K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2012, 14:56   #21
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Vel talt, GentleGiant :-)

Det er ulykkeligt nok, at man af heldbredsmæssige årsager ikke er i stand til at tilbagebetale...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 15:39   #22
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Hmmm...er lidt ked af at være med til at "stjæle" trådstarters tråd.

Og mindst lige så ked af at være del af en "ikke særlig hyggelig"-tone.
Er jo typen fra flinkeskolen der rigtig gerne vil at alle er glade...

Og ved også at det rent faktisk ikke nytter at blive ved at skrive frem og tilbage for vi to har jo hver sin opfattelse af lige den her problemstilling....altså igen GENERELT og ikke møntet på trådstarter.

Men der ligger altså ingen generel retningslinje på K10 der siger at man KUN må blande sig i debatten hvis man er enig eller har samme indstilling til tingene.

Og kender Iså ikk det der med at man læser en respons/et indlæg og tænker ...aiiii jeg BLIR lige nødt til at sige bla bla bla for SÅ forstår de sikkert hvad jeg mener.

Jeg gider ikke føle at jeg bliver opfattet som en der prædiker moral der skræmmer andre..den magt tror jeg dog trods alt ikke jeg har.
Men jeg har en holdning og den har jeg lov at give udtryk for -også i en debat her! Så længe det er i en god og ordentlig tone.
Og i forhold til kronologien som du anfægter så henviser jeg liiiiige til den sætning i trådstarters indlæg som lød citat: "Har faktisk allermest lyst til at ringe til Skat - måske indgå en aftale om et mindre beløb hver måned i måske 20 år frem :-)
Det var DEN der udløste mit lille pip ...og flere gjorde obs på at man ikke bare fik eftergivelse og siden har jeg så IKKE kommet med nye "moralske opstød" ...tvært i mod har jeg prøvet at udtrykke at de der har reelt grundlag for at søge eftergivelse skal gøre det, og de der ikke har skal lade være...det kan vel for pokker ikke anspore nogen der hører til den første gruppe, til at lade være???

Øv nå ...alt dette er så skrevet i bedste mening og i bedste tone og ikke for at opildne til yderlig debat eller gøre nogle ked af det og da SLET ikke for at give nogen dårlig samvittighed eller andet negativt...
:-) herfra
__________________
Fra Siv
Med felxjobbevilling siden 12/12 2011

Vær opmærksom på dine tanker...de er starten på dine handlinger
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 18:06   #23
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Siv Se meddelelser
Hmmm...er lidt ked af at være med til at "stjæle" trådstarters tråd.

Og mindst lige så ked af at være del af en "ikke særlig hyggelig"-tone.
Er jo typen fra flinkeskolen der rigtig gerne vil at alle er glade...

Og ved også at det rent faktisk ikke nytter at blive ved at skrive frem og tilbage for vi to har jo hver sin opfattelse af lige den her problemstilling....altså igen GENERELT og ikke møntet på trådstarter.

Men der ligger altså ingen generel retningslinje på K10 der siger at man KUN må blande sig i debatten hvis man er enig eller har samme indstilling til tingene.

Og kender Iså ikk det der med at man læser en respons/et indlæg og tænker ...aiiii jeg BLIR lige nødt til at sige bla bla bla for SÅ forstår de sikkert hvad jeg mener.

Jeg gider ikke føle at jeg bliver opfattet som en der prædiker moral der skræmmer andre..den magt tror jeg dog trods alt ikke jeg har.
Men jeg har en holdning og den har jeg lov at give udtryk for -også i en debat her! Så længe det er i en god og ordentlig tone.
Selvfølgelig har alle lov til, at have en holdning. I nogle tilfælde syntes jeg bare man skal huske lidt på den der gode gamle "hvis man ikke har noget godt at sige, så...".
Og når man så hopper ind og begynder at snakke om moral og etik, så kan det hurtigt virke som fordømmende og nedsættende. Også selv om man måske ikke retter det direkte mod trådstarter.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Siv Se meddelelser
Og i forhold til kronologien som du anfægter så henviser jeg liiiiige til den sætning i trådstarters indlæg som lød citat: "Har faktisk allermest lyst til at ringe til Skat - måske indgå en aftale om et mindre beløb hver måned i måske 20 år frem :-)
Det var DEN der udløste mit lille pip ...og flere gjorde obs på at man ikke bare fik eftergivelse og siden har jeg så IKKE kommet med nye "moralske opstød" ...tvært i mod har jeg prøvet at udtrykke at de der har reelt grundlag for at søge eftergivelse skal gøre det, og de der ikke har skal lade være...det kan vel for pokker ikke anspore nogen der hører til den første gruppe, til at lade være???
Problematikken ligger i, at nogen kan føle sig usikker i hvilken "gruppe" de nu ligger i. Har man bare en lille smule dårligt selvværd eller angst, så kan nogen hurtigt komme til, at tvivle på om de nu bare er til besvær for samfundet eller om de virkelig kan tillade sig, at ansøge om det.
Det er slet ikke op til os, at lege smagsdommere om den slags. Det skal SKAT nok selv finde ud af, om der er grundlag for eftergivelse. Så jeg syntes ingen skal afholde sig fra, at ansøge, hvis de selv mener de er berettiget til det.
SKAT skal nok sørge for, at sortere dem fra der har for god en økonomi til både nedsættelse eller hel eftergivelse.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Siv Se meddelelser
Øv nå ...alt dette er så skrevet i bedste mening og i bedste tone og ikke for at opildne til yderlig debat eller gøre nogle ked af det og da SLET ikke for at give nogen dårlig samvittighed eller andet negativt...
:-) herfra
Jeg vil dog gerne sige tak for, at du fremlægger din side af sagen her. Jeg har måske gået lidt hårdt til dig, men det har været ud fra min overbevisning om, at jeg godt tror du har kunnet tage det.
Jeg håber ikke det har været for nærgående og jeg skal da også være den første til, at indrømme, at noget af min harme har gået på en generel "ondt i røven" tone der til tider er gennemgående i visse indlæg, som du så bare har kommet til, at stå lidt for skud for.
Jeg er generelt også ganske godmodig af mig, så så meget har vi da tilfælles.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 20:31   #24
MissSwitchie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2010
Indlæg: 43
Styrke: 15
MissSwitchie er ny på vejen
Ja Siv, jeg er da også meget ked af du stjal min trådstart

Men nu kan jeg sige dig, at SELVOM jeg skulle betale 200 kr af om måneden, så kommer jeg UNDER, det beløb som der selv er sat af skat! Der er nok en eller anden mening med, at Skat har lavet sådan beløb.

Men jeg kan også fortælle, at jeg har været i løbende kontakt med Skat nu, og de kan IKKE bare starte en afbetaling nu - for de ville gerne have jeg skulle prøve søge hel/delvis eftergivelse først. Kan det ikke lade sig gøre, så finder vi ud af et beløb ( på måske de 200 kr pr måned en masse år frem - og som højt sandsynligt aldrig nogensinde kommer til at ramme 0 - over halvdelen af mit studielån er rene renter)

Jeg havde bare allermest lyst til at smide håndklædet i ringen - istedet for, oveni alt mit psykiske, at gå og tænke på om de nu kunne finde på at indeholde hele min ftsp indtil alt var betalt, eller give mig sådan et højt beløb jeg ikke kunne afbetale det. Så derfor! Derfor var det nemmere at leve på sulte grænsen, end det var at døje med Skat hængende over hovedet. For jeg er meget svag, så kan ikke klare mere tumult nu ( og specielt ikke efter en kamp med systemet i næsten 11 år)

Jeg har tænkt mig søge, så jeg evt snart kan komme igang med enten afbetale, eller få eftergivelse.

Da jeg tog mit studielån var rent faktisk for at kunne blive til noget for pengene, få et job som kunne afbetale mit lån. Men desværre blev det ikke sådan, og nu efter 11 år på kontanthjælp - hvoraf de 4½ år er som alene forsørger - det har bare trukket tænder ud! ( og er det egentlig ikke bank nok oveni hovedet ?)

Før jeg fik min datter, der havde jeg omkring 250 kr tilbage til hele måneden efter husleje og medicin var betalt - og det havde jeg af den grund, at jeg aldrig fik søgt kommunen om tilskud til evt medicin, for jeg var faktisk alt for syg til at varetage den opgave.

Men som Gentle Giant skriver, så skal Skat nok sortere dem fra der har en bedre økonomi ( og ud fra de udregninger de havde på mig på Skat, så var der nok også en grund til de sagde, at muligheden for eftergivelse var der)

GentleGiant - Jeg modtog brevet fra Skat idag, lige præcis med de der eftergivelses papirer du havde været sød lave et link til Jeg fik så bare et brev med, hvor Skat skrev de havde været i telefonisk kontakt med mig og en opgørelse på hele lånet.
MissSwitchie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 22:01   #25
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MissSwitchie Se meddelelser
over halvdelen af mit studielån er rene renter
Netop, derfor er et studielån ikke "blot penge, der er lånt OG brugt".

MissSwitchie, du ønskes den allerbedste udgang vedrørende din studiegæld efter alle de drøje år, du har været igennem.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 02:33   #26
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MissSwitchie Se meddelelser
GentleGiant - Jeg modtog brevet fra Skat idag, lige præcis med de der eftergivelses papirer du havde været sød lave et link til Jeg fik så bare et brev med, hvor Skat skrev de havde været i telefonisk kontakt med mig og en opgørelse på hele lånet.
Først og fremmest, held og lykke med ansøgningen, jeg er sikker på, at dig og SKAT nok skal finde ud af det bedste for dig.

Det jeg godt kan lide med pdf udgaven af det ansøgningsskema, som du også har fået tilsendt, er at man kan skrive alle ting og tal ind på computeren og så skrive det ud bagefter. Så slipper man for, at tingene ikke står klart og tydeligt... i hvert fald hvis man har en håndskrift som jeg har.
Især begrundelsesafsnittet (hvor man skal skrive hvorfor man ansøger) kan være problematisk at få afpasset ordentligt hvis man nu vil skrive en masse og måske ikke har en håndskrift, som passer godt ind i det format.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Eftergivelse af SU-Lån Tsobo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 24-01-2013 20:20
Ansøgning om eftergivelse MissSwitchie Dit og Dat 26 20-08-2012 09:12
Eftergivelse af su-lån skyggepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 29-06-2012 18:20
Eftergivelse... mimse Dit og Dat 11 11-05-2008 16:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension