K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2013, 16:03   #1
Træsort
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Træsort er ny på vejen
BA giver mig ret til fleksjob.

Hej K10.

BA har ændret min kommunes afslag på fleksjob af April 2012. De giver mig enstemmigt ret til fleksjob og jeg har da også netop modtaget en bevilling af fleksjob som er dateret med tilbagevirkende kraft til April 2012, af min kommune. Min sagsbehandler mener, at eftersom jeg er visiteret efter 2012 reglerne, så er jeg kun berettiget til kontanthjælp, da ledighedsydelse er en ydelse som kun kan opnås imellem 2 fleksjob. Jeg mener, at jeg fra nytår har ret til ledighedsydelse efter aktivlovens §74a stk.3. Har jeg misforstået, at det kun er "ansatte" i eksisterende fleksjob, som kan behandles efter de gamle regler?
Jeg vil desuden søge økonomisk kompensation for den tid sagen har kørt i BA. Jeg har ikke haft nogen lønindtægt i hele perioden. Jeg mener jeg har ret til ydelserne bagud eftersom BA ændrer kommunenes afslag på fleks og der ikke har været opdateringer i sagen, da vi begge har afvendtet BA's afgørelse. Spørgsmålet er hvilke ydelser jeg så er berettiget til med tilbagevirkende kraft? Havde kommunen bevilget mig fleksjob i April 2012, så havde jeg været berettiget til "særlig ydelse (aktivlovens §74i som er ophævet)" og efter min mening ledighedsydelse fra nytår. Har jeg ret til ydelserne bagud og er jeg berettiget som beskrevet?
Tak for et iøvrigt fremragende og lærerigt forum, her på k10

Træsort
Træsort er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 16:28   #2
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
TILLYKKE!!
Kan desværre ikke hjælpe med noget konkret, men der skal nok komme andre kloge hoveder på banen..
Sanne
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 16:55   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Selvfølgelig er du som alle andre ledige fleksjobbere berettiget til ledighedsydelse....bare på kontanthjælps niveau....

Dette er du fra efter nytår....

Med hensyn til tiden før.....hvis du ikke har fået noget fra du blev visiteret til fleksjob.....ja så burde du kunne få særlig ydelse med tilbagevirkende kraft...

Så du skal sætte dig ned og forfatte et brev til kommunen.....hvor du skriver at du efter de nye regler som er kommet d. 1/1-2013 er berettiget til ledighedsydelse som alle andre ledige fleksjobbere....bare på kontanthjælps niveau...

Du skal så ansøge om at få særlig ydelse for den tid hvor du blev berettiget til fleksjob og frem til d. 1/1-2013

Når de reagere...så skal du bede om et skriftligt afslag....og dette afslag skal du selvfølgelig klage over...

Jeg går ud fra at grunden til at du ikke har modtaget nogen ydelse i 2012....er fordi du er under ægteskabsforsørgelse....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 17:15   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
loven blev lavet om her pr01.01.13, så hvis du ikke har været berettet til kh, så kan du kun få det med tilbagevirkende kraft til den dato, loven er heldigvis blevet beder ellers ville du stå som ledig uden penge.

tilykke med fleks
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 18:00   #5
Træsort
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Træsort er ny på vejen
Tusind tak for opbakningen og de hurtige svar
Jeg har selfølgelig haft et brev med til mødet med min sagsbehandler og der er kvitteret for modtagelsen. I brevet ansøger jeg om ledighedsydelse med forsørgelsespligt og jeg ansøger samtidig om kompensation for tabt lønindtægt for perioden fra april 12 til nu, da jeg mener at have haft ret til ydelser såfremt kommunen ikke havde givet mig et afslag. Lad mig for god ordens skyld gentage at BA ændrer kommunens afslag på fleks. I brevet har jeg nævnt, at såfremt de udbetaler med tilbagevirkende kraft, så bør det fremgå af udbetalingsmeddelelsen hvilket lovgrundlag de udbetaler efter for perioden før og efter nytår p.g.a. lovændring. Nu må jeg se om det bliver nødvendigt at klage, jeg mener helt sikkert som Webmaster, at jeg har ret til "særlig ydelse" fra april til december 2012 og ledighedsydelse fra nytår.
Jeg har ikke modtaget ydelser i 2012, men levet af det man kalder egenforsørgelse ved formue og har dermed ikke været kontanthjælpsberettiget.
Træsort er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 18:07   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Spænder formuen så ikke ben for tilbagevirkende kraft af udbetalt kontanthjælp??

Hvis du har formue, har du jo alligevel ikke ret til kontanthjælpen, og kan derfor heller ikke få den udbetalt med tilbagevirkende kraft........eller er jeg helt ude i skoven???

Eventuel formue har så INGEN betydning når det omhandler ledighedsydelse. Så den er du til gengæld berettiget til fra 01-01-2013. Med tilbagevirkende kraft.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 18:11   #7
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Spænder formuen så ikke ben for tilbagevirkende kraft af udbetalt kontanthjælp??

Hvis du har formue, har du jo alligevel ikke ret til kontanthjælpen, og kan derfor heller ikke få den udbetalt med tilbagevirkende kraft........eller er jeg helt ude i skoven???

Eventuel formue har så INGEN betydning når det omhandler ledighedsydelse. Så den er du til gengæld berettiget til fra 01-01-2013. Med tilbagevirkende kraft.
Det er jo ikke kontanthjælp men særlig ydelse der er tale om - og det er vel to vvidt forskellige ting?
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 18:14   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det har du da ret i, ved ikke hvorfor jeg fik det til kontanthjælp

Men nu gider jeg ikke slette indlægget - så bare hop det over folkes....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2013, 18:00   #9
lisja
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
lisja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Træsort Se meddelelser
Hej K10.

BA har ændret min kommunes afslag på fleksjob af April 2012. De giver mig enstemmigt ret til fleksjob og jeg har da også netop modtaget en bevilling af fleksjob som er dateret med tilbagevirkende kraft til April 2012, af min kommune. Min sagsbehandler mener, at eftersom jeg er visiteret efter 2012 reglerne, så er jeg kun berettiget til kontanthjælp, da ledighedsydelse er en ydelse som kun kan opnås imellem 2 fleksjob. Jeg mener, at jeg fra nytår har ret til ledighedsydelse efter aktivlovens §74a stk.3. Har jeg misforstået, at det kun er "ansatte" i eksisterende fleksjob, som kan behandles efter de gamle regler?
Jeg vil desuden søge økonomisk kompensation for den tid sagen har kørt i BA. Jeg har ikke haft nogen lønindtægt i hele perioden. Jeg mener jeg har ret til ydelserne bagud eftersom BA ændrer kommunenes afslag på fleks og der ikke har været opdateringer i sagen, da vi begge har afvendtet BA's afgørelse. Spørgsmålet er hvilke ydelser jeg så er berettiget til med tilbagevirkende kraft? Havde kommunen bevilget mig fleksjob i April 2012, så havde jeg været berettiget til "særlig ydelse (aktivlovens §74i som er ophævet)" og efter min mening ledighedsydelse fra nytår. Har jeg ret til ydelserne bagud og er jeg berettiget som beskrevet?
Tak for et iøvrigt fremragende og lærerigt forum, her på k10

Træsort
Kan nogen oplyse hvad BA er ?
lisja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2013, 18:19   #10
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
#9 Tror det er Beskæftigelses Ankenævnet

Nogle skriver BAN, andre BA.
medmindre det selvfølgelig er noget andet
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
PFA giver aldrig op..... Brille Alt det andet 4 24-02-2012 23:11
Giver STU-uddannelse dagpengeret ekseleven Alt det andet 0 13-01-2012 12:09
jeg giver op!! Isabel Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 107 06-01-2012 16:23
Jeg giver op. Tigul Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 14-01-2011 20:30
Fleksjob til spastikere giver økonomisk gevinst zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 21-05-2007 22:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension