K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2013, 11:05   #1
heidi1972
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2013
Indlæg: 10
Styrke: 12
heidi1972 er ny på vejen
Vedr. Fleksjob

Hej

Jeg er i den situation at jeg skal i arbejdsprøvning. Er der nogen som ved hvor mange timer man skal kunne arbejde for at blive tilkendt flexjob og ikke førtidspension ? Jeg er blevet undersøgt af diverse læger og de siger alle min tilstand er varig uden hverken bedring eller forværing. Neurologen har tilmed sagt at han ikke ser nogen grund til arbejdsprøvning da skånehensyn ikke vil kunne kompensere for min tilstand.
Men nu skal jeg så alligevel starte i arbejdsprøvning.

Mange hilsner
41 og mor til 3
heidi1972 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 11:10   #2
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Efter den nye reform kan der tilkendes fleksjob ned til 1 time om ugen.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 11:11   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu er det jo sådan at lige meget hvad du skal, så hedder det arbejdsprøvning først ( i meget sjældne tilfælde kan man slippe)
Fleksjobber kan man blive godkendt til helt ned til 2 timer ugeligt nu, hvor man så end finder et job.

Men nu skal du i arbejdsprøvning, så må man jo se på, hvad din krop kan holde til, bare husk at lytte til din krop.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 11:24   #4
heidi1972
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2013
Indlæg: 10
Styrke: 12
heidi1972 er ny på vejen
Hej igen

Hvad så hvis man lider af konstant stress og hovedpine den time man fx er der om dagen Vil de så stadig tilkende flexjob også selvom det går tilstanden værre ? Er der nogen som har erfaring med det ?

Hilsen mor til 3
heidi1972 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 11:29   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tror det er lidt til begge sider, nogle får fleks alligevel og andre pension.

Bange for man vil sige kan du magte 3 børn kan du også magte et job, den har jeg hørt mange gange.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 12:35   #6
heidi1972
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2013
Indlæg: 10
Styrke: 12
heidi1972 er ny på vejen
Hej

Problemet er at jeg føler at jeg har mindre og mindre overskud til mine børn. Jeg føler det er rigeligt det her hjemme og den ene af børnene har jeg kun 5 dage om ugen - mistede forældremyndigheden over hende da jeg blev syg, men har nu kæmpet mig til fælles og en 5/9 deling.

Jeg er rigtig glad for Jeres hjælp.

Hilsen mor til 3
heidi1972 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 13:05   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvor undfair det end så er , er det ikke kommunens problem, at man ikke magter sine børn, den har jeg også hørt mange gange.

Med ord som, det er ikke jc ansvar du har børn.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 20:45   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af heidi1972 Se meddelelser
Hej

Jeg er i den situation at jeg skal i arbejdsprøvning. Er der nogen som ved hvor mange timer man skal kunne arbejde for at blive tilkendt flexjob og ikke førtidspension ? Jeg er blevet undersøgt af diverse læger og de siger alle min tilstand er varig uden hverken bedring eller forværing. Neurologen har tilmed sagt at han ikke ser nogen grund til arbejdsprøvning da skånehensyn ikke vil kunne kompensere for min tilstand.
Men nu skal jeg så alligevel starte i arbejdsprøvning.

Mange hilsner
41 og mor til 3
Når du er i en arb.prøvning, så bør du møde op hver dag, så vidt du på nogen måde er i stand til det.
Og så skal du sige fra når du ikke kan klare mere.
Nogle steder accepterer de, at man går hjem når man ikke kan klare mere, andre steder tilbyder de et sted man kan ligge og hvile sig, for at se, om så kan yde lidt mere senere.

Hvis du flere gange ringer og melder dig syg, og bliver hjemme, så er der en risiko for, at din arb.prøvning forlænges, eller at de ikke kan bruge din arb.prøvning, fordi, at når arb.prøvningsstedet ikke ser dig, så kan de ikke vurdere din arb.evne.

Så mød op, så vidt du overhovedet kan, også selvom det bare er for at fortælle dem, at du har det skidt og går hjem igen.

Derudover bør du skrive en udførlige dagbog, for hele døgnet, og for hele ugen.
Under min sidste arb.prøvning brugte jeg denne model: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Som andre er inde på, så lad være med at nævne alt for meget om problemerne omkring dine børn, nogle kommuner kan bruge det imod dig.

Men derfor kan det jo godt fremgå af din dagbog hvis du efter en dag i arb.prøvning f.eks. ikke har overskud til, at hjælpe dine børn med lektier ell.l.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kørsel vedr praktik til kommende fleksjob Taxamor Alt det andet 16 02-04-2013 19:40
spørgsmål vedr. arbejdsprøvning og fleksjob Nana M Spørgsmål ang fleksjob 26 27-06-2011 22:53
Rapport vedr. fleksjob mik16 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 5 25-03-2011 08:59
Vedr. visitation til fleksjob. Anna1 Spørgsmål ang fleksjob 4 04-11-2010 18:06
udregninge af tilskud vedr. fleksjob anicegirl Spørgsmål ang fleksjob 7 15-11-2008 13:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension