K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-07-2013, 15:39   #11
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Helenekr, nu har jeg flere gange set dig omtale en eller anden pjece - hvad er det for en? Jeg har ikke modtaget nogen papirer eller lign. så er da nysgerrig hvis der findes sådan en, der evt. kunne kaste lidt klarhed over sagerne?
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2013, 19:10   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Min pjece er fra 2008 - jeg fik den da jeg blev førtidspensionist af min sagsbehandler.

Der står: Førtidspensionist - hvilken vej skal jeg gå.

Så står der hvad man kan søge hjælp til (§100)

Og hvor man henvender sig, hvis man vil søge hjælp i hjemmet, have ledsagerordning, har brug for hjælpemidler ect.

Hvor man kan gå hen hvis man føler sig ensom

Hvad man må hvis man vil arbejde, og hvad man må tjene ekstra

Værd at vide hvis man vil ind på en uddannelse

Hvornår er det formue og hvornår er det indtægt

Boligsikring

Hvad man har ret til fx Buskort, DSB, og andre besparelser hvis man er førtidspensionist som museer, biograf, svømmehal mm

Og så er der et par kategorier mere, jeg ikke lige kan huske. Og så er der en masse adresser og telefon numre til fx Ældresagen, telefon rådgiving, Sinds rådgivning, mødesteder osv. Og så er der et direkte telefon nummer til min sagsbehandler.

Sidst redigeret af Ninja; 23-07-2013 kl. 19:14.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2013, 22:38   #13
Blueeyez
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2013
Indlæg: 23
Styrke: 12
Blueeyez er ny på vejen
For mig at se er det at tage en uddannelse blot at vise overfor kommunen at man kæmper for sit liv og ikke bare sidder og er negativ over ens situation.
Der er trodsalt en del hjerne gymnastik i det og at holde hovedet beskæftiget er en god ide :-)

Jeg er ikke selv ftp endnu, men er ved og få det bevilliget og håber virkeligt det sker i år! :-)
Blueeyez er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2013, 23:34   #14
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Man har lov at have fritidsinteresser, og om de foregår i afmålt mængde på en skolebænk er der formodentlig ikke nogen der kan have ondt af.
Man kan selvfølgelig altid spørge sin sagsbehandler om det er noget problem at man går til undervisning på aftenskole.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2013, 20:20   #15
Victorius
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Lokation: Herning
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Victorius er ny på vejen
Har lige haft en masse ting jeg sku ha styr på, så har ikke haft tid til at kunne følge med her. Men, ska' læse, dansk,engelsk,psykologi, samfundsfag(Ikke fordi jeg har lyst) Da jeg godt vil ind på pædagogseminariet i århus.

Men da jeg bor alene, og ska flytte sammen med min kæreste til jul(slutningen af året) vil min pension self. blive sat ned

Ville godt læse på Flex HF, da jeg ikke er den type der står op og kan "lide" at være i skole heletiden.

Desværre ved jeg ikke om kommunen skal indblandes eller ej..
__________________
Nogle gange må man sku bare til at gøre ting for sig selv som andre ikke vil
Victorius er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2013, 20:55   #16
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Victorius Se meddelelser
Har lige haft en masse ting jeg sku ha styr på, så har ikke haft tid til at kunne følge med her. Men, ska' læse, dansk,engelsk,psykologi, samfundsfag(Ikke fordi jeg har lyst) Da jeg godt vil ind på pædagogseminariet i århus.

Men da jeg bor alene, og ska flytte sammen med min kæreste til jul(slutningen af året) vil min pension self. blive sat ned

Ville godt læse på Flex HF, da jeg ikke er den type der står op og kan "lide" at være i skole heletiden.

Desværre ved jeg ikke om kommunen skal indblandes eller ej..
Kommunen SKAL indblandes... det vil i hvert tilfælde kunne give kæmpe bagslag ikke at gøre det.

Min tidligere kommentar handlede om et, måske to fag, sådan lidt for sjov...
Men du ser jeg din plan være meget mere målrettet.
Ud over at din pension bliver nedsat når du flytter til kæreste, kan du også risikere at man begynder at se på din arbejdsevne hvis du efter kort tid på pension går i gang med regulære studier.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2013, 20:36   #17
Victorius
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Lokation: Herning
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Victorius er ny på vejen
Måde den HF flex jeg godt vil ha ska være, når jeg ska ha de 3 fag, er at de blir taget over 2-3år, måske dansk alene( da jeg ikke har en skid styr på det!)
Engelsk og samfundsfag måske samlet, eller hver for sig.

Da jeg allerede arbejder 5-6timer om ugen og har gjort i 8måneder, så vil de kunne se at min arbejdsevne er meget stabil på det område og ikke ville kunne klare mig.

Men ja, jeg ska passe på med det hele
__________________
Nogle gange må man sku bare til at gøre ting for sig selv som andre ikke vil
Victorius er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2013, 20:40   #18
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det jeg tror du overser er det nye med at alle kan revurderes hvis kommunen skulle få lyst.
Og med de nye regler for fleksjob kunne det jo godt være det du blev vurderet til, hvis din arbejdsevne er stabil.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2013, 12:00   #19
Victorius
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Lokation: Herning
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Victorius er ny på vejen
Allerede da jeg fik den, for et år siden. Der fik jeg afvide den sku revuderes inden de næste 2-5år. Men jeg har Muskelsvindsfonden ind over det, så jeg ser det ikke som et kæmpe problem med den revudering, for det var muskelsvindsfondens læger/sagsbehandler der fik førtidspensionen godtkendt i sin tid.
__________________
Nogle gange må man sku bare til at gøre ting for sig selv som andre ikke vil
Victorius er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2013, 14:26   #20
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Victorius Se meddelelser
Allerede da jeg fik den, for et år siden. Der fik jeg afvide den sku revuderes inden de næste 2-5år. Men jeg har Muskelsvindsfonden ind over det, så jeg ser det ikke som et kæmpe problem med den revudering, for det var muskelsvindsfondens læger/sagsbehandler der fik førtidspensionen godtkendt i sin tid.
Hmm det skal stå på din førtidspensionsafgørelse hvornår den skal revurderes...

Står der ikke nogen dato eller årstal på den afgørelse....ja så skal din sag ikke revurderes...

Så det kan ikke være imellem 2 og 5 år den skal revurderes....det er enten eller...enten 2 år, 3 år, 5 år.....

Så kig du på din afgørelse og find helt præcist ud af hvornår sagen skal revurderes....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension