K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2009, 21:00   #1
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Unhappy Giver mig sq snart til at vræle af smerte

jeg har fået en diskus der poser ud og det går ned i begge ben
har gået siden fredag

har haft fat i vagtlægen da de piller jeg har ikke lindre og det går pisse ondt
så kom jeg ned efter pillerne og det var så dolol 50 mg og det så ud til jeg måtte tage dem sammen med alt det andet medicin jeg få

da jeg kom hjem og ville tage dem kigge jeg lige en eksta gang i indlæg sedlen, og sørme om der ikke står at hvis man har tryk i hovdet må man ikke tage dem anden end med forsiktighed

så ringe igen til vagt lægen og jeg må ikke tage dem, og der er slet ikke nogen smertestillende piller jeg kan få til ryggen

jeg er nød til at bide smerterne i mig til jeg kan komme til min egen læge og komme vidre til en fys.

Er der nogen af jer der har nogen gode råd , er ved at gå ud af mit gode sind
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2009, 22:03   #2
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Hej Peacock
kender godt det med at ens smertestillende ikke virker. Det jeg selv gør er at tage langt varmt bad, ligge med varmepude el. dunk og så ligger jeg(altid!) med en stor pude under benene.
Det er selvfølgelig begrænset hvad det hjælper, men det er det eneste jeg kan gøre når det er helt af H. til.
Det værste er ens magtesløshed overfor smerter og det kan tit drive mig helt ud i skoven at jeg ikke kan GØRE noget.
Håber du kan bruge det til noget og ellers bare masser af opmuntring og , det kan vi jo alle bruge.
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2009, 22:18   #3
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Hej søde, hvis det er helt galt, må du sq ringe og be`om ,morfinindsprøjtning eller noget du kan slappe af på.. selv om det selvf. ikke er optimalt, men bedre at få noget søvn også.

Sender dig mange Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2009, 22:48   #4
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej Peacock

Jeg kender disse smerter fra min søster, som har slidgigt i ryggen
Det er jo ingen hjælp, vel

Ring til en vagtlæge og fortælt hvad du får af medicin i forvejen og fortæl hvad den forrige har givet dig med hjem, som du ikke kan bruge sammen med den medicin du får nu.

Jeg vil ønske dig en god nat efter du har talt med en læge som kan afhjælpe dine stærke smerter.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2009, 23:41   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Peacock jeg føler virkelig med dig. Udover at det gør vanvittigt ondt (har ikke selv haft prolaps) så er det min erfaring, at man også bliver bange i sådan en situation.
Om det kan hjælpe dig ved jeg ikke, men jeg vil tro, at du måske kan have gavn af zoneterapi.
Tag din venstre hånd, og hold den så fingrene peger fremad (tommelen opad ), så har du rygsøjlen på ydersiden af tommelen (nu opad). Hvis du starter nede ved håndleddet og finder den hårde kant (med højre hånds tommel), som du kan følge helt op til neglen, så har du lænden helt nede ved håndleddet og nakken oppe i nærheden af neglen.
Med højre tommel "spadserer" du opad "rygsøjlen" på venstre tommel, mens du trykker. Når du finder et sted der er ømt/gør ondt så masser det lidt. Det at punktet er ømt/gør ondt er tegn på, at der er noget der har brug for en behandling. Du skal ikke overdrive massagen af et enkelt punkt, men du kan gentage det senere, måske i morgen.
Og drik noget vand under behandlingen, og bagefter.
Selvfølgelig kan det ikke fjerne skaden, men der er en chance for, at det kan lindre smerten.
Jeg har haft stor gavn af det, til mine egne rygsmerter.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 01:36   #6
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Undskyld jeg siger det .. men jeg får selv Dolol mod mit haleben, og de er da lige til at stikke derop hvor solen ikke skinner.
De hjælper overhovedet ikke, ikke andet end at du bliver lidt afslappet og bimmelim oveni hovedet, så det kan jeg altså ikke forstå at du har fået når du sidder med en diskus, for det er da noget af det mest smertende man kan have.

Hvis jeg var dig ville jeg tage op til min læge hurtigts muligt mandag, og så få dem til at give dig noget ordentligt, evt som Helle4 siger, en morfin indsprøjtning.

God bering med dig.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 07:54   #7
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Jeg kan kun tilslutte mig at det eneste Dolol gør, er at gøre en rundtosset, jeg skulle tage 400 mg/d pga mine diskos i nakke og lænd samt for min flækkede skulderkapsel,. Men det gjorde bare at jeg gik rundt i en døs med smerter, så jeg foretrækker smerter uden at være påvirket.

Jeg bruger selv ofte varmt vand, hvis du har en svømmehal i nærheden med er varmtvandsbassin, så kan det lette smerten at være deri og ganske forsigtigt lave den øvelse hvor du siddende med ryggen ind mod kanten, suger navlen ind til rygraden mens du skiftevis bøjer det ene og så det andet ben, alt i et meget roligt tempo., det kan nogen gange aflaste for mig.

Jeg håber virkelig du finder noget lindring
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 08:10   #8
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Undskyld jeg lige forstyrrer din tråd et øjeblik Peacock.
Nu har jeg aldrig været oppe på de store doser af dolol, jeg tager 3x5o mg om dagen.
Men min erfaring er, at det "rundtossede" aftager efterhånden som man vænner sig til stoffet.
I starten gjorde jeg det, at jeg åbnede kapslen og dryssede lidt af det ud i vasken, indtil jeg kunne klare en almindelig dosis.
Dolol gør heller ikke mig smertefri, men de virker dog bedre en panodil o.l.
Og så vidt jeg ved, så er de ikke lige så "giftige" som f.eks. ibumetin (som iflg.bladet "Ledsager" koster liv) som jeg tog igennem flere år.
Se evt. artiklen fra "Ledsager" her: http://www.gigtforeningen.dk/medlems...e+bivirkninger

Sidst redigeret af Trold; 16-03-2009 kl. 08:13.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 08:14   #9
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
hej alle sammen

1000 tak for jeres råd

det har været hårdt har været nød til at ligge ned, da benene ikke ville være med til mere og begyndte at ryste under mig

nu venter jeg bare på lægen åbener, så jeg kan komme der ned
og vidre til en fys, håber bare jeg kan komme hurtigt til ved en fys.

Trold

det gør ikke noget

nej man bliver ikke ved med at være skæv at dolol, min far får dem da der ikke er andre piller han må få til hans smerter.

jeg må bare ikke få dem åbenbart når jeg har forhøjet tryk i hjernen
så jeg må nøjes med de piller jeg har, brufen 400-600 mg som ikke rigtigt lindre
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?

Sidst redigeret af Peacock; 16-03-2009 kl. 08:21. Årsag: tilføje
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 09:42   #10
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Jeg er nødt til at kombinere 1 600mg's brufen med 1-2 panodil når det er slemt for mig, det giver mig smertedækning i rimelig grad. Min krop opbygger spændinger af belastningen af kontakt med andre mennesker, i en grad så jeg får nerver i klemme i ryggen til tider ( har thorakalt facetsyndrom af voldsomme astmaanfald kombineret med spændingerne ) og må forbi kiropraktoren for at få løsnet det. Der er dog endnu ikke en egentlig diskusfejl, men har fået muligheden i udsigt hvis ikke spændingerne kan dæmpes på sigt.

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Smerte medicin Mcavforfanden Alt det andet 3 26-02-2011 11:45
Hvad er smerte Fodfolket Dit og Dat 11 28-12-2009 14:05
Smerte Klinik Sonia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 13-09-2009 09:51
Min Smerte Metro Et godt link! 0 18-07-2007 15:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension