K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2019, 08:00   #1
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Funktionsevne vurdering?

Hej

Jeg mener, jeg har læst at kommunen skal vurdere en borgers arbejdsevne, ud fra “Funktionsevnen” (speciel-lægeerklæringer). Dette punkt står separat på disse speciel-lægeerklæringer.

Nu kan jeg bare ikke finde stedet hvor jeg læste, at kommunen skal vurdere ud fra denne “Funktionsevne”.

Er der nogen som kan hjælpe, eller kender til det, eller har jeg mon misforstået?

NB. Jeg spørger fordi, jeg menes at læse, at man ikke kan vurdere en borgers arbejdsevne ud fra den fulde udtalelse fra speciel-lægeerklæringerne, men at vurderingen skal tages ud fra denne "Funktionsevne", som er oplyst på disse erklæringer! Håber jeg giver mening!

Sidst redigeret af fatternada; 20-05-2019 kl. 08:34.
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2019, 19:24   #2
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Det er rigtigt at det står skrevet at arbejdsevnen er en del af funktionsevnen.

Det skulle også være ganske vist at det hedder sig at lægerne udtaler sig om funktionsevnen og at det sig at kun kommunen må udtale sig om arbejdsevnen.

Men spørgsmålet er så hvordan lægen i en speciallægeerklæring skulle være i stand til at beskrive eksakt hvor mange timer/minutter patienten kan være aktiv i løbet af en dag eller en uge.

Det er formodentligt en af grundene til at der er den kamp mellem lægens udtalelser på den ene side og kommunens lydhørhed, eller mangel på samme.

I visse situationer mener kommunen at kan man arbejde i 20 minutter om ugen eller måske i 60 minutter om ugen, så skal disse minutter også presses ud af borgeren som saften af en citron, uanset om der er kræfter til et bad, kræfter til at lave mad, kræfter til at passe huset eller til at være social.
I denne situation så er det afmålte antal minutter personens funktionsevne, men kommunen vurderer at 100% funktionsevne også er en arbejdsevne.

http://www.socialjura.dk/content-sto...5-af-275-2016/
Citat:
c. Funktionsevne

Erfaringer viser, at vurderingen af, om en borger skal have tilkendt førtidspension, med få undtagelser ikke kan foretages alene på grundlag af lægelige diagnoser. I stedet anvendes funktionsevnen som vurderingsgrundlag. Funktionsevne kan beskrives som borgerens muligheder for aktivitet og deltagelse, fx ved at varetage personlig hygiejne, klæde sig på, spise selv, lave mad og holde dagsrytme, færdes uden for hjemmet, samarbejde om behandling, samvær og ansvar for andre, deltagelse i arbejde og uddannelse. En del af funktionsevnen anvendes således til at udføre dagligdagens aktiviteter som at varetage personlig hygiejne, klæde sig på, spise selv, lave mad og holde dagsrytme.

Arbejdsevnen er den del af funktionsevnen, der anvendes til på arbejdsmarkedet at udføre forskellige konkret specificerede arbejdsopgaver med henblik på at opnå indtægt til selvforsørgelse.

Da arbejdsevnen er en delmængde af funktionsevnen, betyder det, at hvis funktionsevnen varigt er meget svært nedsat og ikke lader sig kompensere, vil det også gælde for arbejdsevnen.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2019, 07:38   #3
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Tak “Nørd”

Årsagen til at jeg søgte dokumentation for dette er, at jeg prøver at navigere rundt i de kriterier som kommunen vurderer ud fra.

Hvis jeg tager udgangspunkt i min egen sag (hvilket jo er mest åbenlyst ), så har de netop i det tilfælde ikke vurderet ud fra “funktionsevnen”, men helheden i udtalelsen, og dette mener jeg at have læst at de netop ikke skal, men udelukkende drage deres vurdering ud fra “funktionsevnen”, som er ment til at sammenfatte og give kommunen indblik i borgerens arbejdsevne, eller mangel på samme.

Jeg læser også at borgerens arbejdsevne skal dokumenteres som varigt (kronisk) nedsat, og ikke til at forbedre. Altså man tager udgangspunkt i borgerens tidligere position, og bør vurdere ud fra denne, når en eventuel sag om FP. søges.

Når jeg så læser at nogle borgere arbejder helt ned til bl.a. 40 min. om ugen, så er ovenstående ikke overholdt, for så har kommunen blot “opfundet” en anden hylde at placere borgeren på, og man er altså ikke taget sin vurdering ud fra den foreliggende.

Eksempel: Hvis man tidligere var visiteret til 9 timer fleks ugt., og derefter går ned i tid, og derefter igen forringes, så er det ikke en udvikling med det stik modsatte. Uanset om man så kan arbejde 40 min. om ugen, må man derfor vurdere et forløb som formålsløst, da arbejdsevnen ikke kan udvikles, men er afviklet.

Anywway. Jeg bruger bare uanede mængder af tid på gennemskue, og “oversætte” regler og lov til forståeligt dansk

Input til ovenstående tages imod med kyshånd. Det er så vigtigt at jeg ved, at jeg har forstået korrekt, sidder jo lige midt i hvepseboet!
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2019, 19:47   #4
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Hvad mener du med at vurdere ud fra helheden i udtalelsen i stedet for ud fra funktionsevnen?

Når man taler om at arbejdsevnen skal dokumenteres som varigt nedsat, så plejer det ofte at være godt nok at en læge skriver i attesten at tilstanden er stationær og varig.

Arbejdsevnen bestemmer kommunen suverænt, oftest ved en arbejdsprøvning.
Når borgeren så er i arbejdsprøvning og ender på et antal timer / minutter om ugen så er det det der er arbejdsevnen.

Jeg har ikke læst noget sted at man sammenligner med borgerens tidligere jeg.
Eksempelvis kan man tage et retarderet ungt menneske som fylder 18, her kan den unge jo godt få pension på trods af at vedkommende aldrig har været på arbejdsmarkedet og aldrig har haft en normal arbejdsevne så bliver arbejdsevnen alligevel vurderet ud fra en rask persons arbejdsevne.

Ifølge ankestyrelsens principafgørelse så er kravet at arbejdsevnen nedsat på en måde at fleksjobstilskuddet skal udgøre mindst det halve (halve af 37 timer) altså 18,5 timer ugentligt, det være sig enten som 100% arbejdsintensitet i 18,5 time eller måske 25 timer med nedsat arbejdsintensitet. Hvor der dog skal skeles til helheden, altså også skånehensyn osv.
Men lige den del bliver læst forskelligt i kommunerne så i nogle kommuner kan man let komme på fleksjob 25 timer ugentligt mens andre holder på at hvis man kan arbejde 18 timer eller over så kan man ikke få fleks (altså selvforsørgende på deltid).

I forbindelse med arbejdsprøvning er det bedst hvis borgeren selv skriver dagbog i arbejdsprøvningen, det viser om der er kræfter til noget andet.
Hvis borgeren eksempelvis lander på 2 timer ugentligt men ikke evner at lave personlig hygiejne, gøre rent osv. og eller kommer hjem og kaster op og ligger død på sofaen resten af dagen måske endda ugen.
Så er man ude i en situation hvor den arbejdsevne borgeren viser faktisk ikke er arbejdsevne da borgeren ifølge lovgivningen skal have kræfter til at restituere og have ret til et liv ved siden af jobbet.

Med hensyn til fleksjob, så er loven jo dobbelttydig, for borgeren skal jo faktisk også have varigt nedsat arbejdsevne og være stationær for at få fleksjob, men for at få et minifleksjob (hvor grænsen egentlig går ved jeg ikke) så skal der være en udviklingsmulighed, men hvordan kan der være en udviklingsmulighed hvis tilstanden er stationær????

Ikke desto mindre så kan kommunen ikke tilkende fleksjob på eksempelvis 2 timer ugentligt eller mindre medmindre der er en mulighed for at udvikle arbejdsevnen undervejs, eller medmindre borgeren selv udtrykker ønske om at få fleksjob.

Efter hvad man læser så er nogle kommuner jo urimeligt optimistiske med hensyn til hvorvidt der kan udvikles arbejdsevne.

Men på samme måde som den øvre grænse til fleksjob administreres forskelligt i kommunerne så er den nedre bund jo det samme, hvor nogle mener at 2 * 20 minutter om ugen er rimeligt, så er der andre som ikke finder det rimeligt og til enhver tid vil tilbyde borgeren pension med den grinagtigt lave arbejdsevne.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2019, 07:23   #5
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Det jeg mener med “helheden i udtalelserne, er at der blev skrevet “***(mig) har været i bedring (det var ift. noget ganske andet) under forløbet hos (psyk.), men er det ikke længere” Det var ikke skrevet under "Funktionsevnen"

Alligevel vurderer kommunen, at når jeg nu havde været i bedring, så kunne det jo tænkes at jeg kunne udvikle en bedring ift. arbejdsevnen - med tiden)

Det som jeg har “bidt” mig fast i, er at i lovgivningen står der:
“- at det er en forudsætning for at iværksætte ressourceforløb, at der kan peges på indsatser, hvor der er en realistisk forventning om, at borgeren kan drage nytte af indsatsen og kan udvikle sin arbejdsevne. “

Det forstår jeg som, at man jo kun kan vurdere ud fra MIN tidligere arbejdsevne, om den er udviklende eller afviklende.

Jeg mener det er yderst relevant at vide nøjagtigt hvad/hvem kommunen vurderer ud fra. De kan jo af gode grunde ikke holde min arbejdsevne op mod en anden persons arbejdsevne og derudaf vurdere om jeg er i stand til at udvikle arb.evnen.

Jeg søger FP. og både min læge og psyk. udtaler i erklæringer at jeg er i forværring (siden jeg sidst havde fået lavet udtalelser (2014 og 2015)), samt at min situation er varig og kronisk, kan jeg ikke få banket ind i skallen, hvordan kommunen kan vurdere det modsatte.

SÅ. Jeg prøver at finde ud af - hvordan filan de kan vurdere, og ønske at mene at jeg skal arbejdsprøves når der ikke er en realistisk mulighed for udvikling af arb.evnen, og at det er dokumenteret at den ikke kan udvikles/forbedres, samt er er kronisk/varig

__________________
1. § 68 a, stk. 2, affattes således:
»Stk. 2. Ressourceforløb er relevant, når der er et udviklingsperspektiv i forhold til personens arbejdsevne. Er det dokumenteret, eller er det på grund af særlige forhold helt åbenbart, at arbejdsevnen ikke kan forbedres ved deltagelse i et ressourceforløb, skal et ressourceforløb ikke iværksættes.«
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=201521
https://www.ft.dk/samling/20171/lovf...l193/index.htm
_________________

Måske er jeg ved at brænde sammen i hovedet - i min jagt på retfærdighed og forståelse at deres (kommunens) måde at “læse” loven. Jeg vil bare så gerne være velforberedt og forstå!
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2019, 09:36   #6
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Det er ikke godt hvis kommunen reagerer ud fra helbredstilstande der har været og ikke er der nu, det lyder skummelt og det skal der naturligvis klages over hvis den nye sagsbehandler fortsætter af samme spor.

Men med hensyn til at sammenligne med andre, så tror jeg at du har misforstået noget.

Det der sker er at lægen og eller psykiateren SKAL skrive til kommunen at din tilstand er stationær og varig.
Altså skal lægen og eller psykiateren stå på mål for at det ikke er en mulighed at du bliver raskere end du er nu, heller ikke hvis kommunen lader dig gå og passe dig selv et års tid, eller du kommer i terapi (eller anden behandling), der må ingen behandlingsmuligheder være og ingen chance for at det går over med tiden.
Hvis både din læge og psykiater har skrevet varig og kronisk så burde den jo være på plads.

Når det er stadfæstet at nu er der ikke mere at komme efter, så skal kommunen finde ud af hvilket stadie du befinder dig på, altså hvor stor er din arbejdsevne.

Her bruges som regel arbejdsprøvning hvor du skal du i praktik.
Tror at det er lidt forskelligt om man starter på et lavt antal timer og arbejder sig opad, eller starter højt og arbejder sig nedad til man når det reelle antal timers arbejdsevne.

Hvis du i arbejsprøvning eksempelvis er landet på 9 timer ugentligt, så er det jo bevist at din arbejdsevne er nedsat i forhold til normalen (der jo er 37 timer) og samtidigt bør det jo sikres at de 9 timer virkelig er arbejdsevne og ikke fordi du er presset som en citron og ligger død resten af ugen uden energi til andet end arbejde.

Hvis du er for syg til at komme i arbejdsprøvning så findes der en funktionsbeskrivelse, hvor der kommer en medarbejder hjem til dig, ofte en ergoterapeut eller fysioterapeut.

Ved fysisk syge laver man nogle tests af gangdistance, opgaver udført i hjemmet og samtale om hvordan man klarer hverdagen.

Jeg ved ikke hvordan undersøgelsen foregår med psykisk syge, måske blot en samtale.

Jeg var engang med til at skrive i en tråd der omhandlede en psykisk syg person hvis sag blev syltet i årevis mens han var på kontanthjælp.
En slægtning gik ind i sagen og søgte råd her på K10.
Han endte til sidst at få pension efter en sådan funktionsbeskrivelse.
Du kan læse i tråden her hvis du er interesseret, sætter linket til den del af tråden som omhandler disse funktionsbeskrivelser.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=3...E6lper&page=12

Problemet er at der vist findes kommuner som nægter at lave en funktionsbeskrivelse, ofte skal man vide at den findes og selv kræve at få den lavet.

Lad endelig være med at stritte imod hvis det foreslås, selvom det lyder sært at en ergoterapeut eller fysioterapeut skal ud til en psykisk syg, der jo nok ikke har problemer med at gå 100 eller 200 meter eller lægge vasketøj sammen og den slags.
Men der findes eksempler på også psykisk syge borgere der ender med pension efter sådan en funktionsbeskrivelse hvis de er tilstrækkeligt syge.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2019, 11:04   #7
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Tak for link. det vil jeg lige nær studere

Min situation kort fortalt.:
_______________

Er 51 år gammel.
Fik tilkendt fleks i 2015 og visiteret til 9 timer ugt. (har været i ressourceforløb, inkl.arbejdsprøvning osv.)

Udtalelser (2015/2016) fra læge, psykiater og psykolog: Jeg er kronisk/varig, og det er ikke muligt at udvikle arb.evnen. (NU husker jeg pludselig) Dengang gik kommunen selv ind og fik indhentet en fuktionsbeskrivelse fra en psykiater. Jeg mødte op hos den psykiater de havde henvist til, og fik den lavet dér.

2016 fik jeg job, og var ansat i ca. 18. md, og efter ca. 1. år måtte man nedsætte min tid til 6 t. om ugt. da min psyk.tilstand/helbred blev forværret.

Blev fyret 1. aug. 2018 og har været sygemeldt siden da.

Min tilstand/helbred er stadig forværret, og de indhentede udtalelser fra læge og psykolog udtaler, at det er kronisk/varig og man ikke kan udvikle min tilstand ift. arbejdsevnen, men at jeg VAR - dog med tilbagefald har haft vist en smule bedring ift. livskvalitet i det private, altså til hjemmet og min datter.

Begge udtalelser nævner også, at jeg ikke kan håndtere det pres som bl.a. jobcenter eller andre ydre instanser pålægger mig, at det blot forværrer min tilstand.
______________

Derfor forstår jeg simpelthen ikke, at jeg skal tæskes i gennem nye “nu må vi garantere os om du ikke lyver” forløb, som blot forværrer mig helbredsmæssigt.

Jeg bruger uanede mængder af tid og energi på at finde rundt i alt det her. Jag kan ikke klare endnu et ressourceforløb.

Nå. Jeg må håbe inderligt på at min nye SB, som jeg skal have et “hilse på hinanden møde” med på fredag, er fair og lydhør!

Sidst redigeret af fatternada; 22-05-2019 kl. 11:09.
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2019, 12:04   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fatternada Se meddelelser
Tak for link. det vil jeg lige nær studere

Min situation kort fortalt.:
_______________

Er 51 år gammel.
Fik tilkendt fleks i 2015 og visiteret til 9 timer ugt. (har været i ressourceforløb, inkl.arbejdsprøvning osv.)

Udtalelser (2015/2016) fra læge, psykiater og psykolog: Jeg er kronisk/varig, og det er ikke muligt at udvikle arb.evnen. (NU husker jeg pludselig) Dengang gik kommunen selv ind og fik indhentet en fuktionsbeskrivelse fra en psykiater. Jeg mødte op hos den psykiater de havde henvist til, og fik den lavet dér.

2016 fik jeg job, og var ansat i ca. 18. md, og efter ca. 1. år måtte man nedsætte min tid til 6 t. om ugt. da min psyk.tilstand/helbred blev forværret.

Blev fyret 1. aug. 2018 og har været sygemeldt siden da.

Min tilstand/helbred er stadig forværret, og de indhentede udtalelser fra læge og psykolog udtaler, at det er kronisk/varig og man ikke kan udvikle min tilstand ift. arbejdsevnen, men at jeg VAR - dog med tilbagefald har haft vist en smule bedring ift. livskvalitet i det private, altså til hjemmet og min datter.

Begge udtalelser nævner også, at jeg ikke kan håndtere det pres som bl.a. jobcenter eller andre ydre instanser pålægger mig, at det blot forværrer min tilstand.
______________

Derfor forstår jeg simpelthen ikke, at jeg skal tæskes i gennem nye “nu må vi garantere os om du ikke lyver” forløb, som blot forværrer mig helbredsmæssigt.

Jeg bruger uanede mængder af tid og energi på at finde rundt i alt det her. Jag kan ikke klare endnu et ressourceforløb.

Nå. Jeg må håbe inderligt på at min nye SB, som jeg skal have et “hilse på hinanden møde” med på fredag, er fair og lydhør!
Jeg har fulgt lidt med på sidelinien.

Du kan være så dårlig, at en arbejdsprøvning ikke kan iværksættes, og så kan en funktionsbeskrivelse være løsningen. Dette har Nørd beskrevet fint.

Hvis du vurderes, at være i stand til, at gennemføre en arbejdsprøvning, så har jeg svært ved at forestille mig, at du kommer udenom en sådan.

De allerfleste skal igennem 2 arbejdsprøvninger før de tilkendes fleks eller førtidspension.

Hvad end dine læger skriver, så er det ene og alene kommunen der kan vurdere din arbejdsevne.

Mit bedste råd er, at du tager imod en arbejdsprøvning, og bruger den vejledning du får herinde på K10, for at komme bedst muligt igennem, og ende med noget kommunen reelt kan bruge.
Men alligevel kan du risikere, at kommunen vil have dig i endnu en arbejdsprøvning. Der er ikke mange der slipper med en enkelt.


Først 2 helt grundlæggende regler.

1. Sørg for at have alt vigtigt på skrift.

2. Du må aldrig aflevere noget uden at få kvittering for modtagelse.


Ved etablering af arbejdsprøvning.

1. Når arbejdsprøvningen etableres skal du sikre dig, at der står i
papirerne, at formålet er, at vurdere arbejdsevnen.

2. Lad være med, at gå så højt op i timetallet i arbejdsprøvningen.

3. Spørg (og få det på skrift) hvad du skal gøre hvis du en dag ikke kan klare
de aftalte timer. (Svaret kan f.eks. være, at du skal starte med, at sige det
til en kontaktperson på afprøvnings-stedet og derefter ringe/maile til
sb/konsulent.)


Under selve arbejdsprøvningen.

1. Mød op hver eneste aftalte dag, så vidt du på nogen måde er i stand til
det. Også selvom det betyder, at du blot kommer for, at fortælle, at du har
det meget skidt og går hjem igen.

2. Sig fra når du ikke kan klare, at arbejde mere. Gør som det blev aftalt (Ved
etablering af arbejdsprøvning, punkt 3).

3. Skriv en udførlig dagbog, for hele døgnet og hele ugen. Se her hvordan det
kan gøres: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
Dagbogen sender du til sb og evt. jobkonsulent hver uge. Gerne i mail.
Hvis du afleverer personligt, så bed om kvittering for modtagelse.

Husk, du skal "kun" vise hvor meget du kan arbejde, du skal ikke vise hvor meget smerte du kan klare.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2019, 12:59   #9
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Tak "Vovse"

Jeg vil se hvad de finder på!
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2019, 13:18   #10
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Lige en tilføjelse, som jeg bestemt mener er relevant i denne, og sikkert også for andre i samme situation, og jeg kan derfor ikke forstå kommunens vurdering, når min helbredstilstand er beskrevet tydeligt, og med forværring, hvis man sætter mig ud i en evt. arbejdsprøvning:

____________________

Sygdom og lægelige oplysninger

Der er altså ikke nogen krav om, at syge borgere skal trækkes i gennem såkaldte arbejdsprøvninger, som Finn Sørensen henviser til i sit samråds-
spørgsmål. Og kommunerne må heller ikke se bort fra lægelige oplysninger i førtidspensionssager eller igangsætte forløb, der forværrer borgerens helbred.
Kommunerne skal forholde sig til de lægelige oplysninger i sagen, og jeg forventer generelt, at kommunerne laver en ordentlig og grundigt sagsbehandling.

De lægelige oplysninger er vigtige i vurderingen af borgerens situation. Kommunen må ikke iværksætte indsatser, fx virksomhedspraktik, der forværrer borgerens helbred. Det er et gennemgående princip i beskæftigelseslovgivningen. I tilfælde af at borgerens helbredsmæssige situation forværres under indsatsen, skal kommunen stoppe eller tilpasse indsatsen.

https://www.ft.dk/samling/20161/almd...9043/index.htm
_________________

Sidst redigeret af fatternada; 22-05-2019 kl. 13:32.
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension