K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2009, 17:19   #1
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Kommunal valget !

Jeg ved ikke hvad jeg skal stemme på eller hvem jeg skal stemme på endnu og klokken er 16.10 !!

Jeg er meget i tvivl om jeg personligt skal stemme lidt nationalt istedet for kommunalt i forhold til os på K10.

Jeg har ikke kunnet overskue alle de her informationer der er kommet før valget for en ting er sikkert : Der bliver ikke lavet valgkamp på baggrund af dårlig sagsbehandling i kommunerne.

Jeg vil virkeligt gerne stemme til fordel for en fremtidig forbedring af sagsbehandling for K10 medlemmer, så ingen skal føle sig tvunget til at gøre ting imod ens vilje.

Jeg personligt er imod parti forbund og derfor vil jeg ikke stemme på Socialdemokraterne eller dansk folkeparti eller konservaiverne denne gang.

Men hvad er så bedst for os K10`er: SF eller Enhedslisten eller ......

Er der andre som sidder med samme tanker ??

Mvh Havedammen
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 18:06   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo jeg gør, og nu er klokken 17.05 og jeg er stadig ikke kommet til nogen beslutning der føles rigtig.....

Jeg har - underligt nok, ikke fået et valgkort, hvad mon jeg skal medbringe for at få lov til at stemme?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 18:15   #3
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
helenekr: Du skal medbringe dit sygesikringsbevis. Så skulle du gerne få lov til at stemme alligevel.

Jeg har stemt. Synes simpelthen det er min pligt når jeg nu har muligheden for det i et demokratisk land.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 18:23   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det synes jeg også. Sad i forgårs og så et program på en engelsk kanal om kvinder i andre lande der ikke måtte stemme, ja og mænd der risikerede at miste livet når de skulle stemme....og så tænker man jo lidt på hvor heldige vi er her!!!
- det er næsten for vildt at være ligeglad med noget, andre sætter livet på spil for at opnå....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 18:26   #5
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
Ved kommune- og regionsvalg stemmer jeg personligt. Ikke ud fra parti og grunden er ,at jeg jævnligt holder øje med hvilke politikkere i mit område som gør mest forog råber mest op om de kroniske syge.
Til byrådet var jeg så fræk at jeg lang tid i forvejen kontaktede vedkommende for at sikre mig at vedkommende faktisk stillede op til valget.

Og jeg har stemt. Og længe været klar over hvem jeg skulle stemme på.
Al den valgpropaganda som udsendes de sidste 14 dage inden valget ryger direkte i skraldeputspanden.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 20:15   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
JEP -krydserne er sat -og forhåbentlig de rigtige steder

Har ihvertfald personligt stemt for ingen andre skal stemme for mig
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 20:29   #7
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Jeg synes faktisk det er sværere når det er kommunalvalg/regionsvalg end når det er folketingsvalg. Simpelthen fordi det er "det nære" vi vælger om her.

Jeg har været meget meget i tvivl. Bor i Odense og jeg må sige, at med de bystyrer der har været i de 7 år jeg har boet her (nu har jeg prøvet at have både den ene og den anden Boye som borgmester) så har det sgu været som at vælge mellem pest og kolera ved det her valg. For jeg er absolut ikke tilhænger af Anker Boye (S) som person og borgmester (han har også lavet sin del af ged i den her i byen), men jeg er absolut heller ikke tilhænger af den politik det nuværende byråd har kørt med. Jan Boye - som meget sandsynligt mister borgmesterposten i aften - er konservativ og har været aaaalt for svag og usynlig.

Så hvad hulan gør en klog?

Jeg valgte altså at se bort fra min aversion mod Boyerne, deres person og især den politik der ER blevet kørt de sidste 4 år og simpelthen stemme på det parti hvis holdning ligger tættest på min. Og ja, så er der alt det med valgforbund, hvilke partier der støtter hvem osv. Det må jeg tage med, men nu har jeg givet min stemme til et parti som fører den politik og har nogle mærkesager som vedrører mig og mit liv, og så vidt jeg har kunne læse mig til, så får de en stor del af kagen og dermed også noget at skulle have sagt. Så det passer mig faktisk ok. Jeg har det faktisk ok med det kryds jeg fik sat.

Vigtigst for mig har hele tiden været at få Rådmand Erik Simonsen ud af klappen og langt væk fra byrådet. Han bliver så heller ikke rådmand igen uanset hvad - skriver de på fyens.dk. Jeg håber så bare at han får så lidt stemmer at han slet ikke kommer i byrådet!

Regionsrådet var jeg absolut ikke i tvivl om, der stemte jeg personligt.

__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 20:30   #8
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
sf er vel dem der vil gøre mest for sådan nogle som os, men de har også mange standpunkter som jeg ikke er enig i, og sådan er det jo med alle partier, der er ingen hvor man kan sige dem er jeg bare 100% enige med *suk*

Det er ikke nemt at skulle vælge, måske man selv kunne sammensætte et partis holdninger, se det ville blive perfekt
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 20:59   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
uhh ja, drømmepartiet -yes tije

kan godt forstå at du har haft et svært valg m de borgmestre -vælg imellem pest eller kolera, hmm....

og ja, det er de nære ting når det kommer til kommunalvalget. Må sige at her ude på landet hvor jeg bor ja, da er det stort set kun valgplakaterne vi har bemærket udover det syns jeg sg at de forskellige har været mere end usynlige -så meget for nærdemokratiet

næh, min drøm er at alle skulle have muligheden for at blive hørt.
Partipolitik er en død sild, min mening, og derfor syns jeg at ligesom man kan blive "tvunget"(pligt) til at blive domsmand ja, hvorfor så ikke lige sådan ang politik?

ALLE skulle have muligheden, høj og lav, tyk og tynd, hjemløs og Gentofteborgeren, -alle.
OG så skulle der inddeles i procenter, lige mange k/m, lige mange hjemløse osv osv

Og med den nye teknologi skulle det vel ikke kunne give de store problemer

Se DET er en drøm der kunne være interessant at gennemføre ikk´
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 21:25   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg røg ud i noget SF.....og alligevel var jeg i tvivl om det var det helt rigtige. OG det var nok med sygeskiringsbevis, dog var der lidt postyr over hvilket valgbord jeg skulle til -der var pænt mange.....

Meeen det gik. Interesserer mig dog mere for folketingsvalg, og er lettere blank på kommunalvalg...aner ikke hvad det er for nogle tumper vi har her i kommunen. De synliggøre sig ikke og arbejder vist i det skjulte med sager der overhoved ikke har noget med mig og mine at gøre......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Valget 2011 tfvinter Politik og Samfund 2 10-09-2011 16:39
Valget udskrives i dag kl. 11.00 Fibbie Politik og Samfund 11 27-08-2011 13:50
Hvem får din stemme til Valget 2007 Webmaster Politik og Samfund 7 14-11-2007 13:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension