K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-04-2012, 18:21   #1
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
Tennisalbuer

Hej..

Jeg leder efter nogen som kan guide mig lidt..

Udover at jeg har en masse andre sygdomme har jeg nu erhvervet mig 2 stk tennisalbuer... jeg må virkelig have en ulykkesfugl på mine skuldre...

nå men har så konsulteret lægen som tilbyder mig akupunktur hos ham og efter en lille uges tænke tid har jeg tænkt mig at sige ja tak - hvis det nu kunne hjælpe så ville det da være rart..
Er der nogen som har erfaring med akupunktur mod tennisalbue..??

Lægen bad mig så købe noget støtte bandage/halløj til begge arme for at hjælpe.. men nu står jeg i et dilemma.. der findes mange forskellige..

den billige udgave som denne:
http://www.sport247.dk/product/muell...ue_bind-25435/

den lidt dyrer version:
http://beskytdinkrop.dk/albuebandage...bue-stoette-p4

og inde i byen(randers) ved en bandagist, fandt jeg en dyr udgave i hård plast med elastik den sidste 1/3 (på indvendig side)..
lidt tilsvarende denne:
http://www.google.dk/imgres?hl=da&sa...0&tx=117&ty=65

MEN der stod den var til tennisalbue og ikke golf som denne..


Mit spørgsmål er så hvad for en der er bedst..?? jeg aner ikke noget om hvor de skal trykke osv.. nogen har en rund neopren forhøjning andre har gelepads med kugler osv osv osv..

Kan nogen guide mig og hjælpe lidt.. der er jo noget forskel på om det er 2 x 130 kr eller 2 x 400 kr jeg skal af med..
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 19:31   #2
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Jeg ved ikke med det der bandage, men akupunktur har jeg rigtig gode erfaringer med, med min golf/tennis albue. Når den er dum, går jeg ned til min læge og får en behandling, og så kan jeg lidt igen. Indtil den skaber sig for meget igen. Så akupunktur helbreder mig ikke, men det hjælper i hvert fald for en tid.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 19:36   #3
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
jeg ville vægle den du har som nr. 2 fordi den har både støtte og varme.. også den dims som bliver spændt på det sted under albue som skal fixseres når man har en tennis albue..
har selv tennis albue-
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 19:37   #4
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Hvad med at tage den billige, det skal jo bare aflaste lidt
indtil at lægens behandling får afhjulpet problemet
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 22:12   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg har lider selv af det og har prøvet div.bandagser de hjælper ikke mig måske fordi det skyldes nedslidning i nakken.

Nåle magien der i mod prøvede jeg en enkelt gang og det hjalp men kun en uges tid,oog så føgles det næsten voldsommer da smerterne kom igen,mit er blevet kronisk har smerter der i snart 8-10 år.

Håber du er mere heldig.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 22:34   #6
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Køb en rulle sprotstape på apoteket og tag med op til din læge og bed ham om at vise dig hvordan du kan bruge det i stedet for diverse bandager osv. Fordelen er at det bliver lagt så det passer præcis på din arm - ikke for stort ikke for småt - og du lærer hurtigt at lægge det selv. Hvis din læge ikke kan/vil dette så brug de penge det koster at få en fys til at lære dig det (det er kun en enkelt konsultation). Efter du selv har lagt det et par gange vil du begynde at eksperimentere og derved finder du ud af præcis hvad der er godt for dig og så kan du evt købe en rigtig bandage der passer perfekt. (hvis det er noget der bliver ved med at vende tilbage) eller gøre som mig - finde en netbutik der sælger sportstape billigt og blive ved med at bruge det. Jeg synes det er lækkert, bla fordi det ikke glider nogen steder, når det ikke længere er rent (2-3 dage) er det lige til at smide ud, når jeg ikke bruger det ligger det sammen med plasteret i skuffen og forsvinder ikke ind bag i skabet, det skal aldrig vaskes og det er meget diskret og kan ikke ses af andre.

Men selvfølgelig er det smag og behag - og blot et forslag.
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 22:40   #7
Erik
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2007
Indlæg: 1
Styrke: 0
Erik er ny på vejen
Tennisalbue

Prøv og læg mærke til om din albue er kold når du vågner om morgenen, hvis det er tilfældet kan det hjælpe at sove med varme uld muffer fra matas.
Erik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 12:33   #8
pamfilius
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
pamfilius er ny på vejen
Hej

Jeg ville købe Ergomed V.I.P Domotec, jeg har til både albuer/hænder/knæ, de er eminente og man har dem på indtil smerterne er væk, de kan vaskes og holder i mange år, priserne er overkommelige, jeg kan desværre ikke finde ud af at linke, men prøv at søge på disse og se hvad man kan få.

mvh
pamfilius
pamfilius er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 12:40   #9
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Jeg ville klart sige ja til at få akupunktur for det. Det har været effektivt for mig, da jeg havde underarmsbelastende arbejde.
Jeg synes umiddelbart at nr 1 og nr 3 ser ok ud. Det du skal have er en strop, hvor der er en lille kugle, der skal sidde lige under muskeltilhæftningen, hvor din tennisalbue sidder. På den måde flytter du det værste træk væk fra selve tilhæftningen, hvor skaden sidder og lidt længere ned i musklen.
Men for at det hele her hjælper, kræver det jo at finde årsagen til skaden og så få gjort noget ved den. En tennisalbue er en overbelastningsskade, som kræver noget ro og ændret adfærd i bevægelser for at kunne gå væk.

Sidst redigeret af malofa; 24-04-2012 kl. 12:42. Årsag: Ændret golfalbue til tennisalbue...
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 14:31   #10
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Jeg har fået akkupunktur for min tennisalbue med god effekt.

Hvis den driller lidt bruger jeg bandagen der ligner den til golf albuen, da jeg synes den giver en super effekt. Den der er rørformet kan min hud ikke tåle
da der bliver for tæt og jeg dermed sveder meget med deraf hudløshed til følge.
Har også en bandage udelukkende til at tage om håndledet i ca. 6 cm's bredde som jeg er glad for.

Begge er købt i Matas.
__________________
__________________________________________
endelig FØRTIDSPENSIONIST
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hypermobil - Scheuermann og tennisalbuer Bettina10 Spørgsmål ang fleksjob 29 01-09-2013 19:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension