K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2012, 15:52   #21
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej bettina...godt du fandt k1o..jeg er også lidt ny herinde..godt sted og mange til at hjælpe en og opmuntre en...forstår ikke hvorfor du ikke kan komme på en smerteklinik..har du snakket med din praktiserende læge om det..
hilsen en ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 17:36   #22
Bettina10
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2012
Indlæg: 14
Styrke: 13
Bettina10 er ny på vejen
Jeg skal på et eller andet smerte noget. Ved ikke helt hvad det indebærer. Det er noget kommunen har meldt mig til. Men nu må jeg se, håber da jeg kan bruge det til noget. Desværre er jeg stadig ny i det hele, og kender ikke mine muligheder. Men mon ikke jeg lærer det hen af vejen.
Bettina10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2012, 14:56   #23
Bettina10
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2012
Indlæg: 14
Styrke: 13
Bettina10 er ny på vejen
Sidste nyt med mit skrantende helbred.
Det går ikke fremad mod det positive. Jeg lider stadig med mange smerter. Jeg er for tiden i genoptrænnigsforløb på et rehabiliteringscenter. Fys der mente bestemt ikke, at de kunne hjælpe mig optimalt. Derfor forslog de mig, at jeg skulle hevises til Gråsten gigthospital.
Jeg har lige fået brev fra Gråsten. Jeg skal nu indlægges der, med henblik på udredning af mine hypermobile led (gigt ?) og genoptrænning. Jeg glæder mig rigtig meget.
Håber der er nogle her på K10 der har erfaringer fra Gråsten, og som vil dele dem med mig.
Jeg er spændt på hvad der skal ske.
Håber I alle har en god sommer, selvom vejret ikke helt er med os.
Bettina10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2012, 11:44   #24
thyradanebod
Elsker at være her på K10
 
thyradanebods avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 96
Styrke: 14
thyradanebod er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bettina10 Se meddelelser
Sidste nyt med mit skrantende helbred.
Det går ikke fremad mod det positive. Jeg lider stadig med mange smerter. Jeg er for tiden i genoptrænnigsforløb på et rehabiliteringscenter. Fys der mente bestemt ikke, at de kunne hjælpe mig optimalt. Derfor forslog de mig, at jeg skulle hevises til Gråsten gigthospital.
Jeg har lige fået brev fra Gråsten. Jeg skal nu indlægges der, med henblik på udredning af mine hypermobile led (gigt ?) og genoptrænning. Jeg glæder mig rigtig meget.
Håber der er nogle her på K10 der har erfaringer fra Gråsten, og som vil dele dem med mig.
Jeg er spændt på hvad der skal ske.
Håber I alle har en god sommer, selvom vejret ikke helt er med os.
Hej,
jeg har samme lidelser som dig mb Scheuerman thorakalt, skoliose, hypermobilsyndrom, slidgigt m.m. Jeg er 58 år og fik for alvor smerter og gener for ca. 12 år siden.

Gråsten kender jeg ikke, men jeg var selv indlagt på Skælskør i 3 uger sidste år. Det var pragtfuldt, men hjalp ikke meget iflg. dem, egen læge og reumatolog. Smerterne er der stadig. Derudover fik jeg besked på at tabe mig, og har nu tabt ca. 17 kg. Det har heller ikke hjulpet. Rygestop for 3 år siden heller ikke - er gået over til e-cigaretter, og spiritus har jeg heller ikke rørt i flere år. Spiser sundt.
Jeg er altså kernesund, men har stadig smerter og er afhængig af stærk smertestillende medicin.

Du har ret i at det nok ville hjælpe at bo i Spanien, i hvert fald om vinteren. Der har jeg også været næsten smertefri under en ferie.
Selv er jeg nu kommet til at en førtidspension nok vil være den bedste løsning for mig efter i årevis at være blevet kastet rundt i systemet på kontanthjælp. Jeg har søgt en §17 på det foreliggende grundlag her i vinter, og venter nu bare på at ressourceprofilen skal blive færdig, så den kan komme i pensionsnævnet.

Det er altså ikke videre opløftende erfaringer jeg kan komme med, men vi er jo heldigvis ikke ens, og hvad der ikke hjælper for nogen, kan godt hjælpe andre. Held og lykke til dig, og glæd dig til dit ophold på Gråsten.
mvh. Thyra
thyradanebod er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2012, 21:01   #25
Bettina10
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2012
Indlæg: 14
Styrke: 13
Bettina10 er ny på vejen
Hej igen.

Lige et lille spørgsmål...
Jeg har lige afsluttet et dejligt ophold på Gråsten gigthospital. Desværre kunne de ikke gøre mig fysisk bedre. Men har fået mig til at erkende, at jeg ikke bliver bedre.
Jeg har nu fået min journal fra Gråsten.
I den står der bla.
Pt. har en kronisk, stationær tilstand, og man mener at hendes tilstand og funktionsniveau ikke kan blive meget bedre. Der skønnes at arbejdsevnen er betydelig nedsat, og der er ikke helbredende kirurgiske eller medicinske behandlingsmuligheder. Der er et varigt skånebehov i forhold til fysisk belastende arbejde.
I følge både ergo og fys på Gråsten, ser de det svært for mig at varetage, et hvilke som helst erhverv. Desværre står det ikke i min journal. (Dog har de sagt, at sagsbehandler kan ringe til dem).
Hvordan ser I på disse ord i min journal. Jeg tænker her, på en evt. arbejdsprøvning i forbindelse, med hvad der forhåbentlig kunne ende med flex.
Jeg er lige fyldt 39 år. Måske det hjælper mig lidt ? I forhold til de nye 2013 regler.
Kh. :-)
Bettina10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 00:04   #26
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bettina10 Se meddelelser
Hej igen.

Lige et lille spørgsmål...
Jeg har lige afsluttet et dejligt ophold på Gråsten gigthospital. Desværre kunne de ikke gøre mig fysisk bedre. Men har fået mig til at erkende, at jeg ikke bliver bedre.
Jeg har nu fået min journal fra Gråsten.
I den står der bla.
Pt. har en kronisk, stationær tilstand, og man mener at hendes tilstand og funktionsniveau ikke kan blive meget bedre. Der skønnes at arbejdsevnen er betydelig nedsat, og der er ikke helbredende kirurgiske eller medicinske behandlingsmuligheder. Der er et varigt skånebehov i forhold til fysisk belastende arbejde.
I følge både ergo og fys på Gråsten, ser de det svært for mig at varetage, et hvilke som helst erhverv. Desværre står det ikke i min journal. (Dog har de sagt, at sagsbehandler kan ringe til dem).
Hvordan ser I på disse ord i min journal. Jeg tænker her, på en evt. arbejdsprøvning i forbindelse, med hvad der forhåbentlig kunne ende med flex.
Jeg er lige fyldt 39 år. Måske det hjælper mig lidt ? I forhold til de nye 2013 regler.
Kh. :-)
Vendingen "man mener" er ikke god, da man sikkert fra JC's vil betragte det som, der er mulighed for arbejdsevne på sigt...

Håber det bedste for dig!
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2012, 10:27   #27
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du har nu 2 situationer...

Kære Betinna10.

1) Den kommunale sag, hvor der skal træffes nogle afgørelser iht lovgivningen.

Hvad skal samfundet tilbyde dig? Hvad kan de hjælpe med.

Du nævner selv at hverken Gråsten eller fysioterapien har kunne hjælpe dig med dine fysiske skavanker. Det er et faktum.

2) Den anden sag du har inde i dit liv er dit helbred med de noget kedelige diagnoser, som er dokumenteret. Hvad vil DU gøre fremover?

Jeg vil bede dig om at læse og forstå alt her, begynd med denne mulighed:
http://ofeldt.dk/index.php?id=57

.... som kræver en lægehenvisning men hvor du ikke kan modtage tilskud pga den nuværende politiske situation. Du bor i den forkerte Region.

Men med mine 33 års erfaring med diagnoser i bevægelsapparatet beder jeg dig om at læse alt på denne site. Hvis du har styrke og kampmod finder du løsningen på en del af dine problemer her.

Som minimum skal du have en vurdering på henviste sted.
http://ofeldt.dk/index.php?id=64

Information:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15141

Skulle du herefter være i tvivl om seriøsiteten af mine råd ser og læser du venligst denne lille historie fra min hverdag:
http://ofeldt.dk/index.php?id=87

Du har nu kendskab til 2 gode kort. K10 til det juridiske omkring hvad og hvornår du skal gøre hvad. Du er under 40 år og snart starter den nye lovgivning op. Her skal du i gang med at tage beslutninger inden udgangen af 2012.

Så har du nye muligheder med mine anvisninger. Det er vel ikke så ringe enda?

Et er 100% sikkert, hvis ikke du selv griber ind og styrer udviklingen på alle områder vil du sidde om få år og tænke: Hvad var lige det der skete med mit liv? Ingen udefra kommer og hjælper dig af sig selv.

Mange hilsner

Hilsen Peter
http://ofeldt.dk/index.php?id=108

Sidst redigeret af phhmw; 06-11-2012 kl. 10:49.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 09:16   #28
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Med en lavtsiddende scheuermann, skal du finde en måde at træner statisk, dvs, uden bevægelse, fordi det vil øge smerterne, samt i værste fald, ydereligere skader.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2013, 13:16   #29
Bettina10
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2012
Indlæg: 14
Styrke: 13
Bettina10 er ny på vejen
Hej.

Har fået beskeden "staionær" i hypermobil, scheurmann og bækkenløsning.
Jeg er klar til arb. prøvning, og kan få forlænget sygedagpenge. Nu har en fys fået mistanke om, at både jeg og mine børn, (der desværre lider af mange smerter, pga. hypermobilitet,) har ehlers danlos.
Han mener vi skal undersøges for det.
Jeg er selvølgelig enig, og når jeg læser om ehlers danlos, giver det lige pludselig mening, hvorfor jeg har det sådan.
Hvordan vil jeg stå stillet mht. kommunen.
Jeg tør næsten ikke, at få en tid hos lægen, for evt. yderligere undersøgelse.
Jeg tænke kommunen kan sige, jeg ikke kan få forlænget sygedagpenge, da jeg så ikke er færdig udredt.
På den anden side, har jeg jo ikke noget valg, da det nu også er mine børn der lider.
Jeg har ellers haft en godt forløb med kommunen, og en god sagsbehandler.
Bettina10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2013, 19:40   #30
Bettina10
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2012
Indlæg: 14
Styrke: 13
Bettina10 er ny på vejen
Vedr. møde med rehab. team

Hvor meget vægter ens egen læges ord, i forbindelse med møde med rehabeliteringsteam.
Den sidste lægeattest jeg har fået lavet, har lægen skrevet....
Patienten vil gerne arbejde, men magter det ikke.
Lægen anbefaler pension.
Arbejdsprøvning viste 4 en halv time om ugen, med en arbejds efektivitet på 80 %.
Bettina10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tennisalbuer Guldfax Alt det andet 11 27-04-2012 16:44
Hypermobil - fleksjob, hvordan? *Nirak* Din historie 8 29-01-2012 17:21
Hypermobil (HMS) og flexjob Lena4700 Spørgsmål ang fleksjob 32 22-02-2010 21:20
Hypermobil - HMS zuza Et godt link! 0 14-02-2008 19:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension