K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2010, 13:55   #1
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Til alle brøkpensionister

Jeg håber Web vil tilgive mig når jeg her laver en lille reklame.

Vi er en gruppe af førtidspensionister der påtænker at starte en forening for brøkpensionister og støtter op.

Til det brug og til hjælp for hinanden har vi oprettet et forum, som alle selvfølgelig er velkomne til at besøge.

Forummet finder i her: http://broekpension.freeforums.eu/forum.htm

Hvis i kender nogen i jeres omgangskreds der er brøkpensionist må i meget gerne gøre dem opmærksomme på forummet.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 18:53   #2
skytten 17
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2010
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
skytten 17 er ny på vejen
brøkpension og konvention om social sikring

Haj søde allesammen

Jeg er ny på k10,og ikke god at finde rundt.Blev henvist til denne side fra Peter og Ragdoll.Tak!

Min korte historie:Kom til DK gennem familiesammenføring med en politisk flygtning i 1994.

I løbet af 10 år har jeg lært dansk,fået et barn,taget en ny mellemlang udd.arbejdet også som tolk,fået dansk indfødsret og dansk pas,udgivet en bog på dansk,var medlem af integrationsrådet(aldrig af et parti)...var altid bange for,at ikke yde nok til mit nye land.Men så blev jeg alene mor og syg.I 2004.på et øjeblik blev jeg reduceret til en brøk(socialt,økonomisk,kulturelt,altså på alle mulige måder...)da jeg fik førtidsbrøkpension 17/40.Det har taget jorden under mig,især kommunens behandling.

Idag er jeg meget dårligere end jeg var.Får suppl.til min brøk.som tilsammen er under kontanthjælp(kommunen tager ikke mine udgifter til ulykkeforsikring,mobil,månedlig busbillet med, selvom jeg går med stok,hvis jeg ikke kan gå, så skal jeg bare blive hjemme,fik jeg mundlig bemærkning).

Jeg føler,at min danske indfødsret bare er hån.Jeg har ikke de samme rettigheder som min ex.mand her i landet,men hvis vi forlader DK sammen,så har jeg lige ret som ham(?!)
I 6 år ville kommunen ikke oplyse mig om konventionen om soc.sikring(gældende)imellem Danmark og Serbien(tidl.Jugoslavien).Jeg har læst den,men mit hoved er mærkeligt, jeg tvivler på , at jeg forstår den ordentligt.
Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af det?Jeg beder!
På forhånd TAAAAK!
MVH,skytten 17
skytten 17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2010, 00:10   #3
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hej Skytten,

Hvis du er kommet til Danmark som flygtning eller er familiesammenført med en flygtning fra Ex-Jugoslavien, så gælder der nogle helt specielle regler og du er derfor berettiget til fuld pension, da det jo ikke har været dit eget valg at ende i Danmark på grund af krigen i Ex-jugoslavien.

Jeg skal nok få kikket på reglerne og finde de rigtige paragraffer for dig. Men i aften bliver det for sent. Kommunen kan godt glemme alt om at spise dig af med en brøkpension.

Jeg tillader mig at kopiere dit spørgsmål ind på Brøkpensionister i Danmarks forum



Ragdoll

Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 20-09-2010 kl. 00:21.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 21:14   #4
igam1951
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Indlæg: 65
Styrke: 16
igam1951 er ny på vejen
Til alle brøkpensionister og andre fattige i Danmark.

FATTIGES RET
– Invitation til høring
Normalt er det Folketing, kommuner og ankeinstanser som afgør, hvad fattige har ret til.
Men hvad med dem, der mærker fattigdommen?
Rådet for Socialt Udsatte, Socialpolitisk Forening, EAPN.dk og initiativet Stop Fattigdom
Nu inviterer til en høring, hvor vi vender processen på hovedet, sætter fokus på rettigheder
og realiteter og giver ordet til de, der oplever fattigdommen selv eller arbejder
med at stoppe fattigdommen.
Komiteen, der udspørger og konkluderer, består af: Palle Simonsen, komiteformand, fhv.
socialminister og Bent Rold Andersen, fhv. socialminister, samt socialordfører Mette
Frederiksen, MF (S) og arbejdsmarkedsordfører Ulla Tørnæs (V).
Vidnerne er: Kim Slot, Bistandsbums.dk, Charlotte Windelboe, SydhavnsCompagniet,
Ole Skou, SAND, Jens Bromann, Danske Handicaporganisationer, Joan Münch, Frelsens
Hær, Kirsten Feld, Danske Ældreråd, Knud Aarup, direktør for Social og Arbejdsmarked
Randers Kommune.
Temaer: Hvorfor er der fattige og socialt ekskluderede i et rigt land som Danmark?
Løsninger? Arbejde til alle? Indikatorer for fattigdom? Minimumsindkomster og lave satser?
Er der retssikkerhed for fattige? Konsekvenser af den stigende økonomiske ulighed?
Sociale uligheder i sundhedsvæsnet?
Høringen er åben for fattigdomsramte, frivillige, professionelle, beslutningstagere og
journalister. Der er plads til 120 deltagere. Deltagelse er gratis.
Tilmelding sendes til Socialpolitisk Forening på mail:
[email protected]IGES RET
igam1951 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 21:18   #5
A-Odense
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Indlæg: 103
Styrke: 17
A-Odense er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af igam1951 Se meddelelser
Til alle brøkpensionister og andre fattige i Danmark.

FATTIGES RET
– Invitation til høring
Normalt er det Folketing, kommuner og ankeinstanser som afgør, hvad fattige har ret til.
Men hvad med dem, der mærker fattigdommen?
Rådet for Socialt Udsatte, Socialpolitisk Forening, EAPN.dk og initiativet Stop Fattigdom
Nu inviterer til en høring, hvor vi vender processen på hovedet, sætter fokus på rettigheder
og realiteter og giver ordet til de, der oplever fattigdommen selv eller arbejder
med at stoppe fattigdommen.
Komiteen, der udspørger og konkluderer, består af: Palle Simonsen, komiteformand, fhv.
socialminister og Bent Rold Andersen, fhv. socialminister, samt socialordfører Mette
Frederiksen, MF (S) og arbejdsmarkedsordfører Ulla Tørnæs (V).
Vidnerne er: Kim Slot, Bistandsbums.dk, Charlotte Windelboe, SydhavnsCompagniet,
Ole Skou, SAND, Jens Bromann, Danske Handicaporganisationer, Joan Münch, Frelsens
Hær, Kirsten Feld, Danske Ældreråd, Knud Aarup, direktør for Social og Arbejdsmarked
Randers Kommune.
Temaer: Hvorfor er der fattige og socialt ekskluderede i et rigt land som Danmark?
Løsninger? Arbejde til alle? Indikatorer for fattigdom? Minimumsindkomster og lave satser?
Er der retssikkerhed for fattige? Konsekvenser af den stigende økonomiske ulighed?
Sociale uligheder i sundhedsvæsnet?
Høringen er åben for fattigdomsramte, frivillige, professionelle, beslutningstagere og
journalister. Der er plads til 120 deltagere. Deltagelse er gratis.
Tilmelding sendes til Socialpolitisk Forening på mail:
[email protected]IGES RET
Det sker på Borups Højskole i København -torsdag d.4 november
A-Odense er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
OPRÅB!!! Brøkpensionister Ragdoll Politik og Samfund 11 08-01-2010 11:55
Til alle brøkpensionister, som har et EU/EØS-statsborgerskab brøkpensionist Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 02-08-2009 23:33
Håb for brøkpensionister brøkpensionist Nyttigt at vide for Førtidspensionister 0 12-07-2009 18:48
Håb for brøkpensionister brøkpensionist Din historie 1 18-02-2009 20:50
Mail sendt til alle social og arbejdsordføre for alle partier Hejdien Politik og Samfund 4 09-12-2005 10:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension