K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-06-2009, 15:27   #1
Stinschen
Føler sig hjemme på K10
 
Stinschens avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2009
Indlæg: 25
Styrke: 16
Stinschen er ny på vejen
Sagsbehandler/socialrådgiver.

Hej med jer!

Jeg håber, at I nyder solen og varmen, den er her endelig! Jeg sidder med en tanke, som jeg bare må lufte... Jeg prøver at læse lidt med herinde hver dag, og her for en time siden slog det mig... jeg læser til socialrådgiver (er nystartet) og jeg er lidt skræmt ved at læse om, hvordan nogle brugere af sitet omtaler deres sagsbehandlere og andre med tilknytning til deres sager.

Jeg ved sgu godt, at det offentlige ofte kører ad H til, men jeg er alligevel sikker på, at størstedelen af de kommunalt ansatte gør hvad de kan, for at hjælpe deres klienter godt gennem systemet. Det er jo hørt før, at nedskæringer, stress, mangel på efteruddannelse osv. gør deres tydelige indtog på (også) de kommunale arbejdspladser. At der er forskel på landsdele og kommuner er der nok heller ingen tvivl om.

Jeg har selv været gennem systemet (AdHd, gigt, 9 afbrudte uddannelser) og har op til flere gange haft stoooor lyst til at sende højhastighedstog lastet med bomber ind til kommunen. Men det slog mig; vores sagsbehandlere er mennesker som os selv, ja, måske har de også problemer som jager dem i deres hverdag

Hav en GOD DAG!!!!!!!
Stinschen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 15:39   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Stinchen.

Hvor har du ret. Socialrådgivere er også mennesker og deres arbejdsforhold er sikkert ikke de bedste. Men........ hvis ikke deres arbejdsforhold er i orden er det et fagligt spørgsmål som de skal tage op med ledelsen og om nødvendigt Fagforeningen.

Sådan må det være. At bryde lovgivningen bevidst eller af uvidenhed er ingen undskyldning som ingen anden faggruppe kan gemme sig under.

Stort tillykke med brylluppet! Held og lykke med udannelsen samt god sommer.

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 15:42   #3
Stinschen
Føler sig hjemme på K10
 
Stinschens avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2009
Indlæg: 25
Styrke: 16
Stinschen er ny på vejen
Tak!

Kære Peter.

Jeg er enig med dig. Jeg tror desværre, at der er mange som ikke formår at kæmpe sig til bedre arbejdsvilkår - og så er eneste løsning (i deres øjne) måske at finde andre græsgange. Med resultatet færre hænder og hoveder til at hjælpe folk videre.

Kan du også have en dejlig dag og sommer!

Stinschen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 16:00   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg tror der er en kæmpe forskel men jeg kan godt forstå dine tanker det er helt sikkert ...

Men jeg holder også på at hvis en sagsbehandler gør sit bedste , viser at han/hun er et menneske og man føler man bliver hørt og ikke vuderet og vejet for at finde en løgn ja så syntes folk meget godt om deres sagsbehandler ..

Jeg kan kun sige at jeg ikke har oplevet at have problemer med nogen af mine sagsbehandler det har ene og alene hele vejen igennem været jobkonsulenter med roterende storhedsvanvid for mit vedkommen , når min sag er forsinket og forhalet så er det også jobkonsulenter som ikke har fulgt reglen om at sende papir videre ... eller som simpelthen ikke havde uddannelse nok til at kunne finde ud af det ...

Jeg har jordens bedste sagsbehandler lige nu ,hun kan ikke give mig lovning på det jeg vil have, hun kan ikke gøre meget mere i min sag uden at bryde loven , hun giver mig ikke ret i alt , men hun LYTTER forstår og kan give ret og undskylde når hun laver en *menneskelig* fejl og det er kvaliteter hos en sagsbehandler (uanset om det er en formidler, en rådgiver eller hvad )

MEN når det er sagt så må jeg indrømme at undskyldninger som stress , press , ordre osv det kan jeg ikke bruge til noget , de har retten på deres side hvis de følger loven, de får arbejdsgivere på nakken ja .. men de vælger åbenbart helt bevidst at skade borger kontra at skade sig selv, de gør det for ikke at miste deres job , de gør det for ikke at komme i klemme med ledelsen og hvad der ellers måtte være ...

Jeg er bare en af dem der lider af stress (blandt andet ) og jeg kan ikke bruge det til en hujende fis , jeg har siddet over for jobkonsulenter og en enkelt leder (socialrådgivere ) der menet at det var min egen skyld at jeg havde stress at jeg måtte lære at takle det at sige fra over for ledelsen ...

Jamen HALLLOOOO hvad med sagsbehandlere hvorfor siger de ikke fra hvorfor gør de ikke oprør hvorfor strejker de ikke og hvorfor vægler de at følge ulovlige anvisninger fra ledelsen og hvad er det der gør dem så forhærdet at de syntes det er ok at skade andre mennesker for at redde egen r*v og job .... ??

Også bagefter på råbe sig at det er fordi de er så hårdt spændt for og det er så stressende hvem kan lave det om .. ikke mig ikke dig .. næææ det kan de kun selv , men det kræver at de gør som de forlanger af deres borgere .. de skal tage ansvar for sig selv, og deres eget erhverv de skal som de foreslår os andre med kronisk stress ... lære at sige FRA ... de kan nå det endnu , det kan de ikke når det er blevet kronisk stress ...

MEN igen jeg har ikke nogen klager over mine sagsbehandlere (men mister min gode sagsbehandler her den 1 juli og skal lære en ny at kende åh åh ) men for hulen hvor er jeg træt af inkompetente uddannelse manglenede jobkonsulenter
  Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 16:06   #5
Stinschen
Føler sig hjemme på K10
 
Stinschens avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2009
Indlæg: 25
Styrke: 16
Stinschen er ny på vejen
Hejdien.

Sikke en roman

Enig, enig - EMPATI, FORSTÅELSE og EVNEN TIL AT LYTTE kommer man langt (længst?) med i vores samfund - uanset hvor, man befinder sig.

Mht. stress, jeg kender kun til det, min mor har fortalt og oplevet gennem sit arbejde som sagsbehandler/socialrådgiver. Men det er et hurtigtroterende arbejdsområde, det er jeg overbevist om.

Knus herfra!

Sidst redigeret af Stinschen; 26-06-2009 kl. 16:08.
Stinschen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 16:19   #6
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Som jeg ser det, er problemet ikke om sagsbehandlerne er mennesker eller ej (det er jeg nu ret sikker på at de er ), men om de behandler deres klienter som mennesker. Det er desværre nogen af dem der ikke gør.

Problemet med sådan noget her, er at man ALTID hører de dårlige historier, men sjældent hører de gode. Hvornår har i sidst hørt om da politiet gjorde et godt stykke arbejde ? Jeg kan ikke mindes det, men jeg er ret sikker på at de hver dag gør det godt. De samme gælder for alle andre faggrupper - heriblandt også sagsbehandlere.

Hvis alle sagsbehandlere gjorde deres arbejde godt og udelukkende arbejdede efter loven, så tror jeg næsten ikke der var behov for et sted som K10, for så gik alle sagerne jo som de skulle og der blev givet fleksjob, FTP og så videre som der skulle, men det ved vi jo alle at der ikke gør.

Vi sidder her og læser eller skriver på K10, netop fordi der sidder nogen, som gør hvad deres leder har givet dem besked på, hvad de selv mener osv. osv.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 16:32   #7
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Stinschen Se meddelelser
Sikke en roman
Så vent du bare til du begynder at føre journaler for klienterne.

Der er tre typer kompetencer når man behandler sager for borgere/kommunen: sagsbehandler, socialformidler og socialrådgiver.

Sagsbehandler behøver ikke have en relevant uddannelse. Socialformidler uddannes på Forvaltningshøjskolen og socialrådgiver dimitteres fra den Sociale Højskole.

Hvilken gruppe tilhører I i jeres erfarne familie inkl. dig når du bliver færdig med din uddannelse?

Sidst redigeret af Tante Ana; 26-06-2009 kl. 16:35.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 16:38   #8
Stinschen
Føler sig hjemme på K10
 
Stinschens avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2009
Indlæg: 25
Styrke: 16
Stinschen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
Så vent du bare til du begynder at føre journaler for klienterne.

Der er tre typer kompetencer når man behandler sager for borgere/kommunen: sagsbehandler, socialformidler og socialrådgiver.

Sagsbehandler behøver ikke have en relevant uddannelse. Socialformidler uddannes på Forvaltningshøjskolen og socialrådgiver dimitteres fra den Sociale Højskole.

Hvilken gruppe tilhører I i jeres erfarne familie inkl. dig når du bliver færdig med din uddannelse?
Min mor er socialformidler og jeg læser til socialrådgiver.
Stinschen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 16:40   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Jeg har selv været gennem systemet (AdHd, gigt, 9 afbrudte uddannelser) og har op til flere gange haft stoooor lyst til at sende højhastighedstog lastet med bomber ind til kommunen.
Efter sådan en tortur-oplevelse kunne jeg helt klart ikke tænke mig at udsætte andre for det samme, som jeg selv havde været udsat for.

Din sag må da også være en hel roman, ikke?

Har du været revalideret 9 gange til forskellige uddannelser?

Hvor mange år har du været i systemet?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 16:44   #10
Stinschen
Føler sig hjemme på K10
 
Stinschens avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2009
Indlæg: 25
Styrke: 16
Stinschen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Efter sådan en tortur-oplevelse kunne jeg helt klart ikke tænke mig at udsætte andre for det samme, som jeg selv havde været udsat for.

Din sag må da også være en hel roman, ikke?

Har du været revalideret 9 gange til forskellige uddannelser?

Hvor mange år har du været i systemet?

.
Jeg var på SU på de ni ungdomsuddannelser som jeg måtte afbryde; jeg kunne ikke koncentrere mig -og røg så på kontanthjælp. Derefter tog min nye sagsbehandler fat i mig og sagde, at NU skulle der ske noget! Vi lagde sammen en plan, fik mig til en psykolog - og jeg søgte om revalidering til hf og socialrådgiverudd. Jeg kom ind i systemet i 2005 eller 2006.
Stinschen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad er forskellen mellem Sagsformidler, Sagsbehandler, Socialrådgiver joka Politik og Samfund 2 29-02-2012 17:37
Har du en socialrådgiver ? Stella Skal kommuner ikke overholde loven? 33 29-01-2009 12:42
12 socialrådgiver på 3 år zuza Nyttigt at vide for Førtidspensionister 3 03-01-2008 16:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension