K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-06-2010, 17:26   #1
520
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 19
Styrke: 14
520 er ny på vejen
Afslag på pension

Hejsa. Håber der er nogle herinde, der kan give mig de rigtige svar på mine sprøgsmål.. :-) Min sagsbehandler har søgt pension til mig og inden hun søgte, sendte hun mig en Ressourceprofil til mig, som jeg kunne komme med kommetar til, eller bare skrive under og sende til hende igen.. mit spørgsmål er så, er det der står i den Ressourceprofil det eneste pensionsforum får, eller må min sagsbehandler sende andre papir med, som jeg ikke ved noget af..?? har pensionsforum adgang til alle min sagsbehandlers papir, så de kan tage hvad de vil og bruge det mod mig...?? problemet er, at de faktisk ikke har brugt noget af det nye, fra en arbejsprøvning på Reva, hvor der tydeligt står, at de ikke kan finde noget arbejde til mig, som jeg kan klare, selv med hjælpemidler, men det har pensionsforum set stort på og har brugt noget, som ligger næsten 2 år tilbage i tiden, hvor jeg selvfølgelig stod rigtigt dårligt.. og lige et tillægsspørgsmål, er det nok, at sende en E-mail til min sagsbehandler og bede om aktindsigt..?? for den har hun nemlig ikke svaret på..

Mvh. 520
Ps. er næsten 52 år og har næsten arbejdet siden jeg var 16 år, indtil for 3 1/2 år siden, da jeg ikke kunne klare at gå på arbejde mere.. jeg har efter en arbejdsskade, fået konstateret nervesmerter og fedtpudesyndromet i begge mine fødder ( hæle ) hvorved jeg ikke har de stødpuder inde i hælene som tager stød når man går og løber og faktisk går på hælknoglerne når jeg går og kan ikke have strømper og sko på, i mere end max 1 time om dagen og kan gå mellem 30 og 40 meter om dagen og kan max stå op i max 15 min om dagen..
520 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 08:55   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ressourceprofil, skal indeholde det væsentlige fra alle lægepapir og arbejdsprøvninger.

Hertil skal der vedlægges de bilag, som ressourceprofil indeholder.

Har du evt godkendt ressourceprofil, uden det nyeste?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 09:36   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hjertelig velkommen....

Kære 520.

Resourceprofilen er et vigtigt dokument som skal udarbejdes i sammarbejde med dig og din sagsbehandler.

Når du underskriver den GODKENDER du den, så det er meget vigtigt DU kommer med DINE tilføjelser eller meninger FØR du underskriver. Retter evt fejl og misforståelser.

Hvis du er vidende om at resourceprofilen ikke indeholder korrekte oplysninger og du HAR underskrevet skal du stoppe din sag, omgående.
Først når DU er tilfreds med din resourceprofil skal du underskrive den.

Derfor skal du omgående søge aktindsigt hos ALLE, læger,kommunen, Arbejdsskadestyrelsen, speciallæger, hospitaler etc.
Linket finder du under "Nyttige link"

Aktindsigt. Hvis du allerede har forsøgt SKRIFTLIGT aktindsigt skal du ikke spørge den samme person een gang til. Du sender omgående en E-Mail til afdelingen og gør dem opmærksom på at aktindsigt skal modtages senest 10 KALENDERDAGE efter. Det er et lovkrav.

Overskriften på din tråd lyder som om du har modtaget afslag? Hvis, så klag inden tidfristen på 4 uger. VIGTIGT!
Det er der selvfølgelig en grund til.

Bliv her på DIN tråd, så bliver det lettere for os andre at råde.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 12:42   #4
520
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 19
Styrke: 14
520 er ny på vejen
Takker for svar.. :-) Popiae: jeg har underskrevet min resourceprofil med det nye, som var den min sagsbehandler sendte til mig, da hun ville søge

pension til mig.. men mit spørgsmål var, om min sagsbehandler må/kan sende andet med til pensionsforum, som jeg ikke har skrevet under på..?? Phhmw:

Ja jeg fik afslag.. men mest på noget, som ligger næsten 2 år tilbage og som IKKE stod i den resourceprofil jeg fik tilsendt og underskrev.. det belastende

som de har brugt, er fra en rapport fra Reva, for næsten 2 år siden, hvor jeg var til samtale med en psykolog, en lægekonsulent og en socialrådgiver, hvor

de udstillede mig som en løgner og en der ikke gad lave noget, men bare ville sidde hjemme og fise husleje af på det offentlige, der var så mange løgne i

deres påstande og mangler, jeg ringede til alle 3 på Reva og spurgte om de ville være med til et møde igen, så vi kunne snakke tingene igennem, de 2 ville

gerne, men socialrådgiveren ville ikke.. så spurgte jeg hende, om de godt måtte skrive ting i sådan en rapport som ikke passede, uden de skulle stå til

ansvar for det.. ja sagde hun, det måtte de sådan set godt.. jamen hvor er vi så henne.. synes det er utroligt at de gerne må lyve uden de skal stå til

ansvar.. jeg havede lavet en hel masse rettelser på den kopi jeg havde fået, fordi jeg regnede med, at vi skulle mødes igen og jeg ville spørge dem

hvordan de var kommet frem til deres løgne, men det blev så ikke til noget.. så jeg ringede til min sagsbehandler og sagde, at der kom en kopi fra mig

med en hel masse rettelser og da jeg sendte det til hende, skrev jeg i et brev ved siden af, at den rapport med mine rettelser ville jeg have lagt i min

sagsmappe + jeg kraftigt gjorde indsigelse mod rapporten.. det er så fra den rapport, at pensionsforum har taget de fleste af tingene til afvisning, det

eneste de har brugt fra den nye Reva-rapport, at jeg ikke er blevet arbejdsprøvet nok.. men det er jo generelt at de bruger den påstand.. med den sidst

rapport fra Reva, var jeg med 99,9 % sikker på, at pension nok skulle gå igennem. men sådan skulle det selvfølgelig ikke gå.. jeg blev vuderet at en

læge tilknyttet Reva, at jeg måske kunne klare 2 dage af 2 timer i ugen, med afspændningsøvelser og Mindfulness, men kunne kun klare, at komme 1 gang

i ugen til afspændning pga. smerter, men selv det, kunne jeg være med i det hele af.. jeg var så, som afslutning til en samtale med en på Reva og han

kunne sagtens se mine problemer og var godt klar over, at jeg har mange smerte problemer, jeg snakkede så sener med min jobkonsulent på Reva og hun

sagde, at det var en meget fin rapport der var kommet ud af den samtale, så alt i alt, stod jeg rimelig godt med den rapport i hånden, men at de så

faktisk ikke bruger noget fra den Reva-rapport, hjælper mig jo overhovedet ikke.. og jeg er bange for, at en anke ikke går igennem, for når de bruger

løgnrapport fra 1. gang på Reva, har jeg ikke en chance.. det er derfor jeg spørger, om de kan bruge andre papir, end dem jeg har skrevet under på..??

eller min sagsbehandler har sendt den løgnrapport med, uden jeg ved det og hun må det..?? for havde jeg vidst, at de brugt den løgnrapport, så havde

jeg ALDRIG skrevet under på de papir.. for har pensionsforum ikke adgang til den rapport, eller har min sagsbehandler sendt den med uden min viden, så

vil jeg gå hele vejen og anke den og bliver den afvist igen, vil jeg gå rettens vej.. men er meget usikker på, hvordan jeg står.. Undskyld den lange

forklaring.. :-)

Ps. de har også afvist den pga. jeg ikke får hjælp i hverdagen og ikke har hjælpemidler.. men der står i den nye Reva-rapport, at jeg har problemer med at

klare hverdagen, men klarer den efter bedste evne, men han vuderer, at det vil være hensigtsmæssigt at tilbyde mig hjælp i form af hjælpemidler i eget

hjem, med begrundlelse i, at det vil være nemmere for mig at, eksempelvis madlavning og rengøring, funktionerne vil kunne udføres hurtiger og dermed

mindske generende generelt i forhold til smerterne, kan det være hensigtsmæssigt at tilbyde ham (mig) værktøjer til bedre at kunne håndtere dem. men

jeg kender jo ikke noget til systemet og regnede faktisk med, at min sagsbehandler ville/skulle ordne sådan nogle ting.. men faktisk vil jeg helst klare så

meget jeg kan selv uden at ligge andre til belastning, så det kan jeg ikke forstå, at de kan bruge som afslag..?? de skriver også, at de ikke mener der er

sammenhæng i min smerter ( altså de tror ikke på mig ) og så mener de, at når jeg har kammerater der besøger mig og at jeg kan sidde ved en computer

hele dagen, så kan jeg også arbejde.. det med at jeg får besøg + det med computer, har de fået fra løgn-rapporten, men jeg har meget sjældent besøg (

står også i den nye Reva-rapport ) " spinkelt netværk " at jeg sidder foran computeren det meste af dagen, er rigtigt nok, for jeg har kun disse

muligheder, enten ligge i sengen hele dagen, sidde på en stol og kigge ud af vinduet, sidde og se tv, siddee og kigge ud i luften eller op i loftet, eller

sidde ved computeren.. som jeg så har valgt.. der var da masser af ting jeg gerne ville, som at gå en tur hver dag, eller bare i det heletaget komme ud af

lejligheden, men den mulighed har jeg desværre ikke, da jeg pga. smerter som sagt kun kan gå ca 30-40 meter om dagen, jeg kan ikke en gang tjekke

post hver dag, fordi der er mellen 15-20 meter til postkassen hver vej ( har søgt om post til døren mærke ) så alt i alt, så lever jeg faktisk som i et

fængsel i min egne lejlighed..

Skal lige siges, at jeg har være heldig, at jeg stadig er på sygedagpenge, efter ca 3 1/2 år, men kommer jeg på kontanthjælp, er mit liv slut, for så skal jeg

sælge min bil og kan slet ingen steder komme og får heller ikke råd til en bil.. også en grundt til, at jeg er lidt bange for at anke sagen..

Sidst redigeret af 520; 13-06-2010 kl. 13:41.
520 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 13:02   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hej 520, jeg føler med dig.

jeg har lidt samme problem med ikke at blive troet på og det er p.... frustrende..

jeg har ikke så meget hjælp, men jeg vil bare lige bede dig om at skrive dine indlæg med linieskift og afstand mellem teksten, skidt med om det er korrekte linieskift,

men der er en del herinde, deriblandt mig idag. som har svært ved at læse så lang en tekst som står så tæt.

på den måde får du måske også flere gode svar.
held og lykke i kampen.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 13:22   #6
520
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 19
Styrke: 14
520 er ny på vejen
Huldra: Tak.. skal prøve at ændre det.. :-)
520 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 16:27   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg kan ikke finde hoved og hale i hvad det er for en ressourceprofil der tales om.
Der skal kun foreligge en.

Ressourceprofil er en fortløbende profil, hvor alt relevant opdateres, op til hver ny beslutning.

Dvs at det står kronologisk, med start og sidste ny tilsidst.

Har afgørelse været baseret på, gamelt dokumenter, får du forhåbentlig medhild i statsforvaltningen.
I klagen fastholder du selvsagt nyeste.

Alle bilag skal selvsagt vedlægges, nyt som gammelt.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 20:22   #8
520
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 19
Styrke: 14
520 er ny på vejen
Hej Popaie.
Efter jeg har været på Reva her sidst og deres rapport beskrev, at jeg ikke kunne bruges på arbejdsmarket, sendte min sagsbehandler den udarbejdede ressourseprofil i forbindelse med, at hun ville søge pension til mig.. som jeg skal sende tilbage i underskrevet stand og så regner eller tror jeg selvfølgelig, at det er den der bliver sendt til pensionsforum, der står så godt nok, at jeg vil modtage en redigert ressourseprofil, men den har jeg aldrig set.. I den ressourseprofil jeg modtog, står tingene ikke i rækkefølge, men roder rundt i årstal.. så det er åbenbart ikke den der er blevet sendt til pensionsforum, men sikkert den der er redgeret, som jeg aldrig har modtaget.. giver det mening..?? :-)
520 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 21:20   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Jeg kan ikke finde hoved og hale i hvad det er for en ressourceprofil der tales om.
Der skal kun foreligge en.
Det er meget muligt, at det er sådan det burde være, men her i kommunen kan man også godt have flere rp'er.

Da jeg havde underskrevet min første rp viste sagsbehandleren mig hvordan hun afsluttede den på pc'en, sådan at der ikke kunne skrives mere i den.

Eftersom jeg på det tidspunkt "kun" blev tilkendt fleks, spurgte jeg, om ikke det var meningen, at der skulle "bygges videre" på rp'en, hvis der kom nyt i sagen på et senere tidspunkt.

Dertil fik jeg det svar, at så starter man en ny rp, og hun bekræftede mig i, at en borger på den måde godt kan ende med at have flere rp'er.

Altså, man starter en ny rp når der skal træffes en ny belsutning.

Min 2. rp førte til en fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 21:29   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
520, som andre har anbefalet dig skal du se at få anket det afslag, medmindre det er mere end 4 uger siden du har modtaget det, for så er fristen overskredet.

I anken skal du henvise til, at afslaget er givet på baggrund af gamle (forældede?) oplysninger, og vedlæg så en kopi af den nye rp, som dokumentation for at meget er ændret siden din første rp.

Jeg har selv været gennem en arbejdsprøvning på et beskyttet værksted, hvor jeg følte mig behandlet som værende totalt og aldeles fuld af løgn. Jeg blev behandlet som om at jeg kun havde "ondt i livet", til trods for fremvisning af speciallægeerklæring der dokumenterede mine påstande.

Da jeg senere fik aktindsigt kunne jeg se, at det var den henvisende (eller hvad det nu hedder) sagsbehandler, der havde løjet om mine helbredsoplysninger, og oplyst arbejdsprøvningsstedet om, at jeg ikke fejlede noget.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forskel på afslag på pension kbh Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 14-06-2012 22:19
Ved afslag på pension. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 14-07-2010 22:52
Afslag på pension ! lunamaria At søge førtidspension 44 23-11-2009 21:46
afslag på pension igen rolle Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 23-08-2008 15:13
Afslag på forhøjelse af pension.. jannie61 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-03-2008 02:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension