K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2012, 16:21   #101
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
HENNINGV

ja du fåår en opgørelse hvert åre,hvor der står hvad din mdr udbetaling er..den tager du med på banegården og et foto og så laver de et togkort som også gælder i måske ikke alle - så ihvertfald en del busser..og det svarer ca til en børnebillet..den skal så fornyes hvert år...håber det er svar nok

ja det er ikke altid man har det store overskud - selvom man er 2...

ka du ha forsat go søndag
stribe slovakiet
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 16:32   #102
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Folmand Se meddelelser
Det er jo netop det jeg siger, i er ikke bedre stillet end andre der ligger i samme samfundslag, men i er godt nok heller ikke dårligere stillet, og du mener måske, at fordi at man har et arbeje, så skal man ikke have lov til at søge boligsikring og andet, for det er jo det du giver udtryk for... så det er da dig og din mig mig mig, jeg er syg, jeg skal hjælpes mentalitet der er helt væk

du kan kalde dem stakkels, eller hvad du vil, men jeg hjælper faktisk hvor jeg kan, og har fået blomster, og anbefalinger for de borgere jeg har haft med at gøre, så din mening betyder intet for mig.

jeg siger bare, stakkels Danmark, og dem der arbejder hårdt, for at du kan sidde her, og mene du skal have mere end dem.
WAUUUW der kom den - det hele den her tråd drejer sig om !!!

"i er ikke bedre stillet end andre der ligger i samme samfundslag"

shit der røg respekten godt nok!

Hvorfor skal syge mennesker der enten er blevet syge eller er født syge - holdes nede i det samfundslag?????

Forestil dig, at du som nyuddannet bliver smadret af en spritbillist, smut sagde det, der røg alle dine drømme om et værdigt liv, og din gæld til SU og dine øvrige udgifter og eventuelle gældsposter? tjaaa - dit problem.... vær taknemmelig du! Du er blevet en byrde for samfundet, bliver talt til og set på som en byrde og du skal leve med det resten af dit liv. Oveni at du nu er handicappet, dit liv bliver ikke som du havde drømt om, hvis du er heldig smutter kæresten ikke, og du skal ikke vide dig for sikker - for med skiftende regeringer og krise i samfundet er det dig der må stå for skud....

Men fint nok - nu har du jo tømmermænd og kan så tillade dig at skrive lidt mere ufint? eller hvad?

puha - ja undskyld - jeg står lige af her.... tak for kaffe
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 17:53   #103
Folmand
Elsker at være her på K10
 
Folmands avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2012
Indlæg: 75
Styrke: 12
Folmand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maja44 Se meddelelser
WAUUUW der kom den - det hele den her tråd drejer sig om !!!

"i er ikke bedre stillet end andre der ligger i samme samfundslag"

shit der røg respekten godt nok!

Hvorfor skal syge mennesker der enten er blevet syge eller er født syge - holdes nede i det samfundslag?????

Forestil dig, at du som nyuddannet bliver smadret af en spritbillist, smut sagde det, der røg alle dine drømme om et værdigt liv, og din gæld til SU og dine øvrige udgifter og eventuelle gældsposter? tjaaa - dit problem.... vær taknemmelig du! Du er blevet en byrde for samfundet, bliver talt til og set på som en byrde og du skal leve med det resten af dit liv. Oveni at du nu er handicappet, dit liv bliver ikke som du havde drømt om, hvis du er heldig smutter kæresten ikke, og du skal ikke vide dig for sikker - for med skiftende regeringer og krise i samfundet er det dig der må stå for skud....

Men fint nok - nu har du jo tømmermænd og kan så tillade dig at skrive lidt mere ufint? eller hvad?

puha - ja undskyld - jeg står lige af her.... tak for kaffe
Hej

Skriver fra mobilen, så bliver ikke så lang. Du tager det ud af kontekst, samt at jeg misforstod hvad der blev snakket, og lod mig rive med pga, jeg var lidt (læs meget) fokuseret på 17000 og ikke godt nok... så tog selv noget ud af kontekst, pga min egen forforståelse, og igen kan jeg ikke andet end at sige undskyld misforståelsen.
__________________
Socialrådgiver
Folmand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 07:32   #104
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Tror vidst snart at Folman har sagt undskyld nok gange - folk i burde altså læse hele tråden, inden i angriber folk.
__________________
Førtidspensionist pr. 01.06.11.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 07:39   #105
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
SOLOST

enig...

men det var ved at blve en lidt hidsig tråd

på en tråd snakker vi om hvilket land vi bor i ,hvor de godt ku tænke sig at bo og rejse til.....
i næste tråd må man ikke eje en cent...smiler

hver sin mening og fred være med det..det er jo også iorden i min verden - uden at være efter folk

stegt stribe slovakiet
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 09:28   #106
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
humm jeg kan nu godt forstå at nogle syntes, at nogle har okay at rutte med, når de selv har okay at rutte med, altså det er naturligvis svært for en som fx stribe at sætte sig ind i hvad det vil sige KUN at have en bil, kun have råd til en bolig (som der så ikke er penge til at holde ved lige) kun have råd til IKKE at have indboforsikring og så stadig have maks 4000 kr til 5 næser tilbage at leve for.

Jeg har selv forældre der i mange år har levet i overhalingsbanen så at sige (uden de var millionære, men de levede skam godt, også med rejser 2 biler flere boliger osv osv) De forstår heller ikke rigtigt, ikke sådan virkelig rigtigt at der faktisk findes mennesker i dette land på overførselsindkomst (eller mangel på samme pga ægteskab) ikke kan finde penge til bare en gang hvert 2. år at tage en uge et eller andet sted hen, i det mindste bare inden for landets grænser uden det skal være af super primitiv karakter, de forstår ikke hvorfor vi ikke kan spare sammen til at jeg får et kørekort, forstår ikke at vi faktisk tit må sige nej tak til at køre de skallede 30 min ned til dem fordi vi ikke har råd til benzin... klart de ikke forstår det de har jo aldrig prøvet det på egen krop.

Nu er de bække pensionister, og min gamle far SKRALD griner af den offentlige pension, før skal får han 1200 kr, det er SÅ latterligt et beløb at han enlig hellere vil være fri, de arbejder bække endnu, men har pga alder og helbred været tvunget til at skære ned på den del af livet, og sjovt nok har det også haft betydning for deres forståelse af at det altså ikke alt tid BARE handler om at man kan lade være med at have fx 2 biler og så har man rigeligt at rutte med.

Ærlig talt bliver jeg VRED! når folk kan syntes de ikke har ret meget at gøre med, men råd til "ikke at rejse ret meget" råd til 2 biler, råd til 2 boliger, og jeg bliver ennu mere VRED når det bliver overført på os andre der absolut IKKE har råd til værgen at rejse bare en lille smugle eller til så meget som at overvejer at have 2 biler, og samtidig må se vores bolig forfalde fordi der ikke er penge til både at overleve og til at holde boligen ved lige.

Det er meget muligt at de med råd til de ting ikke føler de har ret meget at rutte med, men så sælg for F da det ekstra hus den ekstra bil eller hvad man nu har af luksus, og se løjer... jeg har s q ingen bil jeg kan sælge, jeg har ingen forsikringer jeg kan fjerne, jeg har heller ingen ferier jeg kan spare bort, jeg kan ikke gøre en fløjtende fis for at øge tallene på leve for linjen.

Jeg forstår faktisk godt at mennesker med råd til de ting, undrer sig over hvorfor vi andre ikke BARE en hel masse så vi kan få lidt at leve for, det er klart de undrer sig, for det kan de jo selv, og har man ikke prøvet andet ved man heller ikke bedre, hvor pokker skulle man vide det fra??

Men jeg skal hilse dem alle med den holdning at de er velkommen til at gå en mil i mine sko, og have u 1000 kr at leve for pr næse pr måned, UDEN mulighed for at skære mere ned nogle steder, bare en enkelt måned vil give dem et super godt biled af at de skyder de virkelig fattige noget i skoene og måske forstå den vrede der kommer ud af deres... det er da bare.

Nej stribe det er ikke et angreb, men et udtryk for at jeg godt kan forstå at du har den holdning du har, jeg bruger dig et enkelt sted fordi du selv skriver at i har råd til bileR har råd til at rejse (rejse aner jeg slet ikke hvad er, jeg har end ikke råd til at tage en tur til KBH og besøge min søster) du er netop en af de som ikke forstår hvad det vil sige at være rigtig fattig, fordi du faktisk har så du kan skære temmelig meget væk, og der ved ret kraftigt øge mængden af penge du har at leve for, du er bare så heldig (ikke sagt med misundelse, fedt for dig, det er da kun godt at der findes mennesker på overførselsindkomster som har råd til et ordentligt liv frem for at vi alle skal gå sultne i seng, andet er s q heller ikke rimeligt i et velfærdssamfund som vores, altså at man som syg uden mulighed for at øge ens indkomst har råd til bare en lille bitte smugle mere end at overleve) at du har kunnet prioritere at du vil leve lidt dårligere i det daglige så der er råd til de andre ting, den prioterings mulighed er det langt fra alle der har, vær glad for at du har den, men skyd IKKE os andre i skoende (heller ikke indirekte) at vi har samme mulighed, ved at sige at vi ikke skal klage.

Jeg klager ikke, jeg overlever (jeg syntes et er synd for mine børn, det er ikke sjovt at blive drillet med at man går i genbrugs tøj, ikke har en mobil som alle de andre osv osv, men hey de overlever nok også, om end jeg er helt med på at det faktisk kan skade dem psykisk at de lever under så dårlige økonomiske forhold, men jeg kan ikke gøre noget ved det) men jeg er også fuldt ud bevist om at jeg ligefrem har det GODT økonomisk, jeg VED der går massere rundt der ude der har det værre end jeg og min familie har det, og kunne aldrig drømme om at sige til dem at de ikke skal klage for jeg har råd til at købe et par nye sko i Bilka til mine unger 1 gange om året, for bare fordi jeg kan finde den slags penge (og for os er det MANGE penge) er absolut ikke lig med at de kan, jeg kunne aldrig drømme om at underkende at der findes massere af fattigdom i lille DK.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 09:48   #107
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
lum

jeg forstår det skam godt...har selv det tæt inde på livet ved at have en bror der har UNDER 2ooo kr i rådighedsbeløb hver mdr....så jeg ved godt hvordan det er...
han har fuldtidsjob og hus..men det ka ikke sælges og da han betaler 3 gange børnepenge,har han en dum situation og har haft det flere år...han håber snart boligmarkedet vænner..

vi havde ikke mange kr i mit barndomshjem og jeg har ALDRIG tjent fedt i mit arbejdsliv - i landbruget,selvom jeg har knoklet med at malke køer fra mit 15 år og mere el.mindre puklet til min ulykke..og jeg har altid været meget sparsommelig og lært hjemmefra at skulle jeg ha noget - måtte jeg pukle for det...

derfor netop har jeg fra mit 18 år tegnet alle de forsikringer jeg kunne og da jeg så blev gift med en landmand - startede han et andet firma op som han har idag..
men fordi jeg er vokset op som jeg er - måske ville jeg ikke sætte mig i den situation - at hvis der skete noget - at jeg skulle være på skideren..¨

og min ulykke var at min mand ramte mig med en vinkelsliber på arbejde og skar fingre og noget af hånden af - det er ikke en alm hobbymaskine..og det er sgu IKKE noget at være misundelig på..skal jeg hilse at sige
men som arbejdsgiver har man en forsikring og det er lovkrav og så havde han en ansvar og jeg havde selv...

sådan fik jeg en stor erstatning og så......forsikrer man en bil og kører gal,tager man vel også imod pengene..el.hvad...det skal du ikke ha ondt af..

og jeg bruger ikke mange penge til hverdag..3-4ooo kr max til kost og div til 2 voksne og et barn og det tror jeg er meget normalt..og erstaningen er jo beregnet til pensionsalderen og det er altså ask der afgør det..

at jeg har mistet 75 procent erhversevne og knap 3o ptrocent men har jeg intet med at gøre..jeg har bare forsikret mig og det havde arbejdsgiveren også - min mand

så tro mig jeg har altid været LAVLØNNET indtil jeg blev gift..men har klaret mig og ku aldrig drømme om at klage

og selvfølgelig vil jeg da nyde mit liv - som jeg ka -med en halv hånd,manglende fingre og masser af smerter og smertestillende..morfin metadon osv..hvis folk er misundelig på det - så værsgo

jeg savner mine elskede KØER HVERDAG

stribe

LUM

og min søn 13 år..går i alt slags tøj...ligefra genbrug - jeg elsker at finde noget godt på genbrug og han er ligeglad..men han har også tøj fra bilka,føtex,tyskland og smartguy...og nu da han er 13 har han fået sit 1 job - så han selv ka tjene sine lommepenge,da det mere el.mindre er slut fra mig...
det mener jeg er SUNDT...han ser såmænd hverken grimmere el.pæne ud end andre i tøj el.sko...selvom jeg DESVÆRRE kun ku få 1 BARN....ville gerne ha haft en flok
stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 10:00   #108
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
stribe

Du synes, det er lidt hisig tråd. Der er ikke noget hidsigt over den. Men du kan ikke lide den, fordi den fortæller, hvordan andre mennesker opfatter dig og dine holdninger, Det er ikke hidsigt - i tråden ved man ikke andet end hvad du beredvilligt fortæller om dit rige liv med huse, biler, rejser og en mand, der "tjener godt" som du skriver.

Så skriver du: "...på en tråd snakker vi om hvilket land vi bor i ,hvor de godt ku tænke sig at bo og rejse til.....
i næste tråd må man ikke eje en cent...smiler"


Der er overhovedet ingen på hele k10, der har noget som helst imod at er rig, du kan være så rig, du vil og rigere endnu.

Men du skal afholde dig fra, at underkende de økonomiske problemer, man kan have på førtidspension og så ellers fortælle os, hvor godt vi har det i Danmark - når man bliver sat ud af sin bolig, ikke har råd til julegaver, til rejser, til børnefødselsdage, nyt tøg og sko, ikke har råd til at købe frugt og lever af fars og har grimme tænder, fordi man ikke har råd til at gå til tandlægen.

I respekt for andre mennesker kunne du så ikke dæmpe dig lidt ned?

"...smiler" - hvad smiler du af? Er det et overbærende smil? Er det nedladende? Syns du vi er idioter? Eller er du glad?






hver sin mening og fred være med det..det er jo også iorden i min verden - uden at være efter folk
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 10:07   #109
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Stribe

Forskellen på dig og andre, der køber genbrugstøj er, at du kan vælge noget andet, fordi du har penge.

Du synes, det er en lidt hidsig tråd. Der er ikke noget hidsigt over den. Men du kan måske ikke lide den, fordi den fortæller, hvordan man opfatter dine holdninger. Det er ikke hidsigt - i tråden ved man ikke andet end, hvad du beredvilligt fortæller om dit rige liv med huse, biler, rejser og en mand, der "tjener godt" som du skriver.

Så skriver du: "...på en tråd snakker vi om hvilket land vi bor i ,hvor de godt ku tænke sig at bo og rejse til.....
i næste tråd må man ikke eje en cent...smiler"


Jeg tror overhovedet ikke, der er nogen på hele k10, der har noget som helst imod at er rig, du kan være så rig, du vil og rigere endnu.

Men du skal afholde dig fra, at underkende de økonomiske problemer, man kan have på førtidspension og så ellers fortælle os, hvor godt vi har det i Danmark - når man bliver sat ud af sin bolig, ikke har råd til julegaver, til rejser, til børnefødselsdage, nyt tøg og sko, ikke har råd til at købe frugt og lever af fars, har grimme tænder, fordi man ikke har råd til at gå til tandlægen og ikke har råd til Tivoli eller Zoo.

I respekt for andre mennesker kunne du så ikke dæmpe dig lidt ned?

"...smiler" - hvad smiler du af? Er det et overbærende smil? Er det nedladende? Syns du vi er idioter? Eller er du glad?

Sidst redigeret af smækkerlækker; 18-06-2012 kl. 10:12. Årsag: stavefejl
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 10:10   #110
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
SÆKKERLÆKKER

jeg har lov at skrive hvad jeg vil og det må du også.............og modsat dig dømmer jeg ingen...

jeg siger bare jeg godt ved hvordan det er.....

stegt stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension