K10 - Flexjob & Førtidspension

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar

Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2019, 14:56   #171
phhmw
Jeg bor her på K10

Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Styrke: 24
phhmw er fast beboer på K10phhmw er fast beboer på K10phhmw er fast beboer på K10
Funktionelle lidelser og andre psykiske diagnoser til mennesker med fysiske lidelser

https://www.evagall.dk/funktionelle-...9scDNF-JVjwuIQ

Der foregår pt. en del debat om ”funktionelle lidelser” og andre psykiske diagnoser til mennesker med fysiske lidelser. Jeg underviser i emnet på lægestudiet på Københavns Universitet i faget medicinsk psykologi og har derfor ikke kun psykologfaglig viden på området, men også kendskab til den medicinske forståelse. Noget af det svære at forstå og forklare er hvordan psyke og krop hænger sammen. Mange mennesker har en forståelse af, at det er to forskellige ting. Det har historiske årsager som jeg kort skal redegøre for, for klarhedens skyld. Læs mere her hvis du er interesseret.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2019, 07:57   #172
Reno
Klart Afhængig af K10

Renos avatar

Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Styrke: 6
Reno er ny på vejen
Bente Stenfalk citat

Bente Stenfalk bemærkninger om fænomenet funktionelle, som du kan finde ovenfor, i den hjemmeside som phhmw henviser til.

Tillader mig at citerer Bente Stenfalk:

"Ligegyldigt hvad psykologer og psykiatere finder på at forklaringer, der går tilbage til Descartes og Freud, så er funktionelle lidelser et tankeeksperiment, for man kan ikke bevise, at de findes.
Funktionelle lidelser virker som et overgreb på mange syge borgere, som ikke vil psykiatriseres. imod deres vilje.
Psykiaterne tager patent på sygdomme, som allerede HAR internationalt anerkendte koder og navne, som fortæller hvor på kroppen sygdommen / tilstanden / smerterne kan lokaliseres.

De navne som allerede findes, og som de fleste syge borgere helst vil benytte, fortæller noget om sygdommen:
whiplash = nakkeskader / smerter
fibromyalgi = smerter
ME, myalgic encephalomyelitis = udmattelse efter arbejde / bevægelse
irriteret tarm = maveproblemer / sygdomme i tarmen
alle sygdomme, men hver sin oprindelse og hver sit forløb.

Funktionelle lidelser derimod er en ‘rodebunke’ / samlebetegnelse, som ikke umiddelbart kan forstås og placeres i korpssammenhæng uden en masse forklaringer, og hvem gavner det?

Som jeg ser det, så har nogen psykiatere taget patent på / ‘stjålet’ nogen internationalt anerkendte sygdomme, som de vil forsøge at ‘behandle’ med psykiatriske metoder, som jeg ikke har set nogen gode resultater med.
Sundhedsstyrelsen bakker desværre op om samlebetegnelsen funktionelle lidelser, fordi de ser en besparelse i de undersøgelser, man med diagnosen kan forhindre syge borgere i at få.

Det hele er orkestreret af forsikringsselskaberne, som sparer millioner på ikke udbetalte sygeforsikringer, fordi disse ikke udbetales til ‘diagnosen’ funktionelle lidelser, som her anses for psykisk.
Ikke så mærkeligt, at TrygFonden, som ikke er en fond men et selskab, støtter Forskningsklinikken for funktionelle lidelser med flere 100 millioner kroner gennem tiden.

Funktionelle lidelser gavner således ALLE involverede: psykiatere, psykologer, Sundhedsstyrelsen, lægekonsulenter og kommuner, (som trækker sager i langdrag med ‘behandlinger’ i psykiatrisk regi), UNDTAGEN patienten, som helst vil være fri og tages alvorligt med sin internationalt anerkendte ICD-10-kodede sygdom.
Den dag, da biomarkører på de i funktionelle lidelser indlemmede sygdommene anerkedes, så må funktionelle lidelser falde, som det tankeeksperiment det er"

Sidst redigeret af Reno; 19-09-2019 kl. 08:03.
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2019, 23:19   #173
phhmw
Jeg bor her på K10

phhmw er fast beboer på K10phhmw er fast beboer på K10phhmw er fast beboer på K10
WOW, en læge, som er I systemet, som er helt enige med os

Bente Stenfalk har overført en fil.

WOW, en læge, som er I systemet, som er helt enige med os i, hvad funktionelle lidelser er, og hvordan de virker i systemet.
En modig mand, Sodemann. Bare han ikke bliver 'fyret' / afsat / fjernet, som Stig Gerdes og Peter Gøtzsche..
Funktionelllidelser, Sodemann.pdf · version 1

PDF

https://www.facebook.com/groups/7087...8147743291747/

Hilsen Peter
Gammel Igår, 09:02   #174
phhmw
Jeg bor her på K10

Vejle kommune kan neuropsykologen konvertere en hjernerystelse til funktionel lidelse

https://www.facebook.com/soc.mariann...type=3&theater

Marianne Stein, Socialrådgiver

I VEJLE KOMMUNE KAN NEUROPSYKOLOGEN KONVERTERE EN HJERNERYSTELSE TIL FUNKTIONEL LIDELSE

- SÅ HVAD SKAL VI DOG BRUGE LÆGER TIL??

Efter flere henvendelser fra borgere i Vejle kommune, begynder jeg desværre at se et mønster i, hvordan denne kommune får konverteret folks diagnoser fra at være en fysisk til en psysisk lidelse - med direkte adgangsbillet til klinikken for funktionelle lidelser.

Og det er præcis hvad denne her sag omhandler.

Sådan fastholdes og nedbrydes sygemeldte i sy(g)stemet i Vejle Kommune - og i mange andre kommuner i Danmark.

Tør du blive syg?

Marianne Stein

Hilsen og stor tak til Marianne Stein, privat socialrådgiver

Bilag

https://www.lokalavisen.dk/migration...d-1638797.html

Anerkender Vejle Kommune ikke fibromyalgi og piskesmæld?

Jeg har siden hørt fra en af deltagerne, at Vejle Kommunes sagsbehandlere uddeler en folder fra Forskningsklinikken for Funktionelle lidelser i Aarhus. En klink, som drives af Per Fink, kreatør af Term modellen.
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:53.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension