K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-03-2010, 14:20   #1
Michael6400
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2010
Indlæg: 49
Styrke: 15
Michael6400 er ny på vejen
Unhappy Raskmeldt / kronisk depression mv.

Kære alle sammen,

Jeg orker ikke at fortælle hele min historie, men vil kort fortælle at jeg har været sygemeldt i 52 uger på grund af depression.

Min psykiater stillede følgende diagnoser:

Z62.0 Utilstrækkelig forældreopsyn og kontrol i forbindelse med opdragelsen.
Z62.2 Opdragelse på institution i forbindelse med opdragelsen.

F61.0 Forstyrret personlighedsstruktur, blandet type.
F40.2 Enkeltfobi - fobisk angst i særlige situationer.
F33.0 Periodisk depression, p.t. af lettere grad.
F34.1 Dystymi (kronisk forstemningstilstand af depressiv type af flere års varighed)

Kommunen har siden indhentet flere statusrapporter. Der er gået tid med at finde den rigtige mængde medicin. Jeg var kun til møde med psykiateren en gang månedligt. Da jeg sidst havde et møde med ham, havde jeg en god dag. Måske har det givet ham indtrykket at jeg var rask nu ?!!!!

Ved seneste indhentede statusattest, skrev han sidst:

"MP skønnes fremover at ville kunne profitere af at arbejde i et ikke for stressende miljø med et overskueligt antal medarbejdere, for ikke at provokere hans evasive og paranoide personlighed for meget"

På baggrund af det, har Sønderborg Kommune nu raskmeldt mig pr. 1. april 2010, hvilket han i statusattesten også har skrevet.

Jeg er kommet med indsigelser, men de er blevet blankt afvist!

Jeg aner nu ikke hvad jeg skal stille op. Ud og finde et arbejde, hvor de tar' hensyn? Hvad gør jeg med de kloges beslutninger. Affinder mig med det?
Michael6400 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 15:08   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du er nok lige præcis faldet for kommunernes nyeste politik - depression kan holdes nede via arbejde, når den akutte fase er overstået...

Det er svært at rådgive hér, hvis din psykiater ikke er med på din side og det er denne der har givet grønt lys for, at du nu er rask nok til at forsøge dig med et arbejde.

Har du prøvet at fortælle din psykiater, at du ikke føler dig klar nok endnu?
Alternativt kunne du ringe og få en tid hos psykiateren, hvor du måske fortæller at du er raskmeldt pr 1 April og stadig ikke føler dig rask nok....

Hvis du har været dette igennem og psykiateren står stejlt, jamen så er der ikke ret meget andet du kan gøre, end at forsøge dig med et arbejde. I den forbindelse ville jeg så - hvis jeg var dig, få min egen læge med indover og fortælle om problemstillingerne, så du evt kan blive sygemeldt hvis det skulle gå helt galt med forsøget/arbejdet...

Kommunen er ligeglade med diagnoserne, de kigger KUN på arbejdsevnen.

Hvor er du henne økonomisk? Kontanthjælp, sygedagpenge....eller?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 19:56   #3
Michael6400
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2010
Indlæg: 49
Styrke: 15
Michael6400 er ny på vejen
Kommunerne er hensynsløse - beklager mit sprog. Jeg har hørt at de har en økonomisk interesse i at raskmelde folk. Tilmed er nogle begyndt at betale sine ansatte bonus for at få folk ud af sygedagpengesystemet!

Min raskmelding resulterede i et selvmordsforsøg. Jeg vedlægger et link til tråden.

Jeg undskylder for mit temperament, men kan ikke tolerere tanken om at en eller anden kælling på Sønderborg Kommune har fået penge for at raskmelde mig. Tanken er helt præcist "Hvad var mit liv værd i kroner og ører?". selvom jeg stadig er i live.

Link til udsnit fra Ude og Hjemme fra uge 17:
http://www.hawkeyes.dk/diverse/dagpengesag.jpg

Link til anden tråd:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=12147
Michael6400 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 20:15   #4
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være
 
Jessicas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Jessica er ny på vejen
Jeg fatter overhovedet ikke din kommunes/sagsbehandlers opførelse.

Jeg sender dig masser af
__________________
Mvh. Jette
Førtidspensionist per d. 1/8 2010.
Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Syg - Raskmeldt for at komme på ferie. Hmm ellas Spørgsmål ang fleksjob 20 24-07-2013 20:50
Fra sygemeldt til raskmeldt, på ledighedsydelse energizer Spørgsmål ang fleksjob 6 05-10-2012 14:58
Kronisk depression kisser72 Alt det andet 4 13-01-2012 01:13
raskmeldt men syg bo christensen Alt det andet 9 08-12-2010 18:34
uwe demsat -syg men raskmeldt af jobcenter slagelse buster Din historie 3 18-09-2009 12:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension