K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2011, 23:00   #31
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
jeg har kun fået positive tilbagemeldinger fra både sagsbehandler og jobkonsulent for de i alt 3 arbejdspladser jeg igennem mit sygeforløb har fundet...Det er jo ikke sådan at det ikke fungerer i et samarbejde med jobkonsulenten - Arbejdspladsen skal jo godkendes med hensyn til fag, og om der er de skånehensyn som min ryg kræver... Jeg har tværtimod fået masser af ros for at jeg ikke bare lænede mig tilbage og var passiv, men at jeg viste initiativ og vilje til gerne at ville vende tilbage til arbejdsmarkedet i et eller anet omfang... At min krop så ikke vil og kan det JEG gerne vil er jo så en helt anden side af sagen...;-)
Samtidig havde jeg også en meget glad jobkonsulent som siden har brugt "mine" arbejdspladser til andre sygemeldte.... så en ekstra sidegevinst til kommunen i dette tilfælde.
Må også bare konkludere at man ikke altid har tid til at vente på at det til tider meget langsomme system kommer op i omdrejninger...:-)
Men der er jo heldigvis plads til os alle :0)
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2011, 09:14   #32
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
fint du har et kæmpe overskud til at opsøge 3 arbejdspladser
de fleste der ligger til penison, har ikke det overskud
inklusiv mig selv.

men er du kommet videre i sag af den grund, alså har kommunen truffet nogen beslutning om fleks eller pension.

skal selv ud i 6-8 uger med en jobkonsulent, som det sidste
da min sidste prøvning var for 3 år siden.
samt lægekonsulenten ikke har flere spørgsmål omkring behandling
har brugt tiden på at dokumentere min sygdom. det tager tid med 9 diagonser
som alle skal være uden behandlingsmuligheder.
den sidste prøvning fylder 11 sider omkring min arbejdsevne.

må indrømme jeg i hvertfald ikke har overskud til at finde en arbejdsplads
men når man er bedømt til ikke at kunne bo i egen bolig
vil det også være mærkeligt, hvis jeg selv kunne finde et prøve sted

håber du får en god afslutning på din sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 07:30   #33
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Heller ikke fordi jeg havde det store overskud på det tidspunkt. Men jeg gjorde det ud fra, at jeg ikke ville sendes ud i en arbejdsprøvning, hvor min interesse for "faget" slet ikke var til stede, da jeg tror på, at jeg selv kunne yde lidt mere, hvis det var spændende det jeg arbejdede med :-)

Samtidig ville jeg ikke sendes ud i noget der for mig var fuldstændigt meningsløst. Og jeg kæmpede for at få lov at komme ud i noget der ikke var inden for mig eget fag...Jeg er uddannet pædagog og har arbejdet med handicappede børn både i daginstitution og på døgninstiotution. Og det kan kroppen ikke holde til længere.

Så ville de have mig inden for psykiatrien - og det har jeg ikke overskuddet til pt. Jeg er af den mening at der skal man kunne give sig 100 % for et andet menneske, og lige nu hvor jeg har nok at gøre med at holde sammen på mig selv og min familie, vil det bare køre mig helt ned - min samvittighed kan ikke tåle, at jeg ikke er helt til at "stole" på, da kroppen siger fra meget ofte. Derfor vidste jeg jo godt at jeg ikke ville være helt stabil i fremmøde og arbejdsinsats....

Så at jeg fandt mine egene arbejdspladser var for at "overleve" min arbejdsprøvninger..

Jeg er kommet dertil, at jeg skal til møde sidst på måneden. Og der forventer jeg at der ligger svar fra lægekonsulent, om han har flere spørgsmål. Og hvis ikke forventer jeg at sagsbehandler sætter en pensionssag igang. Ihvertfald hvad hun lovede på sidste møde ;-)
Og hvis hun gør det - søger jeg efter råd fra fagforening samtidig på foreliggende dokumentation. Simpelthen for at de ikke skal trække tiden mere.
Hvis ikke hun sætter sagen igang, vurderer vi lige, hvad hendes argumentation er. Og så søger vi forhåbentlig stadig på det foreliggende...

Så det jeg fik ud af sidste arbejdsprøvning, var en sb og jobkonsulent, der kunne se på mig at det bare gik den forkerte vej. Samtidig havde jeg lavet en meget udførlig smertedagbog... Som jeg fik stor ros for, da den dækkede både hvad der var lavet på arbejdet og herhjemme og så smerteniveau og ekstra medicin...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 20:30   #34
Selin7
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2011
Lokation: Ishøj
Indlæg: 18
Styrke: 13
Selin7 er ny på vejen
Hej igen. Ankestyrelsen ville ikke kigge på min sag, da det ikke var en principiel sag. Så endnu et afslag. Hvad gør jeg nu? Kan man anke andre steder? Jeg synes virkelig at det er URETFÆRDIGT.
Selin7 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 21:02   #35
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Selin7 Se meddelelser
Hej igen. Ankestyrelsen ville ikke kigge på min sag, da det ikke var en principiel sag. Så endnu et afslag. Hvad gør jeg nu? Kan man anke andre steder? Jeg synes virkelig at det er URETFÆRDIGT.
Desværre så er ankestyrelsen sidste stop, med mindre du vil anlægge privat sag ved domstolene...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 10:57   #36
Selin7
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2011
Lokation: Ishøj
Indlæg: 18
Styrke: 13
Selin7 er ny på vejen
Hej Ricky M. Nu har jeg et problem til. Jeg har ventet på en undersøgelse på Frederiksberg Hospital i 1,5 år. Fik stillet diagnosen Fibromyalgi af en Speciallæge i Reumatologi for snart 1 år siden. Så kommer jeg derud og bliver undersøgt overfladisk med flere lag tøj på og får svaret, at jeg muligvis ikke har Fibromyalgi, det kan være noget andet. Jeg blev henvist akut til Bispebjerg Hospital for at få taget en biopsi af mine muskler. da jeg har håndeksem. Da jeg kommer derhen spørger lægen mig, om det kun er pga. min håndeksem jeg er blevet sendt derud og jeg svarer ja. Så siger hun til mig, at hun ikke vil tage en biopsi, fordi det er åbenlyst, at det er håndeksem. Jeg er total forvirret. Føler mig som en idiot hypokonder. Synes ikke at jeg bliver taget alvorligt. Jeg ved ikke hvad der videre skal ske. Nu 4,5 år med konstante smerter i hele kroppen, står jeg uden en diagnose. Ang. privat sag for domstolene. Er der mulighed for at jeg kan få en beskikket advokat, da jeg er enlig mor til 2 og uden formue???
Selin7 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 11:11   #37
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Selin7 Se meddelelser
Hej Ricky M. Nu har jeg et problem til. Jeg har ventet på en undersøgelse på Frederiksberg Hospital i 1,5 år. Fik stillet diagnosen Fibromyalgi af en Speciallæge i Reumatologi for snart 1 år siden. Så kommer jeg derud og bliver undersøgt overfladisk med flere lag tøj på og får svaret, at jeg muligvis ikke har Fibromyalgi, det kan være noget andet. Jeg blev henvist akut til Bispebjerg Hospital for at få taget en biopsi af mine muskler. da jeg har håndeksem. Da jeg kommer derhen spørger lægen mig, om det kun er pga. min håndeksem jeg er blevet sendt derud og jeg svarer ja. Så siger hun til mig, at hun ikke vil tage en biopsi, fordi det er åbenlyst, at det er håndeksem. Jeg er total forvirret. Føler mig som en idiot hypokonder. Synes ikke at jeg bliver taget alvorligt. Jeg ved ikke hvad der videre skal ske. Nu 4,5 år med konstante smerter i hele kroppen, står jeg uden en diagnose. Ang. privat sag for domstolene. Er der mulighed for at jeg kan få en beskikket advokat, da jeg er enlig mor til 2 og uden formue???
Mange private forsikringsselskaber har indbygget "retshjælp" i deres policer så der er muligvis en hjælp der?

Ellers har de fleste større byer advokater som tilbyder gratis juridisk rådgivning, hvis du fortæller hvor du bor, så skal jeg prøve at se om jeg kan finde nogen i din by :-)

ps. i Danmark arbejder man kun med begrebet "beskikket" advokat, hvis du er sigtet i en straffesag og ikke selv kan betale.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 11:16   #38
Selin7
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2011
Lokation: Ishøj
Indlæg: 18
Styrke: 13
Selin7 er ny på vejen
Tak for svar Ricky M. Jeg bor i Ishøj. Jeg har en forsikring, håber at de kan hjælpe. Jeg troede at gratis advokat hed beskikket advokat. Hehe Gudskelov har jeg intet med politiet at gøre.
Selin7 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 11:19   #39
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Her er linket til HVAD offentlig retshjælp er og hvad kravene er: http://www.domstol.dk/SAADANGOERDU/R...j%C3%A6lp.aspx

Og her er så vidt jeg kunne se, de advokater i dit område som tilbyder det:
http://www.domstol.dk/glostrup/radgi...s/default.aspx
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 11:20   #40
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hvis du har mulighed for fri process, så hjælper de dig med at søge det...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på sygedagpenge muddis Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 28 18-07-2013 11:26
Afslag af forlængelse af sygedagpenge Culotten Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 72 17-10-2012 20:14
afslag på flexjob - stop for sygedagpenge giverikkeop Spørgsmål ang fleksjob 6 15-02-2012 00:04
Sygedagpenge stop/ afslag på fleksjob Rikkesejer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 23-06-2011 13:05
Stop af sygedagpenge efter afslag på FTP jandersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 17-02-2010 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension