K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2014, 15:12   #51
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tak skal du have.
... og du har helt ret i, at det er aftalt på forhånd. mødet er en skueproces.
De simpelthen tyssede på mig, når jeg ville sige noget om indholdet i sagen.
"Var der ikke noget med et lille skulderproblem?" Det står side op og side ned om skanninger og operationer, og det påpegede jeg.
"Nåe, du har nok læst på sagen". Det var faktisk en frækhed.

Nå, men nu går jeg ud og hypper. Hav det godt så længe.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2014, 10:11   #52
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Statusrapporterne fra psykolog og psykiater tæller ikke med! Fejlbestilling fra min sagsbehandler. Dem fra sidste år siger ellers det samme, men det overhører man i tilbagelænet stil.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2014, 10:16   #53
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Godt du sætter dig ind i formålet med møde i rehabiliteringsteamet - at udvikle din arbejdsevne

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...iliteringsteam

Held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2014, 12:08   #54
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tak skal du have.
Arbejdsevne har jeg, hvis jeg må komme i nærheden af noget, jeg egner mig til. Det er der, den halter, og jeg har aldrig forstået hvorfor.
Forøvrigt skal rehabiliteringsteamet ved en § 17.2 samtale beskæftige sig spørgsmålet om pension imens de hører borgeren, - ikke snakke job og overhøre ansøgeren, fordi de allerede har besluttet sig.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2014, 12:37   #55
Aronia
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2014
Indlæg: 23
Styrke: 10
Aronia er ny på vejen
Jeg venter også på at blive indkaldt til møde med rehabiliteringsteamet (bliver indkaldt til august næste gang). - men tingene tager sin tid ved kommunen.

Jeg skal formentlig i gang med et ressourceforløb, hvis det bli'r godkendt.

Hvordan opretter man sin egen tråd herinde?
Aronia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2014, 14:09   #56
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Du finder "Forum kategorier", Åbner det hovedemne, du mener, dit sørgsmål hører til, klikker på "Ny tråd" i venstre hjørne, - og VIPS, har du skrivefeltet i din tråd.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2014, 14:59   #57
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja indstillingen skal udfærdiges på grundlag af den forberedende del, der igen er udarbejdet på det i sagen foreliggende grundlag.

§ 13. Ansøger borgeren om førtidspension efter § 17, stk. 2, i lov om social pension, behandles sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag. Rehabiliteringsplanens forberedende del udarbejdes ud fra sagens oplysninger.

Ref
Bekendtgørelse om rehabiliteringsplan og rehabiliteringsteamets indstilling om ressourceforløb, fleksjob, tilskud til selvstændigt erhvervsdrivende eller førtidspension
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2014, 09:53   #58
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg kan se på rapporten fra mødet, at de omhyggeligt har undgået papirer, der kunne lede tanken hen på permanente problemer, - især dem fra psykiater og psykolog. de ligefrem betvivler dem.
Lægen peger netop på disse ting i sin erklæring.
På det første §17 møde undgik man, som jeg sagde, at diskutere pension overhovedet. Til min klage over dette, sagde sagsbehandleren, "Ja, det var også forkert, - men du får et nyt møde med et andet team. Jeg siger dig, at der vil KUN blive talt job".
Jeg er altså reelt set blevet snydt for en seriøs samtale om min §17.2 ansøgning!

Jeg ved godt, hvor hunden ligger begravet:
Pension. Kommunen betaler det hele.
Ressource/Flex/reva: Kommunen betaler den lave sats og får 36% refusion pr hoved.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2014, 12:07   #59
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Tror desværre du har fuldstændig ret, det handler om refusionsordninger OG om kvoter for tildeling af førtidspension.

i min kommune er der en kvoter der hedder max. 100 førtidspensioner i hele 2014 ! det er i mit univers IKKE en individuel behandling af borgerens sag. Tror helt sikkert også at det er derfor at jeg har fået afslag. forstår ikke det er lovligt.

Men det er højst interessant at du har fået tildelt et ekstra møde med rehab.team,d et har jeg aldrig hørt om før.

hvis de stadig efter dette møde giver afslag, bekræfter det vel vor mistanke om ovenstående

håber du vil fortælle når du har været til møde nr. 2

vh. sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2014, 13:48   #60
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
konspirationsteorier er jo altid spændende, men det kunne jo også være fordi formålet med rehabiliteringsmøder er fastlagt på forhånd.

Som tidligere nævnt
§ 13. Ansøger borgeren om førtidspension efter § 17, stk. 2, i lov om social pension, behandles sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag. Rehabiliteringsplanens forberedende del udarbejdes ud fra sagens oplysninger.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension