søgte fleks? 10 19-09-2011 15:46
Godkendelse til fleksjob Ben k. Spørgsmål ang fleksjob 2 05-01-2011 12:28
Samtykke/godkendelse ayla Alt det andet 2 30-09-2010 21:50
Godkendelse af ressourceprofil Rossi Spørgsmål ang fleksjob 3 18-03-2009 17:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension