K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-11-2011, 12:06   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Send gamle sko til Joachim B Olsen...

"....Her blev Joachim B. Olsen på talerstolen spurgt, hvordan man som fattig skal kunne købe tøj og sko, hvortil han svarede:

- Man kan sagtens få tøj og sko på en anden måde."

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2011/11/25/153225.htm

"- Jeg vil gerne opfordre alle til at sende deres gamle sko til Joachim til Christansborg:-)" Özlem Cekic


Tilgiv, jeg lige laver et indlæg omkring HR JBO igen men syns at dette påfund fortjener fuld opmærksomhed.

Opfordringen er hermed givet videre...eller jeg sku måske snarere sige, sko stafetten
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 20:53   #2
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Manden er jo seriøst syg i roen og har et fuldstændigt forkvaklet billede af, hvad der foregår udenfor de beskyttende mure på "Borgen"!

Hvordan tænker han man skal få tøj og sko uden at købe det? Vil han købe noget for sin fede hyre og forære væk eller tænker han, de fattige skal gå fra dør til dør og tigge gammelt fodtøj og tøj?!?!!?
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 21:08   #3
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Jeg sender et par gamle sure gummisko på mandag. Det ligger helt fast. Sådan en klaphat, der taler ned til og håner folk.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 21:17   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanna Se meddelelser
Jeg sender et par gamle sure gummisko på mandag. Det ligger helt fast. Sådan en klaphat, der taler ned til og håner folk.
Men husk at klippe en hul i dem, fordi sådan en som ham kan sagtens finde på at sælge selv gamle sure gummisko, for at skaffe nogle skillinger til en øl fks.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 21:19   #5
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Ja han burde få læssevis af gamle sure sko og støvler... det værste er bare at det ikke er ham der pakker op... mener at alle breve og pakker bliver samlet et sted.. (men jeg er ikke 100 på det)

Men gid at der kunne køre en bil fra Skagen og ned og over Fyn til Kbh.. som så kunne fyldes med sko.... Det ville være en happening af rang..

Hehe noget lign da Pia og co fik citronmåner

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 21:32   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Tja stort set alt vores tøj er aflagt vi får foræret, også sko´ene, men nu er det jo altså kun fordi vi er så heldige at kende nogen vi kan arve af, langt fra alle er så heldige, der til er det da heller ikke fordi jeg kan passe alt det tøj jeg får fingrene i, men skidt pyt så må jeg jo bare gå i tøj der er for stort sådan er det jo nu en gang bare.

En sjælden gang i mellem er der en af fars lejere der efterlader ting og sager, også tøj og sko, det får jeg lov at gennemgå inden det ryger ud, så der henter vi også lidt.

Men det er godt nok begyndt at knibe i forhold til ungerne, der er 2 vi før har fået fra, men nu er min knægt ved at være vokset til, så de passer størrelse, og ellers får han fra en der er en del år ældre, så det skal jo ligge længe, hvilket betyder at elastikker bla ikke lige fungere længere og så skal det jo så kasseres.
Den store tøs får fra en der er 1½ år ældre, noget af det kan hun passe andet må gemmes, mens den yngste får fra 2 der er hhv 2 år og 6 måneder ældre, så også det er en stakket frist, men hun arver jo så også fra storesøster, så ved hende er det ikke så slemt som med knægten.

Og så ønsker vi os især fodtøj i gave (os voksende) når vi står og mangler, så vi dækkes ind der, ud over at manden får 1-2 par sko om året fra arbejdet af, dem kan han sagtens bruge til hverdag.

Og når jeg så er tvunget ud i at købe tøj, giver jeg altså ikke mere end 50 kr pr del (for nyt vel at bemærke) og sko 100, men jeg ved jo at der skal tøj, til så kan jeg finde pengene og ser jeg et af de der billig stativer, så køber jeg der, og gemmer tøjet, fx er det faktisk tit at Kvikly har et 20/30 kr,- stativ.
Med undtagelse af ungerne hvis de virkelig står og mangler, hvis de bare ikke har mere end et par bukser tilbage de kan passe så er jeg lidt tvunget til at punge de der 130/50 ud, men der starter vi altså i genbrugserne, kan vi finde et brugt par til 20-50 kr så gør vi da det, simpelthen fordi 20 kr faktisk er mad til en næse her i husstanden til en hel dag, så for os er det ret mange penge at skulle finde, men samtidig er tøj og sko jo ligesom noget man skal have, vi kan trods alt ikke sende ungerne i skole i adam og eva kostymer.

Og er man fattig nok, så skraller man vel tøj i tøj containerene?? altså det jo også en mulighed, jeg ved godt folk har lagt deres tøj der i fordi de gerne vil hjælpe fattige i afrika ol, men på den anden side, så tror jeg nu alligevel nok at hvis de viste hvor fattige nogle danskere faktisk er, at de lige så gerne vil hjælpe her, der til ligger man jo selvfølgelig det tøj tilbage som man ikke kan bruge.

Men når nu JOB har den holdning han har, tror jeg da jeg vil opfordre ham til at sende hans aflagte tøj til min gemal, han er nemlig svær at skaffe gratis (eller billig nok) tøj til, og det ser da ud til de 2 har ca samme størrelse, mon ikke JBO har lyst til det, så kan han jo også sige at han trods alt hjælper de fattige en lille smugle.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 21:41   #7
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg sender også sko til Joakim i næste uge, håber at rigtig mange følger Ozlem opfordring, så han kan blive begravet i sko.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 21:43   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser

Hvordan tænker han man skal få tøj og sko uden at købe det?
JBO opfordrer jo nærmest til kriminalitet, ved at sige at man kan få sko uden at købe dem.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 21:59   #9
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
her Olsen:

http://www.youtube.com/watch?v=OM3Z_Kskl_U
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 22:33   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja, der er mange måder at få sko på - bla ved at stjæle dem...

Min datters sprit nye støvler er blevet stjålet ude på opgangen. Hun tog dem af ude på måtten da hun kom hjem fra børnehave i går, og væk var de i middags.......kæft hvor er det ærgerligt, og hun hylede hele eftermiddagen over det. Suk.
Og selvfølgelig skulle det lige ske hvor jeg endelig havde købt dyre Bagheera støvler (som skulle holde hele vinteren), modsat de billige fra Tøj og Sko sidste år, der skulle udskiftes 2-3 gange............
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Endnu en gang Joachim B Olsen pladder Lunasdatter Politik og Samfund 16 30-04-2012 14:33
Joachim B. Olsen aflyser fattigdomsturné Agnes XXX Politik og Samfund 28 01-12-2011 01:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension