K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2011, 21:15   #11
Bamsen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2010
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bamsen er ny på vejen
tusind tak for svar.
Har intet på skrift udover den midlertidige afslag på forlængelse, der på det tidspunkt var fordi de manglede papirerne fra jobkonsulent efter endt arb. prøvning.
Har aldrig set min ressourceprofil, og partshørt?? jeg har fået afslag mundligt fra sagsbeh. Thats it.

Det er så forvirrende det hele, og jeg ved bare lige meget hvad jeg kommer med så er de græsk katolske.

Men fandeme nej, de skal nik få kamp til stregen.
Har da i det mindste min læge på min side..
Tak for jeres svar
Bamsen
Bamsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 23:13   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal selvsagt be om en skriftlig afgørelse, samt spørge til ressourceprofilen.

Hvis du ikke kan komme tilbage til ordinært arbejde, skal du forlænges efter §27 stk 4; afklaring til fleks eller pension.(24uger(tror jeg det er).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 23:19   #13
Bamsen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2010
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bamsen er ny på vejen
Igen tusind tak for svar. Fik idag fat på min fagforening som nu går ind i sagen. Endelig

Der er meget der ikke er gået efter bogen her. Tilmed bad jeg om agtindsigt i min journal via tlf, da min læge ville se nogle konklussioner han ikke kunne forstå, det kunne jeg sørme ikke få, de interne papirer var kun for dem...

Heldigvis har jeg selv siddet med journaler, så vidste at det ikke passer.
Jeg tog på kommunen og bad om min journal, eller min sag med det samme.

Sjovt nok så mangler der nogle papirer, så enten er der løjet om, at den har været forbi deres læge konsulent eller også er den fjernet.

Det hele er så tragikomisk, at jeg tager mig selv i at grine og næsten græde samtidig.

Et andet spørgsmål er : Jeg ringede for at høre ang. kontanthjælp når man har eget hus, de sagde at så længe der ikke er friværdi i huset og jeg ingen værdier har så kunne jeg godt få.
Er det korrekt? synes der er flere der skriver det modsatte.
Og hvad hvis min samlever har værdier?
Vh Bamsen
Bamsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2011, 00:58   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal jo have et sted at bo, alternativt skal de skaffe anden og billigere bolig.

Du kan IKKE låne i friværdi i din situation, da du jo således skal betale større afdrag.

Så du kan ikke nægtes kontanthjælp af denne årsag.

Det er kun hvis du er alm arbejdsløs, at de kan stille disse krav, elle som syg/tilskadekommet eller lign hvor din arbejdsevne skal afklares.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2011, 02:31   #15
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bamsen Se meddelelser
Den kan ikke forlænges efter 24, stk 4 eller 2 eller nogle da de kun kan bruges når de har taget stilling til om du er berretiget til at komme på tale til fleksjob.
Altså når beh.muligheder er udtømt osv.
Erhm, den formulering har jeg ikke hørt før. Og jeg fik forlænget efter §27 stk 4 selvom det endnu ikke lå fast at alle behandlingsmuligheder var udtømte. Jo, jeg vidste det godt, men det mente sagsbehandler ikke. Paragraffen går jo netop ud på at det endnu ikke er fastslået om det hedder fp eller fleks - og det er det, man så skal bruge forlængelsen på at konstatere
Min sagsbehandler har været yderst kreativ i forsøget på at finde mulige årsager til hvorfor min tilstand kan bedres, men er skudt i sænk hver gang

Men selvfølgelig skal det stå klart i dokumenterne at ingen behandlingsmuligheder vil muliggøre en tilbagevenden på det ordinære arbejdsmarked. I mit tilfælde havde jeg på det tidspunkt kun en rapport fra neuropsykolog. Status attest fra læge modsagde faktisk §27 stk 4, og statusattest fra psykiater var baseret på forkert diagnose (selvom den dog sagde at min tilstand var stationær og alle medicinske behandlingsmuligheder udtømte)
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2011, 07:53   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bamsen Se meddelelser
Heldigvis har jeg selv siddet med journaler, så vidste at det ikke passer.
Jeg tog på kommunen og bad om min journal, eller min sag med det samme.

Sjovt nok så mangler der nogle papirer, så enten er der løjet om, at den har været forbi deres læge konsulent eller også er den fjernet.
De har sikker løjet.

Der kan godt være nogle interne notater, som du ikke får lov at se, men det drejer sig vist mest om hvis en sb vil gøre sin efterfølger obs på, at du f.eks. er meget besværlig ell.l.

I min egen journal har jeg set notater med svar fra lægekonsulenten, de stod i selve journalen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2011, 21:09   #17
Bamsen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2010
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bamsen er ny på vejen
Var til møde idag med min fagforening, og det gik faktisk ok. Han var sød og forsikrede mig om at tage min sag.

Men sagde dog også at min sag i og for sig er behandlet rigtig, dog har sagsbeh. ikke haft travlt og har ikke konkretiseret hvad det var de ville have.
Det mærkelige er at de har arb.prøvet mig mhp. arbejdsevne når de ved at der mangler dokumentation, og jo så også gør, at den mulighed for forlængelse er udelukket.

Det der er problemet for mig er at jeg både har en fysisk sygdom og en psykisk lidelse.

Den psykiske er varig og uden beh. mulighedder og er dokumenteret af læge og psykiater.

Den fysiske som udløste det hele, er ikke dokumenteret varig, da de skriver at, den kan bedres betydeligt, men tidshorisonten kan være lang og uoverskuelig, men at overlægen anbefaler at de afprøver mig til fleksjob.. Sødt af hende at skrive men desværre har hun jo lige udtalt at den kan bedres..

Så min opgave nu er at få dokumenteret at de symptomer jeg har skyldes det psykiske, altså den der er varig. Det er ikke et problem da det er sandt, men der har jeg spændt ben for mig selv, da jeg ikke har villet acceptere det. Det har været svært for mig at rumme, at jeg, en helt "normal" pige lige pludselig fik en psykisk diagnose. Jeg er ellers meget alternativ og ved godt at psyken og kroppen hænger sammen og har været i terapi i 5 år, men en diagnose, nej jeg følte de negligerede min fysiske sygdom.

Så mon ikke jeg skal stole lidt på nu, at min læge vil mig det bedste, og så få styr på de ting.
Min forlængelse er altså foreløbig udsat indtil de har ny status attest fra læge og en udtalelse fra arb,eller erhvervspsykologisk test. Her er så et spørgsmål
Hvad er arb.psykologisk test?

Den blev lidt lang, håber i vil læse den:
Venligst bamsen
Bamsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2011, 21:28   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bamsen Se meddelelser
Hvad er arb.psykologisk test?
Jeg var til undersøgelse hos en erhvervspsykolog, mon ikke det går ud på det samme.

Han startede med at spørge lidt ind til familieforhold og barndom, og der blev lavet nogle tests, bl.a. nogen hvor han sagde flere ord efter hinanden og så skulle jeg gentage dem, altså for at tjekke hukommelsen.

Der var også en del spørgsmål i almen viden.

Bed om navnet på psykologen, som skal udføre testen/undersøgelsen, så du kan google på navnet.

For mit eget vedkommende havde jeg en rp, der var fyldt med systemets løgnehistorier, og jeg kunne nemt forestille mig, at det måtte være svært ikke at være påvirket på forhånd, hvis han læste den inden vores møde, så jeg bad sb om ikke at sende rp'en til ham, så i stedet fik han en skrivelse med oplysninger om mine helbredsmæssige problemer, som jeg selv havde forfattet.

Testen tog ca. 3 timer, men var på ingen måde ubehagelig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2011, 21:52   #19
Bamsen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2010
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bamsen er ny på vejen
Ja det er nok det samme Vovse.

Jeg er bare ikke god i situationer jeg ikke har kontrol over, eller slet ikke ved hvad jeg går ind til.
Og så er jeg i forvejen kastet rundt i systemet, så tænker lidt åhh nej endnu en ny der tror hun/han kan analysere mig på kort tid. Tænk hvis personen har en anden opfattelse end dem hvor jeg allerede har fået opbygget et tillids forhold.

Puha det stresser mig
Bamsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2011, 21:58   #20
Bamsen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2010
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bamsen er ny på vejen
Jo det er nok det samme Vovse

Jeg har bare rigtig svært ved lige præcis sådanne situationer, dem man ikke har kontrol over eller kender noget til.

Jeg tænker åhh nej, hvad hvis denne nye person der skal se mig 1 gang har en anden mening end dem der kender mig lidt bedre..

Nåh men der er jo ingen vej uden om.
Bamsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ftp = rask.... Chas Accept fra vores omgivelser 21 18-06-2013 11:13
Fattig = rask? buster Politik og Samfund 5 02-03-2012 03:11
Er for rask til at være syg men er for syg til at være rask creek Alt det andet 7 25-11-2010 11:07
Rask fra den ene dag til den anden TinaB Dit og Dat 30 23-05-2009 00:01
Syg eller rask? Lissi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 02-04-2007 20:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension