K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2009, 15:43   #11
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nej journalistiken handler om at vise invandrerne fra en ondskabsfuld vinkel igen, det er der ingen tvivl om... os andre "spøgelses-borgere" ser de ikek aligevel, men det er også os det kommer til at gå ud over, hvis de nu skal til at hetse førtidspensionsreglerne.

Det er tydeligt af det svar den politiker giver, at det ikke er invandrer-FP'erne der skal ses på, nej det er førtidspensioner generelt igen, og at de bliver strøet rundt i DK som var de nytårs-konfetti...

Er snart ved at være træt af invandrere... ikke fordi jeg har noget imod dem, men fordi de konstant stjæler hele billedet fra alle os andre... er der for læmpelige regler, så er det invandrerne... er der fattige, så er det invandrere i enkelt værelser med syv unger der vises osv. osv. osv. Man skulle tro, at danskerne nogen gange tror, at de eneste på overførselsindkomst i DK er invandrere, om så det er FP'ere, Kontanthjælpsmodtagere whatever...

...og vi skal så behandles efter Mor-Pia-regler....
  Besvar med citat
Gammel 22-02-2009, 17:15   #12
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Citat:
Er snart ved at være træt af invandrere... ikke fordi jeg har noget imod dem, men fordi de konstant stjæler hele billedet fra alle os andre
Har det på nøjagtig samme måde...
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2009, 18:47   #13
Flextossen
Føler sig hjemme på K10
 
Flextossens avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Køge kommune
Alder: 65
Indlæg: 27
Styrke: 16
Flextossen er ny på vejen
Nu må i ikke misforstå dette indslag....JEG er på ingen måde racist, selvom det godt kan lyde som om....








Måske det netop er på grund af indvandrerne at de går så højt op i om vi nu også skal have den førtidspension ????????.

Kan man nyde, fra det danske samfund, hvis man ikke har ydet en indsats for det ??????.

Jeg ved,at i mange indvandrerfamilier, i "gamle" dage" ( 70 erne - 80 erne), hvor kun manden arbejdede, og konen gik hjemme og fik kontanthjælp imens hun passede børn og hjem, så måske er de bare vågnet op, ude i kommunerne, og vi skal jo i følge de internationale konventioner vi har underskrevet, behandles lige allesammen, så de "indfødte" danskere bliver i samme sag "mistænkeliggjort" og heglet igennem diverse aktiveringsforsøg, men vi kan jo ikke bare sige : Mig ikk forstå ???, vel ???

Jeg må sige at tanken om at indvandrerne er " skyld" i hele denne "forsørgelsesgrundlag`s reform" har strejfet mig, da jeg igennem mange år har en rimelig god erfaring med "indvandrer" specielt fra "østen", og der er der som bekendt IKKE noget der hedder kontanthjælp, men hvis de rejser 7000 km,....vupti, så er der kontanthjælp.....

Og jeg kan ved gud ikke se at det er den danske stat`s problem, at forsørge andre staters medborgere,som ikke kunne drømme om at yde noget som helst for det danske samfund, men tage sig godt af deres egne og sørge for at de får et godt liv på trods af sygdom....det har de da fortjent, for de er efterkommere af de mennesker, der har sørget for at vi har det samfund vi har idag !!!!!!!!!.


Det var hårde ord, men måske jeg har taget fejl ????, det kan kun politikerne inde på "borgen" svare på, og de siger jo som bekendt ikke noget når talen går omkring indvandrer, måske de er bange for at tage spørgsmålet op, om alle de "forsørgelseskonventioner" de har underskrevet i tidens løb.


Flextossen....som BESTEMT IKKE er racist.
Flextossen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2009, 19:04   #14
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Flextossen Se meddelelser
men vi kan jo ikke bare sige : Mig ikk forstå ???, vel ???
Hvorfor dog ikke ? - Jég fatter da ikke en pind !
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2009, 19:09   #15
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Kan man nyde, fra det danske samfund, hvis man ikke har ydet en indsats for det ??????.
Hvis man opfylder de krav der stilles i henhold til love og regler som er gældende i Danmark for en ydelse så kan jeg egentlig ikke se at der skal gøres forskel på folk...
Hvis der skal gøres forskel på folk så må der laves nogen love som klart beskriver hvor der skal gøres forskel og hvad forskellen skal være... det andet er noget luskeri ind af bagdøren...

Og jeg tilslutter mig koret der bare er såååå træt af at indvandrere fylder så meget i debatten... synes egentligt der er en masse ting der er mere vigtige
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2009, 19:26   #16
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
kunne jo være man skulle prøve

mig nemlig helle ik`forstå

Er bestemt heller ikke racist der er også indvandrer som gør en masse for at integrere sig og som er dejlige mennesker, men det er jo heller ikke dem der fylder men nærmere beriger vores samfund.
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2009, 19:42   #17
Kohai
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 132
Styrke: 16
Kohai er ny på vejen
Det handler jo også om at vi har taget imod en meget stor gruppe ressourcesvage indvandrere. Folk der, for nogens vedkommende, ikke har en kulturel og uddannelsesmæssig baggrund der gør at de kan begå sig som produktive borgere. Der er indvandrere og flygtninge som kan og vil arbejde. Nogen får lov. Andre gør ikke. Men rigtig mange er fanget i klientliggørelse og fastholdes af den syge kultur i "behandler"-systemet. Selvfølgelig koster den store grupper indvandrerer uden for arbejdsmarkedet. Selvfølgelig er det medvirkende til at forringe systemet/ydelserne for os alle. Men det er nu ikke primært indvandrenes skyld. Det er de politikere der ikke har ført en fornuftig invandrings- og integrationspolitik op igennem 80'erne og 90'erne - det er deres skyld. Nu står vi med en opgave som kun løses på en måde: op med skatterne eller sænk det offentlige serviceniveau. Så må man så vælge om man vil det ene eller det andet. Nogle prøver at sænke niveauet kun for indvandrere, og ja det rammer også "danskere". Det er en svær problematik - som det er ikke er nogen entydig "rigtig" løsning på.
Kohai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2009, 19:52   #18
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Der mangler en graduering i disse sager, f. eks. hvor mange af disse ftp'er der tilkendes gr. psykiske traumer efter krigsskader blandt civile mange endda blandt nær familie.Hvis de som flygter via FN derefter ender her i Danmark som flygtninge er de en kvote Vi har accepteret i FN. Dem vi tager ind som flygtninge er det uanstændigt vi kalder snyltere, når danske penge er investerede i våbenproduktion, tjener vi på deres ulykke og er derved måske medskyldige i situationen.
Når Vi tager et ansvar, bør man tage det sure med det søde, den fine "humane" tilgang med den belastning det er at behandle krigsskader. Vi har samme ansvar for at hjælpe disse mennesker og krigsofre, som for de danske soldater vi sender ud for , ellers er de danske tab forgæves hvis vi ikke selv opfører os humant for dem vi har taget ind.

At lægge indvandrere for had gr. udgifter er som at lægge os syge, fleksjobbere og pensionister ud som syndebukke, der er de samme procedurer for behandling af dem og os omkring tilkendelser og dokumentation. Det her er bare en opdeling i klasser baseret på social status, ikke social position. Hvis denne opdeling ikke synliggøres, ender vi som et samfund som det tyske i starten af 30'erne, sårbart for ekstremisme mod højre og uden empati for andre end en "pseudeherrerace" nemlig dem der er i arbejde. De flygtninge og "indvandrere" der ikke vil være i arbejde har samme problemer som de danske der måtte vælge ikke at ville, nemlig cirkus jobcenter hvis de vil have forsørgelse fra andre end ægtefællen.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at alle flygtninge relaterede udgifter burde dækkes af en FN fond, som skulle financieres af alle medlemslande. Det ville tilskynde til at undgå flygtningestrømme til lande med højest leveomkostninger, og måske endda beholde dem i regionen de flygter fra og dermed i nærheden af deres familier og netværk. De omkostninger til opbygninger af infrastruktur for at bære dette kunne være en del af denne financiering, som kunne gives i naturalier, så moderne teknologi kunne anvendes til løsning af vandrensning osv. og vi samtidig kunne bedre levestandarden i området mht. til sygdomsbekæmpelse og beskæftigelse. De lande der så fører krig skulle på en rødliste som betaler forøgede bidrag til den fond, evt. beslaglæggelse af midler fra de opponerende krigsførende i borgerkrige. Det ville så være et "incitament" til enten at bilægge stridigheder på fredelig og måske endda demokratisk vis, eller søge international hjælp til samme.

Endnu et idealistisk "input"

mvh Nøvsen

Sidst redigeret af Neurosmølf; 22-02-2009 kl. 19:53. Årsag: tilføjelse
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2009, 20:52   #19
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kohai Se meddelelser
Det handler jo også om at vi har taget imod en meget stor gruppe ressourcesvage indvandrere.
Præsis! - Der er en forklaring. - Derfor er det forkert at sætte spørgsmålstegn ved om tildelingen af førtidspension er korrekt.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2009, 02:57   #20
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af J.B. Se meddelelser
Præsis! - Der er en forklaring. - Derfor er det forkert at sætte spørgsmålstegn ved om tildelingen af førtidspension er korrekt.
Hvis 33% af indvandrerkvinderne mellem 40 og 64 er på førtidspension, så er der noget der skurrer i mine ører

Her er lidt mere om det:

http://www.berlingske.dk/article/200...ark/704030061/
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indvandrere fanget på førtidspension sniffeline Politik og Samfund 25 15-02-2011 00:36
Indvandrere stormer på førtidspension zuza Politik og Samfund 11 12-08-2008 16:31
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension