K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2013, 18:28   #1
ping
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
ping er ny på vejen
Kan det virkelig være rigtigt??

Jeg er lige blevet visiteret til fleksjob, hvilket jeg selvfølgelig er rigtig glad for, og har i den forbindelse lige modtaget et brev fra min sagsbehandler.

Hun skriver:

"Du er nu bevilliget fleksjob.

Dagpengeretten ophører herefter pr. jfr. dagpengelovens § 25.

Fra den 01.06.2013 vil der blive udbetalt fleksydelse."

I samme brev skriver hun:

"Jeg har i dette brev sendt din bevilling af fleksjobbet og brev om at dine sygedagpenge stopper den 15.05.2013, da du overgår til fleksydelsesordningen fra 01.06.2013"

Hvad skal det betyde? at man ikke får en krone fra den 15. maj til den 1. juni. Må de det?

Fik i sin tid at vide at den uges penge jeg mistede da jeg overgik til sygedagpenge ville jeg få udbetalt som ekstra uge når jeg overgik til ledighedsydelse.

Nu er jeg total forvirret og frustreret håber der er nogen herinde der kan sætte tingene på plads for mig
ping er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2013, 19:42   #2
syrenen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2012
Indlæg: 72
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
syrenen er ny på vejen
Lav ydelse

Hej Ping.
Det som også er interessant er, om du så ryger ned på den helt lave takst som ledig fleksjobber. Hvis dine sygedagpenge stopper inden du starter som ledig, mener jeg, at kunne læse at man kun får ca. 10300 kr. som ydelse mod 15300 kr. hvis du allerede havde haft et fleksjob.
Jeg står selv i samme situation og venter på at få bevilliget fleksjob, og mine dagpenge ryger også endda uger/måneder inden, da kommunen ikke gør min sag færdig til behandling, man kan mistænke kommunen for at det er en spareøvelse , at lade os stoppe med sygedagpenge inden, for at de kun skal betale den laveste sats som en kontanthjælp.
Er der andre der har erfaring med dette??
syrenen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2013, 20:51   #3
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
I skal klage over det. Jvf retssikerhedsloven 7a tror jeg det er, der skal kommunen lave et flow i forloebet, saa du kommer direkte fra sdp til ledigshedsydelse. Du har intet at lave paa kth.

Det er kun en spare oevelse. Og det skal i klage over!
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2013, 20:57   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af ping Se meddelelser
Jeg er lige blevet visiteret til fleksjob, hvilket jeg selvfølgelig er rigtig glad for, og har i den forbindelse lige modtaget et brev fra min sagsbehandler.

Hun skriver:

"Du er nu bevilliget fleksjob.

Dagpengeretten ophører herefter pr. jfr. dagpengelovens § 25.

Fra den 01.06.2013 vil der blive udbetalt fleksydelse."

I samme brev skriver hun:

"Jeg har i dette brev sendt din bevilling af fleksjobbet og brev om at dine sygedagpenge stopper den 15.05.2013, da du overgår til fleksydelsesordningen fra 01.06.2013"

Hvad skal det betyde? at man ikke får en krone fra den 15. maj til den 1. juni. Må de det?

Fik i sin tid at vide at den uges penge jeg mistede da jeg overgik til sygedagpenge ville jeg få udbetalt som ekstra uge når jeg overgik til ledighedsydelse.

Nu er jeg total forvirret og frustreret håber der er nogen herinde der kan sætte tingene på plads for mig
Er du sikker på at det er § 25 ????

Citat:

§ 25. Udbetalingen af sygedagpenge ophører efter udløbet af en kalendermåned, når der er udbetalt sygedagpenge, herunder nedsatte sygedagpenge, eller løn under sygdom for mere end 26 uger i de 12 forudgående kalendermåneder til personer, der
1) modtager førtidspension bortset fra invaliditetsydelse,
2) opfylder de helbredsmæssige betingelser for at kunne få førtidspension bortset fra invaliditetsydelse eller
3) har nået folkepensionsalderen, jf. § 1 a i lov om social pension.
Stk. 2. Hvis den sygemeldte inden udløbet af perioden i stk. 1 tilkendes og får udbetalt førtidspension, ophører udbetalingen af sygedagpenge med udgangen af måneden før den måned, hvor udbetalingen af førtidspension påbegyndes. Hvis førtidspensionen tilkendes med tilbagevirkende kraft, ophører udbetalingen af sygedagpenge, fra dagen efter at der er truffet afgørelse om førtidspension. Hvis udbetalingen af sygedagpenge efter 2. pkt. ville ophøre før det tidspunkt, hvorfra der er ret til udbetaling af førtidspension, fortsætter udbetalingen af sygedagpenge indtil dette tidspunkt, medmindre udbetalingen af sygedagpenge forinden ophører efter stk. 1.
Stk. 3. Ved beregningen af sygedagpengeperioder efter stk. 1 finder § 24, stk. 2 og 3, tilsvarende anvendelse.
Stk. 4. Kommunen kan rejse sag om, hvorvidt den sygemeldte skal overgå til at modtage førtidspension på grund af svigtende helbred eller af andre grunde.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2013, 21:58   #5
ping
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
ping er ny på vejen
Ja det er jeg.. har lige dobbelt tjekket.

Men kan godt se at det ikke giver nogen mening.

Tror nogen gange bare de copy paster ens navn ind uden at se hvad fanden de egentlig sender

Min største bekymring er jo om de på skære mine dagpenge fra den 15 maj da dette er datoen afgørelsen er faldet til min ledighedsydelse starter den 1 juni. For havde stadig sygedagpenge tilbage.

Noget du ved hvordan fungerer?

Ledighedsydelse går jeg ud fra er det samme som fleksydelse?
ping er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2013, 22:40   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ping Se meddelelser
Jeg er lige blevet visiteret til fleksjob, hvilket jeg selvfølgelig er rigtig glad for, og har i den forbindelse lige modtaget et brev fra min sagsbehandler.

Hun skriver:

"Du er nu bevilliget fleksjob.

Dagpengeretten ophører herefter pr. jfr. dagpengelovens § 25.

Fra den 01.06.2013 vil der blive udbetalt fleksydelse."

I samme brev skriver hun:

"Jeg har i dette brev sendt din bevilling af fleksjobbet og brev om at dine sygedagpenge stopper den 15.05.2013, da du overgår til fleksydelsesordningen fra 01.06.2013"

Hvad skal det betyde? at man ikke får en krone fra den 15. maj til den 1. juni. Må de det?

Fik i sin tid at vide at den uges penge jeg mistede da jeg overgik til sygedagpenge ville jeg få udbetalt som ekstra uge når jeg overgik til ledighedsydelse.

Nu er jeg total forvirret og frustreret håber der er nogen herinde der kan sætte tingene på plads for mig
Jeg ville sende en mail til den sb, som står bag brevet, og spørge, om ikke der har sneget sig et par fejl ind i det brev.

For det første går jeg ud fra, at det er ledighedsydelse du skal over på pr. 1/6, og ikke fleksydelse, som er fleksernes modstykke til efterløn.

Og det andet spørgsmål omhandler datoen for stop af sygedagpenge.

Jeg tror simpelthen sb'eren, der har skrevet brevet, har haft for travlt da det blev skrevet.

Og nej, fleksydelse er ikke det samme som ledighedsydelse.

Fleksydelse svarer til efterløn, men er for fleksere.
Ledighedsydelse svarer til dagpenge, men er for fleksere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2013, 22:53   #7
ping
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
ping er ny på vejen
Okay, tak for den opklaring
ping er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2013, 22:59   #8
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af ping Se meddelelser
Ja det er jeg.. har lige dobbelt tjekket.

Men kan godt se at det ikke giver nogen mening.

Tror nogen gange bare de copy paster ens navn ind uden at se hvad fanden de egentlig sender

Min største bekymring er jo om de på skære mine dagpenge fra den 15 maj da dette er datoen afgørelsen er faldet til min ledighedsydelse starter den 1 juni. For havde stadig sygedagpenge tilbage.

Noget du ved hvordan fungerer?
Nej det giver ingen mening.. Men hvis du stadig har ret til sygedagpenge, så er jeg sikker på at du ikke står uden nogen ydelse..

Som Vovse skriver, så ligner det noget som er skrevet 2 min før weekenden ;-)
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 15:59   #9
ene
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2012
Indlæg: 30
Styrke: 12
ene er ny på vejen
ved ikke om du har fået svar, men min advokat fortalte idag at der er rigtig mange der er røget i det hul.
Som de nye regler er idag så stopper sygedagpengeudbetalingen så snart man er visiteret til fleks, også selvom der måske går 3 mdr inden man overgår til fleksydelse. Der er rigtig mange der er endt i det hul og derfor står uden forsørgelse, bare endnu en ting der ikke er tænkt ind i den nye reform !
ene er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan det virkelig være rigtigt?? tullepigen Alt det andet 8 07-06-2012 22:06
Kan det være rigtigt? bianca Spørgsmål ang fleksjob 16 05-01-2012 11:00
Kan det være rigtigt?? mic Spørgsmål ang fleksjob 1 17-01-2011 09:18
Kan det virkelig være rigtigt? mfc83 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 41 29-11-2010 09:53
Kan det virkelig være rigtigt ? camilla heyn Spørgsmål ang fleksjob 12 06-10-2008 12:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension