K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2013, 21:52   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mookmik Se meddelelser
heh vovse den er da fin

Så når jobkonsulenten en dag kommer og siger at jeg hmmmm kan stå i en butik ( eksempel ) så vil jeg have det på skrift og fluks få lavet en klage
Aaarh, jeg ville nok nærmere sige:
"Hmmm, mener du, at sådan et job respekterer mine skånebehov?"

Hvis jobkonsulenten så holder fast i, at du skal i praktik i sådan et job, så kan du jo sige, at det vil du mægtig gerne, hvis det kan strikkes sammen, så det respekterer dine skånebehov.

Citat:
Oprindeligt indsendt af mookmik Se meddelelser
og når jobkonsulenten sikkert snart kommer og siger jeg skal lave mit cv om, da jeg har udfyldt de felter, at jeg søger job indenfor IT området ( uden erfaring eller uddannelse), så vil jeg spørge om jeg kan få det på skrift og klager over dette også.
Start med, at spørge ham om, hvilke andre job han mener, der kan respektere dine skånebehov.

Hvis man stiller sig alt for meget på bagben kan det nemt give bagslag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 22:11   #12
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Aaarh, jeg ville nok nærmere sige:
"Hmmm, mener du, at sådan et job respekterer mine skånebehov?"

Hvis jobkonsulenten så holder fast i, at du skal i praktik i sådan et job, så kan du jo sige, at det vil du mægtig gerne, hvis det kan strikkes sammen, så det respekterer dine skånebehov.



Start med, at spørge ham om, hvilke andre job han mener, der kan respektere dine skånebehov.

Hvis man stiller sig alt for meget på bagben kan det nemt give bagslag.
Jeg stiller mig ikke på bagbenene, men jeg brugte det der kaldes humor mellem linjerene

Jeg vil da møde op i praktik hvis det var tilfældet at jeg blev tvungen til at flekse i en butik og sikkert gå ned på en sygemelding, som sagt bed jeg alt i mig til arbejdsprøvningerne, så jeg kunne blive afklaret, men efter kommunen har set bort fra hvordan jeg havde det under arbejdsprøvningerne, ignoreret hvad konklusionen var fra jobkonsulenten osv. har jeg lovet mig selv, aldrig mere gå igennem dette helvede.

Det har jeg spurgt om mange gange hvilke jobs de mener der tilgode ser mine skånebehov og svaret er altid, hvad tror du selv du kan klare/lave, hvor jeg henviser til min afklaring og arbejdsprøvninger og så snakkes der ikke mere om det.

Men jeg vil da helt sikkert have at mine skånebehov bliver tilgodeset og bruge den ( indstilling ) godkendelse af kommunen fremover og drejer kommunen væk fra det, så er der kun klage vejen tilbage.

Sidst redigeret af mookmik; 27-05-2013 kl. 22:17.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 12:21   #13
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Skal nok ikke være IT-konsulent uden relevant uddannelse, men vel snarere fx kundeservicemedarbejder med IT som redskab. Hvis alt andet er på plads, er dette en mulighed for mange, hvis altså lige ledigt job findes.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 12:30   #14
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Jeg tænker da at de måske har udtrykt sig forkert og menet at du skal lave noget arbejde hjemmefra på PC, og så er der nogen der har troet at IT dækker over alt arbejde udført på PC.

I min verden er der masser arbejde der kan udføres hjemmefra, hvis arbejdsgiveren vil.

En helt anden ting, som jeg altid har ment, er at en arbejdsgiver ikke kan beslaglægge et område i ens private hjem... ligeledes mener jeg ikke jobcenteret kan sige at man "skal" arbejde hjemmefra, selvom det opfylder nogle skånehensyn.

Personligt ville det gå fuldstændig i koks med såvel plads som arbejdstid/fritid, hvis jeg skulle sidde her hjemme og arbejde.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 13:16   #15
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Skal nok ikke være IT-konsulent uden relevant uddannelse, men vel snarere fx kundeservicemedarbejder med IT som redskab. Hvis alt andet er på plads, er dette en mulighed for mange, hvis altså lige ledigt job findes.
Før jeg kom tilskade på mit daværende job og blev sygemeldt, da havde jeg et import firma, der havde jeg et vindue " website " tilknyttet, en slags produkt katalog, den ting tog min sagsbehandler op og ud fra det mente at så kunne jeg jo lave og sætte websider op he he, nej det er en ommer, da i mit tilfælde købte jeg et færdigt tema i wordpress og tilføjede de ting jeg havde af produkter med beskrivelse osv. det har jo intet at gøre med at lave et tema eller et website, jeg aner intet om kodning af websider, men min sagsbehandler mente at det var en ting jeg kunne flekse med og bruge det netværk jeg havde opbygget der, problemet er så bare lige, at det netværk ligger udenfor EU, så det lukker jo døren med et smæk, da der kræves dansk cvr af det firma man skal ansættes i.

Jeg har undersøgt lidt om kundeservice delen, men der er der en fast arbejdstid, plus det kræver erfaring og evt. oplæring, kursus, uddannelse ......

Men jo, det er da et område der kunne være aktuel hvis der kan findes et job der tager hensyn til skånebehovene.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Jeg tænker da at de måske har udtrykt sig forkert og menet at du skal lave noget arbejde hjemmefra på PC, og så er der nogen der har troet at IT dækker over alt arbejde udført på PC.

I min verden er der masser arbejde der kan udføres hjemmefra, hvis arbejdsgiveren vil.

En helt anden ting, som jeg altid har ment, er at en arbejdsgiver ikke kan beslaglægge et område i ens private hjem... ligeledes mener jeg ikke jobcenteret kan sige at man "skal" arbejde hjemmefra, selvom det opfylder nogle skånehensyn.

Personligt ville det gå fuldstændig i koks med såvel plads som arbejdstid/fritid, hvis jeg skulle sidde her hjemme og arbejde.
Kan fint følge dig og er stort set enig med dig.

Dog fremgår det af det de anbefaler og som kommunen har sagt god for, at et job indenfor IT med hjemmeopkobling til internettet ses som en mulighed jeg kan flekse indenfor, jeg bad enda på et tidspunkt min sbh at prøve at tage en google på det med IT jobs, så hun kunne se at det er alså ikke noget man komme ind fra gaden og arbejder med, men at der kræves bestået ( tit lange ) uddannelser, men det blev føjet væk som en begrundelse for ikke at søge IT jobs, jeg kunne flekse fra hjemmefra.

Jeg har faktisk ikke tænkt over den form for belastning det kan være at have en hjemmearbejdsplads, men den er da værd at have med ind over og der kommer der så en psykolog konklusion ind over som jeg kunne hive frem.

Syntes det er noget møg kommunen har lavet i min sag, men jeg må vente og se hvor det bære hen ad, man kan jo kun blive positiv overrasket
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Positiv indstilling til fleksjob Hanstad Spørgsmål ang fleksjob 3 15-07-2011 08:24
Sagsbehandlingstid af fleksjob indstilling Batman Spørgsmål ang fleksjob 4 25-05-2011 09:25
Indstilling til fleksjob og hvad så?????? vinterpige Spørgsmål ang fleksjob 20 22-03-2011 09:03
Dagens citat: Loven skal følges zuza Dit og Dat 1 10-08-2008 19:51
Rapport vedr.indstilling til pension Flisbeth Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 01-11-2007 21:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension